Jeg ka' simpelthen ikke se det mærkelige i den statistik. Antallet af MCister boomer og det vil naturligvis betyde at antallet af ulykker også stiger. Godt nok er vores flok nok ikke vokset med hele 57%, men hvis vi så også tager i betragtning, at en stor del af boomet består af folk der aldrig har kørt MC før, og mange af dem (fordi de har råd) kommer ud på alt for hidsige maskiner, som de på ingen måde er klar til at kapere... ja har vi så ikke forklaringen?
Og nu vil de så få bugt med de sørgelige tal med mere kontrol? Well så ka' jeg skuffe dem med at det får absolut ingen effekt, og at statistikken med stor sandsynligt vil være det samme eller stige til næste år. Modsat størstedelen af bilerne, så er langt de fleste MC'er i rigtig god stand, og det er yderst sjældent at det er maskinen der er skyld i ulykken. Den eneste måde de ka' få vendt den statistik på er ved at de nægter flere MCister i Danmark og/eller forbyder folk købe visse MC-modeller (Gixxere, Ninjaer osv.) som deres første MC, og det ved de udemærket godt at de ikke kan. Så nu svarer de med det eneste de kan: MERE KONTROL!
Trist at hele flokken skal kriminaliseres pga. af nogle brådne kar, men jeg tror desværre lige så godt vi ka' vænne os til det