Forfatter Emne: Hvordan slukker I SVinet?  (Læst 8117 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Hvordan slukker I SVinet?
« Svar #15 Dato: Februar 27, 2008, 01:22:43 am »
Bruger knappen stort set hver gang! Og ellers støttebenet, da jeg alligevel altis efterladen den i gear! -Men mindre jeg hører noget seriøst alarmerende omkring, har jeg tænk mig at fortsætte ud ad den vej......

kilosvin med div udstyr...

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Hvordan slukker I SVinet?
« Svar #16 Dato: Februar 27, 2008, 08:24:53 am »
Bruger nøglen eller støttebenet. Dog mest nøglen.
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

Bo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 633
  • DFM
Re: Hvordan slukker I SVinet?
« Svar #17 Dato: Februar 27, 2008, 08:54:13 am »
Bruger også altid nøglen, men det er nok mest af alt en vanesag :)

/bo
MC-løs :-/

Jacob

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 325
Re: Hvordan slukker I SVinet?
« Svar #18 Dato: Februar 27, 2008, 11:06:18 am »
Hvis du kigger på diagrammet, side 7-20 under Electrical system, så vil du se at det hele er serieforbundet : Killswitch, støtteben, sikring, nøgle og endnu en sikring.
Så det betyder ikke en skid, hvordan man tager tændingen af sit SVin !
Måske er det bare lidt besværligt at pelse sikringen hver gang  :huh:

Det ville da osse være en underlig konstruktion, hvis man blev straffet for at bruge killswitchen  :dead:

Edit. Mener dog at modellen skriver "check" i displayet, hvis killswitchen er aktiv.
ECU´en kan altså godt se situationen ikke er helt ok.
Men det har ikke noget med brændstofblandingen at gøre ! 

Tak Sperik

Jeg er overbevist. Det er tydeligvis ligegyldigt hvordan jeg slukker motoren  :thumbsup:
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Hvordan slukker I SVinet?
« Svar #19 Dato: Februar 27, 2008, 05:09:32 pm »
Bruger altid nøglen her

Dødmandsknappen bliver kun brugt til at "knalde" med udstødningen  :twisted:
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

norton

  • Gæst
Re: Hvordan slukker I SVinet?
« Svar #20 Dato: Februar 28, 2008, 12:56:40 am »
jeg bruger altid dødmandsknappen.Nogen gange kommer jeg hjem kl tolv om aften,så bliver jeg nød til at stoppe svinet og lade den køre på frihjul inden jeg køre ind mellem rækkerne af huse for ikke at vække hele nabolaget med mine seriøse bulderpotter. :lmao:

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Hvordan slukker I SVinet?
« Svar #21 Dato: Februar 28, 2008, 01:14:50 am »
Bruger altid nøglen, jeg mener "dødemands" knappen stopper benzin pumpen hvorved motoren et kort øjeblik kører for magert, lidt det samme som at det ikke er smart at køre den tør for benzin.


Så bliver du nok stresset når jeg fortæller dig at dine indsprøjtningsdyser står 100% lukkede når du motorbremser indtil du er under ca 2500 rpm eller trækker i gassen.  :)

En motor tager ingen skade af at køre super magert når den ikke skal trække noget - dvs ved f.eks motorbremsning eller de måske 10 slag den når at slå efter man klipper benzintilførslen.

Om jeg bruger nøglen eller knappen, kommer an på situationen.
Stopper jeg et sted hvor det er vigtigt at blive set, så bruger jeg knappen for så er der stadig bag- og forlys på.
Ellers bruger jeg stort set altid nøglen.   :afro:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
Re: Hvordan slukker I SVinet?
« Svar #22 Dato: Februar 28, 2008, 08:09:41 pm »
Har læst et sted på nettet at det kan belaste tændingslåsen elektrisk hver gang man slukker maskinen med nøglen men ved ikke om det passer. :huh:
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: Hvordan slukker I SVinet?
« Svar #23 Dato: Februar 28, 2008, 08:34:04 pm »
Bruger nøglen...

Mener faktisk, at vi blev frarådet at bruge dødmandsknappen, da jeg var igang med at tage kørekortet... Det er vist ikke helt sundt?! Men hvad skulle det skade?

Jeg gør på samme måde....  :wink:

Dødmandskanppen er lavet til bla. Skagen træf: Fuld gas på maskinen - tænd - sluk = fed lyd  :mrgreen: det foregår bare ikke på min maskine
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

LunD^

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
Re: Hvordan slukker I SVinet?
« Svar #24 Dato: Februar 28, 2008, 09:30:03 pm »
Altså du skal uanset hvad, dreje nøglen for at få den ud, så hvorfor bruge en knap til at slukke motoren? Har aldrig brugt den, og har aldrig tænkt over det. Sidder der egentlig sådan en på mit Svin?? :)
Suzuki SV650s ´99 powered by Mivv. Check møgSVinet ud på http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8009

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Hvordan slukker I SVinet?
« Svar #25 Dato: Februar 29, 2008, 09:39:44 am »
Lige nøjagtigt Lund!
En ting er at glemme at slå dødemandsknappen til igen en helt anden er at glemme maskinen med nøglen i!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Hvordan slukker I SVinet?
« Svar #26 Dato: Marts 01, 2008, 08:11:19 pm »
lader den bare køre tør  :lmao: :lmao: :lmao: :lmao: :lmao:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Hvordan slukker I SVinet?
« Svar #27 Dato: Marts 01, 2008, 09:53:48 pm »
lader den bare køre tør  :lmao: :lmao: :lmao: :lmao: :lmao:
nååhhhh, jeg skuber altid min, har hørt det kan skade motoren hvis man starter den med nøgle.  :tie:
man skal altid ha fat i nøglen alligevel så kan man da lige så godt slukke den med nøgle. :mrgreen:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Bageren

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 400
  • Gul SV650S 2002
Re: Hvordan slukker I SVinet?
« Svar #28 Dato: Marts 02, 2008, 01:18:38 am »
Jeg bruger altid dødmandsknappen, da min alarm automatisk slår startspærre til hvis jeg tager tændingen fra. Så har jeg lige lidt tid til at hoppe af cyklen og sådan.
Ellers skal jeg slå startspærre fra og bagefter trykke igen for at slå alarmen+startspærre til. Med bip lyde ved hvert tryk, så bliver jeg meget upopulær..  :?
Kasper Hartwich aka Bageren
SV650S '02 Gul

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Re: Hvordan slukker I SVinet?
« Svar #29 Dato: Marts 02, 2008, 12:28:56 pm »
Jeg bruger altid dødmandsknappen, da min alarm automatisk slår startspærre til hvis jeg tager tændingen fra. Så har jeg lige lidt tid til at hoppe af cyklen og sådan.
Ellers skal jeg slå startspærre fra og bagefter trykke igen for at slå alarmen+startspærre til. Med bip lyde ved hvert tryk, så bliver jeg meget upopulær..  :?
Spyball? Min gør det samme nemlig. hehe
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7