Forfatter Emne: Lån... hvor?  (Læst 2346 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

aheidemann

• Scooterfjæs
  • *
Lån... hvor?
« Dato: Marts 03, 2008, 11:55:01 am »
Hey

Står og skal låne en slat penge til den nye SV'er

Nogle der kan anbefale nogle steder med gode renteforhold og så videre?

Takker

Vh

Anders

Ole Jensen

• Roadracer
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: Lån... hvor?
« Svar #1 Dato: Marts 03, 2008, 12:05:44 pm »
Her du tjekket ved din Suzuki forhandler, de har nogle gode priser som bankerne har svært ved at leve op til, med mindre du kan låne i hus e.lign.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

Emil -Ejlemos-

• Plastikrocker
  • XR-1000 Rouge TC-6
« Svar #2 Dato: Marts 03, 2008, 12:23:07 pm »
Her du tjekket ved din Suzuki forhandler, de har nogle gode priser som bankerne har svært ved at leve op til, med mindre du kan låne i hus e.lign.

X2

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Marts 03, 2008, 12:55:07 pm »
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

LB

• Gæst
« Svar #4 Dato: Marts 03, 2008, 02:06:50 pm »
Vi brugte MCPartner, som er den der omtales i forbindelse med Suzuki forhandlere. Det et samarbejde mellem Amagerbanken og If, hvis du også lige mangler en forsikring. I praksis så skal du bare finde cyklen og underskrive, så bliver ALT ordnet for dig, selv forsikringen dumper bare ind ad døren 4 uger senere (siger de  :))
Du kan bare tage lånet over en lang periode, så ÅOP bliver lav. Skulle du få lyst til at betale lånet ud tidligere, så skal du bare betale den ene måneds renter - ikke hele lånets renter...

aheidemann

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #5 Dato: Marts 03, 2008, 02:19:03 pm »
Men den med MCPartner gælder vel kun hvis man køber hos forhandler?

Kilosfau

• Gæst
« Svar #6 Dato: Marts 03, 2008, 04:05:19 pm »
AL Finans har jeg hørt meget godt om.

T. Brun

• Roadracer
« Svar #7 Dato: Marts 03, 2008, 05:41:15 pm »
Kontroller lige ÅOP hos din forhandler, det kan godt være at % er lav, men det er omkostningerne ikke.
Jeg lånte mine i banken som et helt alm. billån.
Det var væsentligt billiger end MCforhandleren, ca. 2% selvom hans officielt var 2% billigere i den pålydende rente.
Han bandede også, da jeg kom med checken, fordi han nu gik glip af 2000 kr. i provision.

HUSK ALTID AT SAMMENLIGNE ÅOP. Det er her alle udgifter er medregnet.
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
« Svar #8 Dato: Marts 03, 2008, 08:48:38 pm »
Det er altid dyrt at låne, så hellere sælg din mor, dine børn eller din kone! du får alligevel ikke tid til dem denne sommer... der skal du jo være sammen med Svinet!
kilosvin med div udstyr...

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #9 Dato: Marts 03, 2008, 09:14:02 pm »
Prøv så vidt muligt at undgå Bandidos Kredit...ikke det bedste rygte  :lmao:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

aheidemann

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #10 Dato: Marts 03, 2008, 11:08:15 pm »
Tak for de mange seriøse.... og de mindre seriøse bud.  :D

johnjohn

• Søndagskører
  • **
« Svar #11 Dato: Marts 04, 2008, 01:02:11 am »
Det kan godt være, at du får en billig årlig rente, men til gengæld snyder de dig godt og grundigt i oprettelsesgebyre. Det kan SJÆLDENT betale sig, at finansiere sin cykel, uden om banken.
På en personlig note, ville jeg også langt hellere låne pengene hos min lokale bankrådgiver, som kender mig - end hos det firma, hvor jeg køber cyklen. Det kan jo have sine fordele, at banken kender en.

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #12 Dato: Marts 04, 2008, 06:36:14 am »
Det kan godt være, at du får en billig årlig rente, men til gengæld snyder de dig godt og grundigt i oprettelsesgebyre. Det kan SJÆLDENT betale sig, at finansiere sin cykel, uden om banken.
På en personlig note, ville jeg også langt hellere låne pengene hos min lokale bankrådgiver, som kender mig - end hos det firma, hvor jeg køber cyklen. Det kan jo have sine fordele, at banken kender en.
ja j,a, det kan nu også være en bagdel. :angel:
bankerne er normalt det billigste sted at låne penge, der er jo  også den fordel at du kan købe privat hvis der dukker noget op
mange af de små banker vil gå rigtig langt for en ny kunde så husk at prutte om prisen før du ligger dig fast på noget. :blink:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Rask

• Sandt SVin
« Svar #13 Dato: Marts 04, 2008, 09:02:31 pm »
Skulle jeg have en mc finansieret havde jeg valgt at gøre det via banken - evt. som en kassekredit, hvor du selv styrer afviklingen (hvis du kan  :rolleyes:). Når kreditten igen er på nul, kan du jo trække igen til næste mc og skal således ikke spørge om lån igen  :wink:

Mange banker vil jo gerne have pant i dit køretøj. Et pantebrev koster 1,5 % af hovedstolen (på pantebrevet, fx 100.000 kr. = 1.500 kr.) til staten i tinglysning og 1.400 i gebyr. Når du skifter mc skal pantet indfries - og nyt oprettes i den nye mc - og ja, så koster det igen... Kan du stille med andet pant er det derfor en fordel, da det ikke skal oprettes og slettes ved ændringer/skift af køretøj - man kan sige, at pantet fortsætter. Andet pant kunne være i hus, andelsbolig, kontanter - eller kaution fra fx. forældre. Måske du kan slippe helt for pant hvis du opretter en livsforsikring med banken som begunstiget - så får de "kuglerne" hvis du smider svinet i et vejtræ (og dør af det  :tie:).

/Morten

EDIT: Måske skulle jeg lige nævne, at fordelen ved at give banken pant, gerne skulle være en lavere rente til dig  :loser:
« Senest Redigeret: Marts 04, 2008, 09:07:13 pm af Rask »
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #14 Dato: Marts 05, 2008, 08:49:53 pm »
mange gange kan pantet fra tidligere køb bruges, mit er pant i huset som bare fortsætter uanset hvad jeg køber.
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr