Forfatter Emne: SV underseat projekt  (Læst 5125 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Pyrotek

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 264
  • Nu med underseat Exhaust
SV underseat projekt
« Dato: Februar 25, 2008, 03:07:19 pm »
Ja så er jeg ved at være færdig med min ombygning så her kommer lige en lille serie billeder.
Jeg ved godt at nogen synes det er lidt snyd at føre forrør uden om bagsvingeren men sådan blev det. Jeg havde ikke tid til at lave det hele vejen i vinter mem jeg er nu også helt tilfreds med dette resultat. Til de skarpsynede kan jeg sige JA den er hævet en smulle i bag med et par nye selvgjorte rustfrie kødben  :mrgreen:
Potten er en original Honda CBR 1000RR 03 - 05 model som har fået en ny plade i indgangen. Lyden er dejlig dyb og knap så støjende som en slip on eftermonteringspotte. CBR 1000 har katalysator under motoren der også dæmper. Lige et par hjemmegjort nye blinklysholdere og så var den i vinkel. Man kan også ane det originale honda varmeskjold som jeg har tildannetlidt så det passer til SV.

























Indput og kritik modtages. Man er jo altid åben for forbedringer  :innocent:
 

 

 
 


 
Gul SV 650S K5

codeman_c4

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Re: SV underseat projekt
« Svar #1 Dato: Februar 25, 2008, 05:40:25 pm »
Evt male dit nye rør sort så det falde i et med bagsvinger og ikke virke så iøjefaldende.så ville man fokusere mere på potten.......ellers flot arbejde. :respekt:
"En gang biker,altid biker"

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: SV underseat projekt
« Svar #2 Dato: Februar 25, 2008, 05:59:22 pm »
Jeg synes det ser fint ud - det ville næsten være synd at male røret, og det er svært at finde noget stads, som kan binde ordentligt og holde til varmen.
Ok herfra  :thumbsup:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: SV underseat projekt
« Svar #3 Dato: Februar 25, 2008, 06:34:35 pm »
Det ser da lækkert ud. Fedt at alle jeres små projekter nu ruller ud af garagerne i hele landet.  :thumbsup:
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

veldorm

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 97
Re: SV underseat projekt
« Svar #4 Dato: Februar 25, 2008, 06:46:48 pm »
det ser rigtig godt ud, men kommer du ikke til at smelte din hæl på røret?
Er yamaha ikke et el orgel?  og Kawazaki er da nogle møggrimme sko som vi gik med i 80érne :-)

bdamkjaer

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 312
Re: SV underseat projekt
« Svar #5 Dato: Februar 26, 2008, 11:08:17 am »
Det ser rigtig godt ud, rart at der er nogen som prøver, specielt når resultatet bliver godt. Det kan du sgu godt være bekendt.
SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: SV underseat projekt
« Svar #6 Dato: Februar 26, 2008, 11:16:51 am »
 :thumbsup: fedt nok

der er en smags sag - men fedt at se noget andre ik har ;)

men hvordan er lyden i den korte potte?
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Nick

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 952
Re: SV underseat projekt
« Svar #7 Dato: Februar 26, 2008, 11:27:36 am »
Det ser varmt ud for din hæl hvis du satser på at køre sving...
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: SV underseat projekt
« Svar #8 Dato: Februar 27, 2008, 08:32:17 am »
Det er sku godt ud :respekt:
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: SV underseat projekt
« Svar #9 Dato: Februar 27, 2008, 09:19:09 am »
Så kom der sgu flere billeder - og hatten af for projektet her fra.

Jeg kan se du har opdaget en af ulemperne ved at hæve cyklen i bagenden - dine klodser under støttebenet.   :mrgreen:
Jeg har kun hævet min 30mm, og har måtte lave nye beslag til benet for at det når ned til jorden uden cyklen står og er ved at vælte.



Jeg synes du skal male røret sort, for det skæmmer projektet lidt - men ellers ser det helt ok ud. Dejligt at se nogen opfindsomme mennesker i det ganske danske land.   :respekt:
« Senest Redigeret: Februar 27, 2008, 09:21:00 am af Sajmon »
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Pyrotek

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 264
  • Nu med underseat Exhaust
Re: SV underseat projekt
« Svar #10 Dato: Februar 27, 2008, 03:38:11 pm »
Hej derude og tak for den fine respons  :D Ja den med stødte benet havde jeg luret og det får jeg lige gjort lidt ved her i week-enden. Ved ikke om jeg bare skal forlænge det som Sajmon har gjort eller om jeg skal lave et nyt i rustfri og så glasblæse det. Med hensyn til forrør kunne det da godt ske det var mindre dominerende hvis det var sort og matchede stel og svinger. Har noget sort til 650C gad vide om det er nok? Nogen der har en ide om hvor varmt et forrør bliver :?
Jeg har lige rullet en lille tur op og ned af vejen for at teste det lidt og der ser ud til at forrør ligger langt nok ind til cyklen så min hæl går fri. Hvis man skal beskrive lyden så er det noget med man tænker øv den lunne godt have sagt lidt mere når den står i tomgang og man gasser den lidt op  :? men når man kører på den og den skal trække læsset (106 Kg)  :innocent: og sig selv har lyden en meget mere dyb karakter og så støjer den lige så det er efter min smag. Hørte et KiloSvin i efteråret hos den lokale monteret med 2 korte Ixil potter og det larmer voldsomt i forhold til min smag  :brok:
Når nu går det heldigvis snart løs så vi kan komme ud og få stresset af  :angel: :lmao:
Gul SV 650S K5

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: SV underseat projekt
« Svar #11 Dato: Februar 27, 2008, 05:20:43 pm »
Er der ikke effekttab ved den konstruktion? Tænker på sådan som det forrør snor sig rundt om bagsvingeren, og "knækker" ind under sædet igen...

Og så lod jeg mærke til du har monteret nr. pladeholder på potten... godt man ikke skal rende og pille ved den hele tiden  :lmao:

Ellers en fed ide der!  :respekt:
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Pyrotek

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 264
  • Nu med underseat Exhaust
Re: SV underseat projekt
« Svar #12 Dato: Februar 29, 2008, 01:50:28 pm »
På opfordring fra Jer sort forrør. Er nu også selv mest til sort men rustfri der er glasblæst er nu så dejlig nemt at holde  :wink:


 


Iøvrigt kan jeg sige at potten ikke bliver ret varm (i hvertfald i tomgang) hvilket overrasker mig da der ikke er meget uld i den som isolerer.

Nå arbejdet kalder her i week-enden så jeg vender tilbage med nye billeder i næste uge når dyret er samlet med: Forlænget stødtefod, nr.plade holder der er lidt mere stiv, lidt trim på min hjemmegjorte passagerbøjle eliminator 0g så tænkte jeg om man ikke kan eftergøre de stykker metal som sider på bagsvingeren og bagaksel som man stiller kæde efter i rustfri for jeg er erligtalt ikke imponeret over Suzuki's overfladebehandlinger både brunering og fornikling. Synes det løber an selv om den står i isoleret og opvarmet ( 14C ) havehus her om vinteren.
Gul SV 650S K5

Michael N

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 162
  • GSXr1300K8 Hayabusa
Re: SV underseat projekt
« Svar #13 Dato: Februar 29, 2008, 03:05:01 pm »
Det ser skide godt ud, men jeg ville måske være lidt nervøs for om bremseslangen sidder for tæt på røret, hvis slangen bliver varm kan den smelte eller der kan også komme luft i bremsen. ellers rigtigt fint arbejde  :respekt:
Hayabusa Sort / Orange

Pyrotek

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 264
  • Nu med underseat Exhaust
Re: SV underseat projekt
« Svar #14 Dato: Marts 03, 2008, 03:49:50 pm »
Ja så er der lige en lille update på projektet. Har fået den samlet igen efter at have malet forrør sort og det ser da også federe ud. Fik også forlænget min stødtefod så den passer til den hævede bagende.
Jeg fik rim stripes på i bag men mangler lige foran. Jeg valgte også at sandblæse og male de 2 stykker blik man strammer kæde efter da de ikke var for pæne mere.






 
Gul SV 650S K5