Forfatter Emne: Hvor "farligt" er salt egentligt???  (Læst 4352 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Hvor "farligt" er salt egentligt???
« Svar #15 Dato: Februar 28, 2008, 11:37:19 am »
Næææ det sundeste for Svinet ville nok være slet ikke at køre på den, bare have den stående i stuen og tørre den FORSIGTIGT af for støv en gang om ugen (huske endelig ikke for meget vand det kan fremkalde rust) På den måde kan man få dyret til at holde i 100 år..... :innocent:
kilosvin med div udstyr...

Blinklys

• Gæst
« Svar #16 Dato: Februar 28, 2008, 11:55:08 am »
Næææ det sundeste for Svinet ville nok være slet ikke at køre på den, bare have den stående i stuen og tørre den FORSIGTIGT af for støv en gang om ugen (huske endelig ikke for meget vand det kan fremkalde rust) På den måde kan man få dyret til at holde i 100 år..... :innocent:

Haha alternativt kunne man også spare støvekluden, og i stedet for bare placere dyret i en lufttæt montré. Så risikerer man heller ikke at der kommer diverse insekter flyvende, der sætter sig og skider på lakken - alle ved det stads ætser sig lige igennem!!! :shock: :wink:

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #17 Dato: Februar 28, 2008, 11:58:05 am »
Den er fin! :) En lille ting - vil du ikke nok vedhæfte billedet i stedet for et Word-dokument? :-)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
« Svar #18 Dato: Februar 28, 2008, 02:44:49 pm »
Så sidste år en SV'er der var kørt fra Amager til Enghave ... (skulle til service) ... der havde været saltet nogle dage og igennem hele vinteren .... den var ikke køn og se på ! Fik desværre ikke taget billeder, men "mekkeren" ... nærmest råbte af den stakkels mand ... at han skulle vaske den grundigt nå han kom hjem ....

Salt er ikke godt for Alu ... uanset hvad, men frygten ligger nok i at man "måske" ikke får fjernet alt saltet uanset hvor grundig man vasker sin cykel. Så ligger der "rester" og hygger sig i et par uger eller mere og så har man muligvis et problem .... så hellere undgå saltet ...  :wink:

Men som kortet viser har der ikke været saltet i Danmark de sidste par uger .... det har regnet 61 + mm i Februar i forhold til 10 mm i Februar 2007 .... så der ligger nok ikke meget tilbage på vejene ... og det er jo ikke så ringe endda ...  :wink:
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #19 Dato: Februar 28, 2008, 02:47:53 pm »
Jeg kørte EN gang i november sidste år og fik så øjensynligt ikke vasket den grundigt nok, så det kan ses nu...  :club:

Samlinger ved motordæksler og alle steder hvor der er rå alu - der irer det som sindssygt...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Ritzau

• Sandt SVin
  • Its not the age.................. Its the mileage!
« Svar #20 Dato: Februar 28, 2008, 04:00:32 pm »
Er ændret!
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Rask

• Sandt SVin
« Svar #21 Dato: Februar 28, 2008, 08:17:16 pm »
Go stil der Hr. Ritzau; BMW og læder jakke  :respekt:

I øvrigt bragte mit job mig til Sønderborg i dag - der var masser af salt på Alssund broen og ringvejen uden om byen  :huh: Halllloooooo - det fryser ikke  :brok:
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

bdamkjaer

• Roadracer
« Svar #22 Dato: Februar 28, 2008, 08:23:08 pm »
Ja salt er ikke så godt til alt aluminium. Det afhænger dog af den legering der er brugt. Fx hurtig færger og fly er også i stor udstrækning lavet af ALU og magnesium m.m.
Men hva, motoren skal vel ikke køre mere end 200.000 km  :mrgreen:, så skal den alligevel skiftes hver 10. år.  :angel:
SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #23 Dato: Februar 28, 2008, 11:42:43 pm »
Go stil der Hr. Ritzau; BMW og læder jakke  :respekt:

I øvrigt bragte mit job mig til Sønderborg i dag - der var masser af salt på Alssund broen og ringvejen uden om byen  :huh: Halllloooooo - det fryser ikke  :brok:

Nu har de købt.....så skal det fanme oz bruges....ellers skæres der sikkert i saltbudgettet :innocent:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

pumper

• Plastikrocker
« Svar #24 Dato: Marts 01, 2008, 01:17:58 pm »
Problemet med at have kørt på saltholdig veje er at lige gyldigt hvor godt du vasker cyklen bagefter er der altid steder du ikke kommer ind.Jeg taler af bitter erfaring.For nogle år siden kørte jeg på en CX 500I. Den var rigtig flot, ja man kunne ikke se at det var en gammel cykel.Jeg tog den på arbejde på en nattevagt, og om morgenen var der blevet saltet. Jeg vaskede den omgående da jeg kom hjem, men senere på sommeren viste det sig at småridser på stel og motor havde holdt på salten og den kom til at se 10-15 år ældre ud på få måneder. :( :( :(. Så lad være med at køre i salt.
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #25 Dato: Marts 01, 2008, 02:07:32 pm »
salt og alu er skidt mix, så ses i april folkens. :angel:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Flemming L

• Sandt SVin
« Svar #26 Dato: Marts 04, 2008, 06:22:08 am »