Forfatter Emne: Politiet øger kontrol af motorcyklister  (Læst 2354 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Blue Thunder

• Plastikrocker
Politiet øger kontrol af motorcyklister
« Dato: Marts 06, 2008, 12:44:56 pm »
Igen har færselkommisionen og havarikommissionen udtalt sig om Mc brugerne på
en negativ måde.  :club: :club:

Men læs selv på følgende link:

http://www.berlingske.dk:80/article/20080305/danmark/703050076/

:brok:  :brok:  :brok:

Blue Thunder ready too goo!
Man bliver aldrig for gammel til rigtige motorcykler

bdamkjaer

• Roadracer
Re: Politiet øger kontrol af motorcyklister
« Svar #1 Dato: Marts 06, 2008, 12:55:03 pm »
Det er desværre stadig den gamle sang om kontrol og kontrol. Hvor blev gulerodden af? fx. Gratis kørekursus til alle; uddeling af Gratis MC veste, så de stivnakkede bilister ser os i spejlene (hvis de kigger). Den er altså lidt tynd, bare at gøre noget. Der burde analyseres først, så man viste om det er den rigtige indsats. Amatører de politikere har så travlt med at vise handlekraft, at det gør helt ondt.
« Senest Redigeret: Marts 06, 2008, 07:17:05 pm af bdamkjaer »
SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #2 Dato: Marts 06, 2008, 01:03:08 pm »
"Der kommer flere og flere motorcykler på gaden, og derfor bliver udfordringen også større og større,« siger politiinspektør Helge Holbæk fra Rigspolitiets Færdselsafdeling.

Ulykker undersøges

Som tidligere omtalt i Berlingske Tidende er Havarikommissionen for Vejtrafikulykker gået i gang med at dybdeanalysere årsagerne til, at et stigende antal motorcyklister involveres i dødsulykker på de danske veje."

er de virkelig så dumme at de ikke selv kan se det !?? 

flere MC'ister på gaden, vil få antallet af skader/dødsfald til at stige.. det er da ren logik. Procentdelen af antalt skader/dødsfald eller vel ikke steget i forhold til antallet af MCister !? ..

Andreasen

• Søndagskører
  • **
« Svar #3 Dato: Marts 06, 2008, 01:12:34 pm »
Jeg kan ikke forstå utilfredsheden..   :huh:

Så vidt jeg læser det, ønsker de at kontrollere at de sikkerhedsmæssige aspekter i forbindelse med mc-kørsel er opfyldt i forhold til lovens rammer (hjelm, dækmønster osv.) for at sænke antallet af alvorlige ulykker.
Hvordan kan man være uenig i det?

Desuden skriver de jo også at havarikommisionen skal ud og analysere ulykker hvor mindst én person er kommet tilskade.

I mine øjne er det analyser de laver. Så spørgsmålet er nu om I mener at de bør se stiltiende til indtil resultatet af analysen er klar om et års tid?.. Er vi ikke alle interesserede i at sænke dødsraten?..

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #4 Dato: Marts 06, 2008, 01:26:22 pm »
Jeg kan ikke forstå utilfredsheden..   :huh:

Så vidt jeg læser det, ønsker de at kontrollere at de sikkerhedsmæssige aspekter i forbindelse med mc-kørsel er opfyldt i forhold til lovens rammer (hjelm, dækmønster osv.) for at sænke antallet af alvorlige ulykker.
Hvordan kan man være uenig i det?

Desuden skriver de jo også at havarikommisionen skal ud og analysere ulykker hvor mindst én person er kommet tilskade.

I mine øjne er det analyser de laver. Så spørgsmålet er nu om I mener at de bør se stiltiende til indtil resultatet af analysen er klar om et års tid?.. Er vi ikke alle interesserede i at sænke dødsraten?..

du har fat i den rigtige del af artiklen..  det ville være rart at få belyst hvad der er årsag til de mange uheld.. fremfor alle de gisninger der flourerer..

(håber på at bilisterne får skylden  :D - for det er jo det man oplever som MC'ist)

Thomas K

• Gæst
« Svar #5 Dato: Marts 06, 2008, 01:28:23 pm »
den første halvdel læser jeg som en masse "unødige" kontroller, hvad har støjen med uheld at gøre? tjekke om hjelmene er godkendt??? hvis man har hjelm på så er der ikke mange procent som ikke er godkendte??  :undecided:

den anden halvdel med at de vil ud og analysere/undersøge hver ulykke virker som et positivt tiltag, synes jeg..

El Bola

• Gæst
« Svar #6 Dato: Marts 06, 2008, 01:50:06 pm »
god damn sons of bitches

LSJ

• Roadracer
« Svar #7 Dato: Marts 06, 2008, 02:16:08 pm »
og her kan vi så se statistikken på dødsulykker kontra antal af maskiner
og det er jo fint at vi finder ud af hvorfor det går galt osv... ikke misforstå mig!
Tror bare der bliver en del omsyn pga af for larmende potter osv. men det er jo et valg vi selv har truffet!!!!
« Senest Redigeret: Marts 06, 2008, 02:17:47 pm af LSJ »
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

Ole Jensen

• Roadracer
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
« Svar #8 Dato: Marts 06, 2008, 02:22:23 pm »
Det er da fint at de brodne kar pilles ud af trafikken. Man må kunne forstå at der er forskel på at give gas på bane eller på nørrebro rundel. :brok:

Når det er sagt så vidste jeg ikke at støjen fra motorcykler er årsag til dødsulykker på motorcykler. Det er åbenbart noget af det de vil tjekke fremover. Jeg kan forstå at utætte slanger, dårlige bremser, slidte dæk, for høj fart og alkohol dræber, men er bulder potter ikke bare det vi MC'ister kalder aktiv sikkerhed.  :rolleyes:

Jeg flipper sgu helt ud hvis jeg skal have en bøde på kr. 500,- for at køre på en MC i perfekt stand, men med lidt for larmende potter, bare fordi jeg vil hygge mig sammen men alle de andre motorcyklister som kommer for at åbne Bakken.  :dead:

Man skal åbenbart kriminaliseres allerede inden man får SVinet ud af garagen  :club:

Ole J.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

sturf

• Roadracer
« Svar #9 Dato: Marts 06, 2008, 03:17:37 pm »
Det er da fint at de brodne kar pilles ud af trafikken. Man må kunne forstå at der er forskel på at give gas på bane eller på nørrebro rundel. :brok:

Når det er sagt så vidste jeg ikke at støjen fra motorcykler er årsag til dødsulykker på motorcykler. Det er åbenbart noget af det de vil tjekke fremover. Jeg kan forstå at utætte slanger, dårlige bremser, slidte dæk, for høj fart og alkohol dræber, men er bulder potter ikke bare det vi MC'ister kalder aktiv sikkerhed.  :rolleyes:

Jeg flipper sgu helt ud hvis jeg skal have en bøde på kr. 500,- for at køre på en MC i perfekt stand, men med lidt for larmende potter, bare fordi jeg vil hygge mig sammen men alle de andre motorcyklister som kommer for at åbne Bakken.  :dead:

Man skal åbenbart kriminaliseres allerede inden man får SVinet ud af garagen  :club:

Ole J.
x2 lige mine ord :D
blå sv650s k1

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #10 Dato: Marts 06, 2008, 03:30:26 pm »

Ole J.
x2 lige mine ord :D
X3
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Blinklys

• Gæst
« Svar #11 Dato: Marts 06, 2008, 05:10:32 pm »
Jeg ka' simpelthen ikke se det mærkelige i den statistik. Antallet af MCister boomer og det vil naturligvis betyde at antallet af ulykker også stiger. Godt nok er vores flok nok ikke vokset med hele 57%, men hvis vi så også tager i betragtning, at en stor del af boomet består af folk der aldrig har kørt MC før, og mange af dem (fordi de har råd) kommer ud på alt for hidsige maskiner, som de på ingen måde er klar til at kapere... ja har vi så ikke forklaringen?

Og nu vil de så få bugt med de sørgelige tal med mere kontrol? Well så ka' jeg skuffe dem med at det får absolut ingen effekt, og at statistikken med stor sandsynligt vil være det samme eller stige til næste år. Modsat størstedelen af bilerne, så er langt de fleste MC'er i rigtig god stand, og det er yderst sjældent at det er maskinen der er skyld i ulykken. Den eneste måde de ka' få vendt den statistik på er ved at de nægter flere MCister i Danmark og/eller forbyder folk købe visse MC-modeller (Gixxere, Ninjaer osv.) som deres første MC, og det ved de udemærket godt at de ikke kan. Så nu svarer de med det eneste de kan: MERE KONTROL!

Trist at hele flokken skal kriminaliseres pga. af nogle brådne kar, men jeg tror desværre lige så godt vi ka' vænne os til det :(

LSJ

• Roadracer
« Svar #12 Dato: Marts 06, 2008, 07:07:08 pm »
Jo men den statistik viser jo også desværre at selvom vi har flere motorcykler på gaden, er stigningen stadig større. godt nok kun på 7 promille, men åbenbart nok til at der skal nedsættes en kommission. Og det lidt mærkelige er at det faktisk kun er 2001,2005 og20 06 der har været  lavere end sidste år. Statistikken er døde i forhold til antal indregistrede maskiner

Håber blot at den kommission finder ud af at det sjældent er vores fejl der sker noget!!

har i forøvrigt den her idag fra JP. Er ikke så enig i det med de 80 km/t, der har de fleste biler noget mindre tid at reagere på tror jeg (læs mc kører over 80 km/t) http://jp.dk/arkiv/?id=1288253&eceExpr=motorcykler&eceArchive=o

Men det sidste afsnit er interessant   :shock: :shock:

Der er nok ikke så meget medieomtale ved bare at henvise til den undersøgelse... vores folk i havarikommisionen, plicen og andre instanser skal jo selv opfinde den dybe tallerken. (Så beholder de jo også ders job, og får flere bevillinger). Det sidste var absolut ikke ment som nogen kritik af policen.....
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

skyggen

• Sandt SVin
  • 90*V2 sjover
« Svar #13 Dato: Marts 06, 2008, 09:42:21 pm »
Det handler om at få penge i kassen og lave en masse ballade over for mc`isterne og ikke en skid andet og det har det sku altid været :dead: :police: :dead:.
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277