Forfatter Emne: Samtale anlæg/Lyd i hjelm  (Læst 11652 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MMN

• Sandt SVin
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Samtale anlæg/Lyd i hjelm
« Dato: Marts 04, 2008, 06:09:52 pm »
Hvis man skulle købe et samtale anlæg. som virkelig virker go som evt. kan tilkoples musik. hvilket et skal man købe og har i nogle erfaringer med det??

2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Samtale anlæg/Lyd i hjelm
« Svar #1 Dato: Marts 04, 2008, 07:31:11 pm »
Min hustru og jeg har kørt med et sæt der hed cobra men jeg pillede det ud af hjelmene igen da vi ikke brugte det da der var for meget støj i hjelmen til man kunne høre hvad der blev sagt... 
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

LSJ

• Roadracer
« Svar #2 Dato: Marts 05, 2008, 01:12:38 am »
Alternativt Dainese hjelmene, der er lavet nogen med blåtand. Har ingen erfaring med dem, men synes ideen er smart. Ingen kabler eller noget, det hele er i hjelmen

http://www.dainese.com/eng/articolo.asp?cat=&nome=AIRSTREAM_COURSE_Bluetooth®&articolo=1835479
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

MMN

• Sandt SVin
  • SV650S 05'
« Svar #3 Dato: Marts 05, 2008, 09:45:44 am »
Ville helst have noget som kunne side i mine hjelme? gerne blåtand.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Marts 05, 2008, 09:56:55 am »
tja - har det sådan at der er mere at snakke om bag efter - lånte et par hjælme med samtaleanlæg... nok bare mig det ik er god til smalltalk...

LINKFIX:
http://www.dainese.com/eng/articolo.asp?cat=&nome=AIRSTREAM_COURSE_Bluetooth®&articolo=1835479

« Senest Redigeret: Marts 05, 2008, 10:36:19 am af blz »
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

MMN

• Sandt SVin
  • SV650S 05'
« Svar #5 Dato: Marts 05, 2008, 10:17:31 am »
tænkte også på musikken. selvom SVinet spinner!!!!!!

LSJ

• Roadracer
« Svar #6 Dato: Marts 05, 2008, 10:27:01 am »
Du kan bruge dem fra Dainese... bare overfør fra mobile til blue tooth!!
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

bdamkjaer

• Roadracer
« Svar #7 Dato: Marts 05, 2008, 10:53:04 am »
Endnu et bluetooth sæt

http://www.cardowireless.com/home
SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...

Ritzau

• Sandt SVin
  • Its not the age.................. Its the mileage!
« Svar #8 Dato: Marts 05, 2008, 12:02:58 pm »
Skal det sidste fristed nu også invaderes???
Ha ha!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

LSJ

• Roadracer
« Svar #9 Dato: Marts 05, 2008, 12:48:22 pm »
Helt enig...
Det er rart at man ikke altid behøver at snakke med hende/ham der sidder bagpå, men en gang imellem kunne det være rart. Altså på de lange ture sydpå fx
Blå SV1000S med

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #10 Dato: Marts 05, 2008, 12:59:44 pm »
det der vil være smart er samtale anlæg der er trådløst, så man kan tale med sin makker eller de andre man følges med på en tur..

så kan man nå at fortælle de andre at man f.eks lige bliver nødt til at stoppe

bdamkjaer

• Roadracer
« Svar #11 Dato: Marts 05, 2008, 01:06:35 pm »
Findes her http://www.cardowireless.com/Q2

Dog er rækkevidden begrænset maks 500m.
SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...

MMN

• Sandt SVin
  • SV650S 05'
« Svar #12 Dato: Marts 05, 2008, 01:24:28 pm »
det er da ikke fedt det sidder på yder siden af hjelmen. er der ikke noget man kan sætte ind i??

bdamkjaer

• Roadracer
« Svar #13 Dato: Marts 05, 2008, 01:27:49 pm »
Der er jo for og imod. JEg så et et blad, hvor den var cylinderformet, så man kunne bygge den ind i nakkepuden, altså ikke noget der stikker ud.

Cardo kan modtageren afmonteres og sættes til ladning. Er det fuldt integeret, så skal hjelmen jo ligge "stille" mens der lades.

Om den ene model er bedre end den anden, det vil jeg lade helt op til folks eget temperement. :)

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #14 Dato: Marts 05, 2008, 02:05:34 pm »
tja - så skal det være at man kan mute en eller flere bestemte - tro der er nogen i blandt os der snakker med sig selv når de har hjelmen på  :lmao:

::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::