Forfatter Emne: Hvilken skal man købe... K6 el SAK7?  (Læst 4786 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

aheidemann

• Scooterfjæs
  • *
Re: Hvilken skal man købe... K6 el SAK7?
« Svar #15 Dato: Marts 03, 2008, 11:14:40 am »
Magnet så man kan se om den er omlakkeret? Den forstår jeg ikke lige helt?

Askanius

• Søndagskører
  • **
    • http://www.anlaeg-vest.dk
« Svar #16 Dato: Marts 03, 2008, 01:51:30 pm »
Magnet så man kan se om den er omlakkeret? Den forstår jeg ikke lige helt?

Magneten kan ikke holde på spartelmassen

Ville også vælge 07'ern

Grand Danois

• Sandt SVin
« Svar #17 Dato: Marts 03, 2008, 03:25:02 pm »
det nyeste... og har den abs er det bare endnu et argument....
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #18 Dato: Marts 03, 2008, 03:29:56 pm »

ABS ABS ABS, helt klart. Det er aktiv sikkerhed, kan helt sikkert rede mange bommerter der ellers ville ende med røven i jorden.
Og så kan du stille og roligt gå og lure på hvad andre har og hvilket udstyr DU synes er det fedeste og ikke hvad en anden har stylet sig frem til.

Hvor står den ABS model tilsalg henne?

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Ole Jensen

• Roadracer
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
« Svar #19 Dato: Marts 03, 2008, 03:47:08 pm »
Med de prisen og udstyr skal du tage en K7. Du sagde den ene stod næsten uden ekstraudstyr, mens den anden havde alt. Alle de "dyre" ting er jo allerede monteret på K7'eren så skal du da klart snuppe den. ABS er jo altså også bedre end ingenting. Du får også ét års fabriks garanti med i købet.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

Jacob

• Roadracer
« Svar #20 Dato: Marts 03, 2008, 04:47:06 pm »
Med de prisen og udstyr skal du tage en K7. Du sagde den ene stod næsten uden ekstraudstyr, mens den anden havde alt. Alle de "dyre" ting er jo allerede monteret på K7'eren så skal du da klart snuppe den. ABS er jo altså også bedre end ingenting. Du får også ét års fabriks garanti med i købet.

Helt enig med Ole, der er ikke mange penge i udstyr til forskel.
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

Rasmus S

• Roadracer
« Svar #21 Dato: Marts 03, 2008, 05:15:16 pm »
I sidste nr. af Bike havde de lavet en oversigt over, hvad man skulle regne med at de forskellige årgange af SV650 koster (kun vejledende selvfølgelig)
Men der skrev de følgende: En K6 har en pris der siger 85K og K7 siger 90K. Og ekstra udstyr, skal man ikke give mere for, når det er monteret på cyklen.

Alt gejl og gøjl kan man ikke tjene eller holde prisen kunstigt oppe på. Det gør bare at den virker mere attraktiv når den skal sælges...

Så K6 eller K7... Det er alt efter hvor længe du regner med at ville køre på den.
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Flemming L

• Sandt SVin
« Svar #22 Dato: Marts 03, 2008, 06:03:06 pm »

ABS ABS ABS, helt klart. Det er aktiv sikkerhed, kan helt sikkert rede mange bommerter der ellers ville ende med røven i jorden.Og så kan du stille og roligt gå og lure på hvad andre har og hvilket udstyr DU synes er det fedeste og ikke hvad en anden har stylet sig frem til.

Hvor står den ABS model tilsalg henne?

SørenG

En uge efter jeg købte min MC kunne jeg prise mig lykkelig for at have købt med ABS.
Ellers var jeg med meget stor sandsynlighed røget i dørken. ABS'en var aktiv på både for og baghjul.

Tænk hvis jeg havde købt en K6'er og stilet den for pengene.....sikke en masse spild af lakeret plastik som havde fået sig en tur hen ad asfalten.

Jo, jeg er varm fortaler for ABS da jeg har prøvet på egen MC hvor godt det virker
 :D
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

aheidemann

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #23 Dato: Marts 03, 2008, 06:39:11 pm »
Kan godt se det med ABS...

MEN, så ser man lige en anden post herinde hvor der er en der har købt SAK7 til 90.000 hvor han har fået for 5000 udstyr oven i hatten... hos en forhandler vel at mærke.

Er 87.000 hos en privat og uden udstyr så en god pris?  hmm....    :)

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #24 Dato: Marts 03, 2008, 06:53:12 pm »

MEN, så ser man lige en anden post herinde hvor der er en der har købt SAK7 til 90.000 hvor han har fået for 5000 udstyr oven i hatten... hos en forhandler vel at mærke.

Du har selv lige skrevet argumentet for at forhandle den pris på 87K ned....

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Danzig

• Plastikrocker
« Svar #25 Dato: Marts 03, 2008, 07:34:31 pm »
Ud fra det du fortæller, så ville jeg helt sikkert også vælge den med ABS.
Den har jo også den samme potte og så kan du jo altid med tiden begynde at ændre nogle af de andre ting,
hvis du får lyst til det.
ABS´en kan måske redde dit liv en dag.
Jeg er forholdsvis ny på mc, men sidste år prøvede jeg da flere gange af mit baghjul blokkerede,
når jeg skulle bremse hårdt op og det var lidt fugtigt i vejret.
Det var måske også fordi jeg var ny på mc, men din bremselængde bliver helt sikkert kortere,
så næste gang jeg skal købe en mc, så bliver det med ABS.
Jeg synes dog de begge er lidt for dyre, men det er selvfølgelig også dyrere at købe lige op til foråret,
hvor efterspørgelsen er størst. 
I said wooho! (H. J. Simpson)

grausen

• Søndagskører
  • **
    • Motorcykelgalleriet
« Svar #26 Dato: Marts 03, 2008, 07:44:05 pm »

Hej Anders. Jeg har sendt en PM. Jeg vil anbefale dig at tage den nyeste med ABS, og så henvise til min handle, hvis det kan hjælpe med at presse prisen ned. Du skal lige huske i sammenligningen, at min havde kørt 13.000 km, altså ca. 10.000 km mere end den du har øje på. 10.000 betyder immervæk mere slid på kæde/tandhjul/dæk/bremser m.v.
Bare klø på, lige pludseligt dukker det rigtige tilbud op.

Sperik

• Sandt SVin
  • Leistung ist alles !
« Svar #27 Dato: Marts 03, 2008, 07:45:19 pm »
Eller bare købe en ny og få jomfruturen selv, når prisforskellen alligevel ikke er større  :wink:

Du kan handle pris med forhandleren ved at købe udstyr/tøj af ham.
Så kan han nemlig fifle lidt med tallene, og du får en samlet "pakkepris" på det hele.
På din slutseddel skal naturligvis fremgå det aftalte !!!

Min "pakkepris" var med lås, hjelm, 1ste service og lev. af knallerten.
Jo mere udstyr du køber, jo længere kan han banke prisen ned på selve knallerten, og stadig tjene en mønt på dig.

Dette gælder naturligvis kun nye afgiftpligtige køretøjer, da der ikke er afgift og moms på brugte.
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #28 Dato: Marts 03, 2008, 07:54:00 pm »
Jeg er forholdsvis ny på mc, men sidste år prøvede jeg da flere gange af mit baghjul blokkerede,
når jeg skulle bremse hårdt op og det var lidt fugtigt i vejret.
Det var måske også fordi jeg var ny på mc, men din bremselængde bliver helt sikkert kortere,
så næste gang jeg skal købe en mc, så bliver det med ABS.

Og så er der os der har prøvet at blokere forhjulet  :innocent: Ren refleks da bilen foran klodsede bremserne. Men slap hurtigt og trak derefter hårdt og kontant i bremsen. Effektivt og nærmest ren ABS...
Adrenalinen pumpede dog et kvarters tid.
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
« Svar #29 Dato: Marts 03, 2008, 08:46:27 pm »
husk at ved køb af helt ny kommer der lige lidt extra udgifter med i form af service. Men det er da super fedt at være den første som får en tur! Jeg ville prøve at presse prisen lidt mere hvis du kan, men det er svært, nu er sæsonen begyndt, og der kommer flere købere på markedet igen! Men på den anden side er det ikke det letteste at sælge så ny en cykel, da nyprisen som du selv skriver ikke er så meget højere...

hvis jeg var dig ville jeg tage en af de brugte - få yderligere 2kilo af prisen s hr du gjort en fin handel
kilosvin med div udstyr...