Forfatter Emne: Baghjulet forskudt på 99-model?  (Læst 4499 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

stoustrup

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 9
Baghjulet forskudt på 99-model?
« Dato: Marts 03, 2008, 10:22:14 am »
Hej,

Jeg er ny her, da jeg er ved at købe en SV650S fra 1999 med 23000 km. Jeg har været ude hos sælger og se/prøve den og den virker ganske reel. Dog er der en ting jeg undre mig lidt over.

Da jeg kiggede den efter bagfra så det ud som om nummerpladen sad skævt...Men i virkeligheden er det fordi baghjulet sidder forskudt til den ene side (Har sgu glemt hvilket). Er det normalt eller er det fordi at bagsvingeren er skæv? Det er tilpas meget til at man sagtens kan se det.

Mvh. Niels

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: Baghjulet forskudt på 99-model?
« Svar #1 Dato: Marts 03, 2008, 10:32:16 am »
Det lyder underligt, jeg har en sv1000s og den ser ikke skæv ud
få lige nogle flere svar... den kan jo være skadet ??

Mvh Henrik
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

poulviking

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 70
Re: Baghjulet forskudt på 99-model?
« Svar #2 Dato: Marts 03, 2008, 10:32:33 am »
det er sikkert keadestrammerne der ikke er justeret ens, hvis de er ens, saa er der problemer

stoustrup

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 9
Re: Baghjulet forskudt på 99-model?
« Svar #3 Dato: Marts 03, 2008, 10:49:22 am »
Vil det sige at når i ser på jeres bagfra så sidder baghjulet præcist i midten i forholdt til sædet/nummerpladen? Jeg har lige haft en sludder med Brdr. Sejr som siger at det er normalt at baghjulet sidder en anelse "forsat" til den ene side...

Mvh. Niels

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Baghjulet forskudt på 99-model?
« Svar #4 Dato: Marts 03, 2008, 04:31:33 pm »
Vil det sige at når i ser på jeres bagfra så sidder baghjulet præcist i midten i forholdt til sædet/nummerpladen? Jeg har lige haft en sludder med Brdr. Sejr som siger at det er normalt at baghjulet sidder en anelse "forsat" til den ene side...

Mvh. Niels

Der er mere luft i kædesiden - det er ganske naturligt.
Cyklen skal dog ikke køre skævt/lave 2 spor efter en vandpyt !

På min 1000N er der 15mm mindre luft mellem bagfodhvilere og bagdæk i forhold til kædesiden,
og det voldte problemer mht. montering af andre potter.


Edit : Næste gang du ser den, så check at bagerste kædehjul sidder midt i kæden - ellers kører hjulet skævt  :(
Du kan ikke altid regne 100 % med mærkerne på justérblikkene ved bagakslen.
« Senest Redigeret: Marts 03, 2008, 05:30:48 pm af Sperik »
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

stoustrup

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 9
Re: Baghjulet forskudt på 99-model?
« Svar #5 Dato: Marts 03, 2008, 05:57:05 pm »
Når du siger der skal være en anelse mere luft i kædeside (Venstre?) så betyder det at hjulet bør være forskudt til højre eller tager jeg fejl?

Godt trick det med kæden og tandhjulet...Det vil jeg lige kigge ekstra godt efter.

Mvh. Niels

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Baghjulet forskudt på 99-model?
« Svar #6 Dato: Marts 03, 2008, 06:20:06 pm »
Når du siger der skal være en anelse mere luft i kædeside (Venstre?) så betyder det at hjulet bør være forskudt til højre eller tager jeg fejl?


Mvh. Niels

Hjulet ER forskudt til højre, da der jo skal være plads til kæden i venstre side.
Men derfor skal det ikke køre skævt - begge hjul skal altså køre på linie !

Tricket med bagerste kædehjul i midten af kæden bruger jeg, når jeg smører/justerer kæde.
Baghjulet skal naturligvis løftes op, så du kan trille det med hånden.
Løft med baghjulsløfter/centerløfter eller stop en klods ind under bagdæmperen i en nødsituation, og lad den hvile på støtteben/forhjul.
Sidste metode anbefales kun til nødtørftig kædesmøring ude i samfundet  :innocent:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Baghjulet forskudt på 99-model?
« Svar #7 Dato: Marts 03, 2008, 07:00:35 pm »
Hjulet ER forskudt til højre, da der jo skal være plads til kæden i venstre side.

Hvorfor forskyder de (Zouk m.fl.) ikke bare det forreste tandhjul lidt til venstre istedet?

Men derfor skal det ikke køre skævt - begge hjul skal altså køre på linie !

Så må forhjulet også være forskudt til højre??  :huh: :huh: :huh:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Baghjulet forskudt på 99-model?
« Svar #8 Dato: Marts 03, 2008, 07:02:39 pm »
Med mindre bagsvingeren sidder lidt offset i stellet....????


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Baghjulet forskudt på 99-model?
« Svar #9 Dato: Marts 03, 2008, 07:21:40 pm »
Hvis man nu kunne tænke sig at lave et motoriseret køretøj på to hjul, så er udgangspunktet, for de fleste fabrikanter  :innocent:, at de to hjul placeres på linie.
Derefter overvejes transmissionen fra drivværket til det/de drivende hjul.
På de fleste Zukiama´er placeres drivværket imellem de bærende hjul, og det bagerste hjul gøres drivende.
I nogle tilfælde bruger man en kæde af metal, i andre tilfælde laver man en drivaksel med gear mellem drivværk og drivende hjul kaldet en kardanaksel, og andre fabrikanter sværger til en drivende rem, som evt. kan være af tandremstypen.
Den overvejende del af fabrikanter foretrækker at placere transmissiontypen i venstre side pga. gearskiftets placering i denne side.
Derfor gøres svinggaflen (den affjedrende del af køretøjets bagende) lidt bredere i denne side, for at gøre plads til transmissionsdelen.

 :club: :club: :club:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

stoustrup

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 9
Re: Baghjulet forskudt på 99-model?
« Svar #10 Dato: Marts 04, 2008, 01:33:11 pm »
Tak for de gode svar!

Jeg er kommet til den konklusion at jeg lige vil lade Mulvad MC kigge på den inden jeg tager en beslutning om at købe.

Det er en blå SV650S fra 1999 med 23.000 km på tælleren. Den står original pånær en Leo Vinci Slip-on potte.

Jeg har pruttet sælger ned i 50.000 betinget af at den ikke er skæv. Lyder det som et helt tosset køb?

Mvh. Niels

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Baghjulet forskudt på 99-model?
« Svar #11 Dato: Marts 04, 2008, 01:51:15 pm »
Tak for de gode svar!

Jeg er kommet til den konklusion at jeg lige vil lade Mulvad MC kigge på den inden jeg tager en beslutning om at købe.

Det er en blå SV650S fra 1999 med 23.000 km på tælleren. Den står original pånær en Leo Vinci Slip-on potte.

Jeg har pruttet sælger ned i 50.000 betinget af at den ikke er skæv. Lyder det som et helt tosset køb?

Mvh. Niels

Fedt! Bare ind i kampen  :afro:

Nummerpladen skal du i hvert fald ikke gå ud fra. Der er også en metode med lægter og la la la, men hvis du får et værksted til at kigge på den må de kende metoderne.

23.000km. Husk ventilkontrol ved 24.000 (hvis ikke der ikke allerede er handlet om dét)  :wink:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Baghjulet forskudt på 99-model?
« Svar #12 Dato: Marts 04, 2008, 02:02:30 pm »
Det er en blå SV650S fra 1999 med 23.000 km på tælleren. Den står original pånær en Leo Vinci Slip-on potte.
Mvh. Niels
23.000 km siden 99  :shock: :shock: hva f...... laver folk med deres motorcykler  :?: Man skal skuda køre på dem :!:

Held og lykke med købet  :D
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Baghjulet forskudt på 99-model?
« Svar #13 Dato: Marts 04, 2008, 02:14:41 pm »
Det er en blå SV650S fra 1999 med 23.000 km på tælleren. Den står original pånær en Leo Vinci Slip-on potte.
Mvh. Niels
23.000 km siden 99  :shock: :shock: hva f...... laver folk med deres motorcykler  :?: Man skal skuda køre på dem :!:

Held og lykke med købet  :D
der er jo en market for cafe-racere... synes bare ik en sv'er gør det...
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

stoustrup

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 9
Re: Baghjulet forskudt på 99-model?
« Svar #14 Dato: Marts 06, 2008, 05:21:36 pm »
Øv!!

Ingem SV til mig i denne omgang. Mulvad MC har kigget på den og siger at den er skæv, så baghjulet var tilsyneladende mere forskudt end det burde.

Så jeg må på den igen og finde en anden.

Tak for alle jeres gode svar.