Forfatter Emne: forsikrings tilbud fra forskellige  (Læst 7283 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

El Bola

• Gæst
forsikrings tilbud fra forskellige
« Dato: Februar 23, 2008, 02:03:16 pm »
nå eftersom jeg skal købe en gsx r750 har jeg ringet rundt til nogle forskellige forsikringsselskaber for at finde en god pris og det må jeg indrømme det har jeg sgu fået en god griner over

men jeg kan lige præsentere jer for fakta og derefter de forskellige tilbud jeg har fået så kan i selv bedømme det

ancennitet: 1 år
skadefri kørsel: 1 år
mc: gsx r750
alder: 29
pris: 160000
hk: 150
Årgang: K7 helt ny
Tidligere mc: sv 1000s 2004

Vi starter med det billigste: (det var godt nok for en 600 jeg har spurgt et tilbud om)

firma                         selvrisiko                     pris                 andet                   

GF forsikring                                                 4700               kun ansvar

if                              8000                          10800              1 kr mere for en 750 end en 600

tryg 1                        8500                          13500

tryg 2                        3800                          15000   

codan                       18790                          21000

Alm. brand                  4800                          26000              ansvar 8000 

alka                                                           26000              (nej uha det en farlig dødsmaskine blev der sagt)

danica                       7400                          27300   

fair                                                                                  vil ikke forsikre mig
lokal forsikring                                                                    vil ikke forsikre mig
rasmussen                                                                         vil ikke forsikre mig
FDM                                                                                 vil ikke forsikre mig
HF forsikring                                                                      vil ikke forsikre mig

andre:

Bauta     (det sgu for sygeplejersker osv fandt jeg ud af)

og sidst men ikke mindst så prøvede jeg for sjovs skyld Topdanmark og det blev..........

ahhhh den lader vi stå lidt endnu

hvad syntes i hvilken vil i tage, jeg tror jeg har ringet rundt nok nu så jeg gider sgu ik mere..
jeg tror jeg sgu snupper if det er god pris. eftersom jeg kun har et års ancennitet og den bliver endnu billigere når jeg bliver 30 

nå så det topdanmarks tur

firma                           selvrisiko                                pris          andet

topdanmark                  7499                                     38000        og så har de endda tænkt si at sætte
                                                                                             priserne ned med hele 25% uhhhhhhhh
                                                                                             det lyder lokkende   
« Senest Redigeret: Februar 24, 2008, 01:24:45 pm af El Bola »

Kondi

• Sandt SVin
Re: forsikring
« Svar #1 Dato: Februar 23, 2008, 02:24:24 pm »
hahahaha.. If har bare set det heeeelt rigtige! Yamaha har også fulgt trop med et samarbejde... det er vejen frem. TopDanmark - hahahaha...
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Rask

• Sandt SVin
Re: forsikring
« Svar #2 Dato: Februar 23, 2008, 02:38:00 pm »
Scheisse Top er dyr  :shock:
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

Ole Jensen

• Roadracer
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: forsikrings tilbud fra forskellige
« Svar #3 Dato: Februar 25, 2008, 12:05:53 am »
Godt benarbejde. Tror snart ikke der er flere selskaber inden for landets grænser.  :mrgreen:

Men den IF forsikring er da tillokkende for så vil en cykel.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

amagerdk

• Sandt SVin
    • www.amagerdemons.dk
« Svar #4 Dato: Februar 25, 2008, 12:09:27 am »
hehe fed post... kunne godt have sparet dig for besværret ;) all you had to do was ask ;D

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #5 Dato: Februar 25, 2008, 12:50:51 am »
Ville IF overhovedet forsikre dig når du ikke har flere år på bagen? Jeg overvejer at lave samme skift til næste år - enten en 750'er eller 1000'er. Der står i deres katalog at man skal have mindst 5 skadefrie år.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Februar 25, 2008, 08:00:59 am »
Der står i deres katalog at man skal have mindst 5 skadefrie år.

Ja, hvis følgende priser skal gælde... ellers er de nok lidt dyrere.
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

El Bola

• Gæst
« Svar #7 Dato: Februar 25, 2008, 10:22:43 pm »
Ville IF overhovedet forsikre dig når du ikke har flere år på bagen? Jeg overvejer at lave samme skift til næste år - enten en 750'er eller 1000'er. Der står i deres katalog at man skal have mindst 5 skadefrie år.

ja det undrede mig også men der var en fra enghave der sagde at jeg skulle prøve og selv ringe til dem og det gjorde jeg så. men jeg tager heller ikke alt på forskud endnu fordi jeg skal først ha det på skrift ellers så hænger jeg på den hvis der har været misforståelser. men hvis alt andet glipper så tager jeg tryg til 3000 mere det til at overleve

LSJ

• Roadracer
« Svar #8 Dato: Februar 26, 2008, 11:09:24 am »
Ahem... nu ved jeg jo ikke hvad du laver når du ikke tosser rundt på MC. Men mange gange kan der værer noget at hente på forsikringer der er er arbejdsrelaterede. Da jeg skiftede til mit nuværende selskab, der var der altså nogen basseører at hente, cirka 2500 (fra GF til RUNA). Mewn de var også fine, jeg fik min ancinnitet med fra bil.
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #9 Dato: Februar 26, 2008, 12:49:08 pm »
Ahem... nu ved jeg jo ikke hvad du laver når du ikke tosser rundt på MC. Men mange gange kan der værer noget at hente på forsikringer der er er arbejdsrelaterede. Da jeg skiftede til mit nuværende selskab, der var der altså nogen basseører at hente, cirka 2500 (fra GF til RUNA). Mewn de var også fine, jeg fik min ancinnitet med fra bil.

Jeg havde Runa før IF. Skulle slippe 12.500 for SV1000S'eren hos Runa (med kasko og 10.000 i selvrisiko, 20% ved tyveri). Hos IF betaler jeg kun 6.500 (med kasko og 8.000 i selvrisiko, 10% ved tyveri).
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Bo

• Sandt SVin
  • DFM
« Svar #10 Dato: Februar 26, 2008, 12:56:18 pm »
Én ting er i hvert fald sikkert - det kan betale sig at "shoppe" rundt efter bedste pris! Jeg havde tidligere Runa, men da de ikke ville forsikre Busa'en skiftede jeg til Tryg som kunne give den bedste pris (i mit tilfælde) :)

/bo
MC-løs :-/

Damage

• Gæst
« Svar #11 Dato: Februar 26, 2008, 01:18:56 pm »

Jeg havde Runa før IF. Skulle slippe 12.500 for SV1000S'eren hos Runa (med kasko og 10.000 i selvrisiko, 20% ved tyveri). Hos IF betaler jeg kun 6.500 (med kasko og 8.000 i selvrisiko, 10% ved tyveri).

Er du sikker på at det var Runa du havde...?  :undecided:

Jeg har Runa og deres MC forsikring har ikke en selvrisiko på 20% ved tyveri. Jeg har 4000,- i selvrisiko og betaler
ca. 4700,- om året.

LSJ

• Roadracer
« Svar #12 Dato: Februar 26, 2008, 04:01:22 pm »
Har lige gloet min police igennem. Ca 50046 i kasko, 4195 i selvrisiko. Kan INGEN Steder se at jeg skal betale 205 ved tyveri (kan heller ikke finde noget med småt) :huh:
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #13 Dato: Februar 26, 2008, 04:18:37 pm »

Jeg har Runa og deres MC forsikring har ikke en selvrisiko på 20% ved tyveri. Jeg har 4000,- i selvrisiko og betaler
ca. 4700,- om året.

He he he ja, jeg de er jeg sikker på! Jeg har også haft bil der...

Prisen kan have noget at gøre med at jeg er 27 og bor på indre nørrebro. Jeg beregnede prisen inde på Runa's hjemmeside.

Damage

• Gæst
« Svar #14 Dato: Februar 26, 2008, 05:01:15 pm »

ca. 4700,- om året.

He he he ja, jeg de er jeg sikker på! Jeg har også haft bil der...

Prisen kan have noget at gøre med at jeg er 27 og bor på indre nørrebro. Jeg beregnede prisen inde på Runa's hjemmeside.

Ok, det var bare fordi du skrev at der var 20% i selvrisiko ved tyveri...og hvis Runa har skrevet det i din police så er det forkert.