Forfatter Emne: Power Commander III på SV650S K3  (Læst 6513 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

mthvam

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 5
Power Commander III på SV650S K3
« Dato: Februar 11, 2008, 03:09:07 pm »
Hey!

Jeg har LIGE købt mig en SV650S K3, og på denne sidder der KN-filter og en Remus-udstødning, som larmer på den gode måde  :wink:

Vil det kunne betale sig at få den justeret med PCIII hos Mr. Dyno? Nu tænker jeg sådan rent prismæssig i forhold til, om man kan mærke en forskel!

Mvh. Mikkel

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Power Commander III på SV650S K3
« Svar #1 Dato: Februar 11, 2008, 06:53:09 pm »
Hey!

Jeg har LIGE købt mig en SV650S K3, og på denne sidder der KN-filter og en Remus-udstødning, som larmer på den gode måde  :wink:

Vil det kunne betale sig at få den justeret med PCIII hos Mr. Dyno? Nu tænker jeg sådan rent prismæssig i forhold til, om man kan mærke en forskel!

Mvh. Mikkel

... JA!

Det gør en stor forskel. Min cykel havde potter på da jeg købte den og er også en K3'er (om end en 1000'er). Den er kendt for at have en lidt urolig motorgang og et stort hul i mellemområdet - fra fabrikken. Det bliver ikke bedre af at rode med potter og filter uden at få den kørt ordentligt ind.

Det du kan forvente at få ved at lade Mr. Dyno køre SVinet ind (på den ikke-klamme måde) er en jævnere motorgang og et markant forbedret gas-respons. Dette føles i praksis som mange flere kræfter. I dit tilfælde vil det nok koste omkring 2500 for en PC og 4500 for indkøring. Om det er pengene værd? Det kommer vel an på hvor mange man har af dem... Du får i hvert fald en meget bedre cykel ud af det!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

mthvam

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 5
Re: Power Commander III på SV650S K3
« Svar #2 Dato: Februar 12, 2008, 12:13:58 pm »
Hey!

Jeg har LIGE købt mig en SV650S K3, og på denne sidder der KN-filter og en Remus-udstødning, som larmer på den gode måde  :wink:

Vil det kunne betale sig at få den justeret med PCIII hos Mr. Dyno? Nu tænker jeg sådan rent prismæssig i forhold til, om man kan mærke en forskel!

Mvh. Mikkel

... JA!

Det gør en stor forskel. Min cykel havde potter på da jeg købte den og er også en K3'er (om end en 1000'er). Den er kendt for at have en lidt urolig motorgang og et stort hul i mellemområdet - fra fabrikken. Det bliver ikke bedre af at rode med potter og filter uden at få den kørt ordentligt ind.

Det du kan forvente at få ved at lade Mr. Dyno køre SVinet ind (på den ikke-klamme måde) er en jævnere motorgang og et markant forbedret gas-respons. Dette føles i praksis som mange flere kræfter. I dit tilfælde vil det nok koste omkring 2500 for en PC og 4500 for indkøring. Om det er pengene værd? Det kommer vel an på hvor mange man har af dem... Du får i hvert fald en meget bedre cykel ud af det!

Ok - tak for beskeden! Når jeg skal købe en PCIII, kan jeg så ikke bare finde den inde på ebay.co.uk eller ebay.de? Bare købe en af de brugte, hvor der er installeret et map i forvejen... Det kan vel bare overskrives?

ville denne f.eks være ok? http://cgi.ebay.co.uk/SUZUKI-GSXR-1000-600-OR-750-POWER-COMMANDER-3-USB_W0QQitemZ330210248973QQihZ014QQcategoryZ10534QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Power Commander III på SV650S K3
« Svar #3 Dato: Februar 12, 2008, 12:32:19 pm »
Hey!

Jeg har LIGE købt mig en SV650S K3, og på denne sidder der KN-filter og en Remus-udstødning, som larmer på den gode måde  :wink:

Vil det kunne betale sig at få den justeret med PCIII hos Mr. Dyno? Nu tænker jeg sådan rent prismæssig i forhold til, om man kan mærke en forskel!

Mvh. Mikkel

... JA!

Det gør en stor forskel. Min cykel havde potter på da jeg købte den og er også en K3'er (om end en 1000'er). Den er kendt for at have en lidt urolig motorgang og et stort hul i mellemområdet - fra fabrikken. Det bliver ikke bedre af at rode med potter og filter uden at få den kørt ordentligt ind.

Det du kan forvente at få ved at lade Mr. Dyno køre SVinet ind (på den ikke-klamme måde) er en jævnere motorgang og et markant forbedret gas-respons. Dette føles i praksis som mange flere kræfter. I dit tilfælde vil det nok koste omkring 2500 for en PC og 4500 for indkøring. Om det er pengene værd? Det kommer vel an på hvor mange man har af dem... Du får i hvert fald en meget bedre cykel ud af det!

Ok - tak for beskeden! Når jeg skal købe en PCIII, kan jeg så ikke bare finde den inde på ebay.co.uk eller ebay.de? Bare købe en af de brugte, hvor der er installeret et map i forvejen... Det kan vel bare overskrives?

ville denne f.eks være ok? http://cgi.ebay.co.uk/SUZUKI-GSXR-1000-600-OR-750-POWER-COMMANDER-3-USB_W0QQitemZ330210248973QQihZ014QQcategoryZ10534QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Jo, man kan bare overskrive et gammelt map.

Jeg er ret overbevist om at der er forskelligt ledningsnet på PC'ere til forskellige cykler. Så jeg er ikke sikker på at du bare kan købe en til en Gixxer. Det må du nok hellere spørge Dot-E om.

Når man kigger på det medfølgende software kan  man også kun se maps for 2 cylindre på min (sjovt nok fordi at det er det den har). Jeg ved bare ikke om det betyder at der er en V2 software på min og en R4 software på en til en Gixxer...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Power Commander III på SV650S K3
« Svar #4 Dato: Februar 12, 2008, 01:11:54 pm »
Nu er der jo tale om 650'eren... Der er ikke så stor forskel/HK/Nm at hente ved en rulning + PC. Som der er ved en 1000'er :)

Jeg personligt syntes det er mange penge, for få ekstra heste og så dårlig er kurven heller ikke. Det kan standard boxen (ECU'en) sagtens klare, ved en rulning...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Power Commander III på SV650S K3
« Svar #5 Dato: Februar 12, 2008, 03:53:16 pm »
Nu er der jo tale om 650'eren... Der er ikke så stor forskel/HK/Nm at hente ved en rulning + PC. Som der er ved en 1000'er :)

Jeg personligt syntes det er mange penge, for få ekstra heste og så dårlig er kurven heller ikke. Det kan standard boxen (ECU'en) sagtens klare, ved en rulning...

True - men er det kun HK og moment man er interesseret i? jeg fik 5+ over hele linien og det er sq ikke rigtigt noget man kan mærke. Det jeg nyder bedst af er at min maskine ikke længere "rykker" ved kørsel med stabil jævn hastighed i byen. Det er et kendt problem for i hvert fald K3'erne. Derudover er der også den forbedrede gas-respons som føles som flere HK.

Der ER dog mange penge... Enig!!! Men jeg var ved at få spat af at den havde en "rykkende" kørsel/motorgang inde i byen med jævn hastighed. Dette problem er i hvert fald afhjulpet.

Jeg fik desuden monteret Pipercross filter. Før det havde jeg K&N filter. Det gjorde MEGET på lydsiden men det er vist også hvad jeg umiddelbart kan sige om det  :)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: Power Commander III på SV650S K3
« Svar #6 Dato: Februar 12, 2008, 06:35:23 pm »
Jeg kender et par stykker der gav deres 650 K3er den store tur; filter, potte og Power Commander. Forskellen var næsten usynlig - og ikke til at mærke på landevejen... Min K1 var lige så hurtig - alene med en anden potte  :rolleyes:

Jeg tror effekten er meget større på en 1000er - men det er rent gætteri, for jeg har ikke erfaringen til at udtale mig om effekten på en SV 1000  :loser:

/Morten
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Power Commander III på SV650S K3
« Svar #7 Dato: Februar 12, 2008, 06:50:56 pm »
Jeg kender et par stykker der gav deres 650 K3er den store tur; filter, potte og Power Commander. Forskellen var næsten usynlig - og ikke til at mærke på landevejen... Min K1 var lige så hurtig - alene med en anden potte  :rolleyes:

Jeg tror effekten er meget større på en 1000er - men det er rent gætteri, for jeg har ikke erfaringen til at udtale mig om effekten på en SV 1000  :loser:

/Morten

Enig... Desuden så oplever jeg ikke en "rykkende" kørsel/motorgang inde i byen med jævn hastighed. Ikke engang ved en jævn hastighed i 1. gear ved 20 km/t...

Jeg er ikke så meget inde i moment kurver osv. Men vil da mene at de skal være "glatte" og stige jævnt op igennem feltet, og det gør min... Og det gjorde den også inden jeg fik den rullet. Så justeringen med den orginale ECU havde ikke givet det store, lidt flere HK... Men nægter at tro nogen kan mærke 2-3-4 HK
Det eneste jeg skulle sørger for, var at den ikke gik for mager, og den gik for fed fra fabrikken af... :)
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

mthvam

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 5
Re: Power Commander III på SV650S K3
« Svar #8 Dato: Februar 12, 2008, 08:01:23 pm »
Jeg kender et par stykker der gav deres 650 K3er den store tur; filter, potte og Power Commander. Forskellen var næsten usynlig - og ikke til at mærke på landevejen... Min K1 var lige så hurtig - alene med en anden potte  :rolleyes:

Jeg tror effekten er meget større på en 1000er - men det er rent gætteri, for jeg har ikke erfaringen til at udtale mig om effekten på en SV 1000  :loser:

/Morten

Enig... Desuden så oplever jeg ikke en "rykkende" kørsel/motorgang inde i byen med jævn hastighed. Ikke engang ved en jævn hastighed i 1. gear ved 20 km/t...

Jeg er ikke så meget inde i moment kurver osv. Men vil da mene at de skal være "glatte" og stige jævnt op igennem feltet, og det gør min... Og det gjorde den også inden jeg fik den rullet. Så justeringen med den orginale ECU havde ikke givet det store, lidt flere HK... Men nægter at tro nogen kan mærke 2-3-4 HK
Det eneste jeg skulle sørger for, var at den ikke gik for mager, og den gik for fed fra fabrikken af... :)

tror de fleste får for meget benzin fra fabrikken af! Spørgsmålet er, om det kan betale sig, at bare få den rullet, og så evt. justere ECU'en? Kunne godt tænke mig at spare pengene. K&N-filter og Remuspotte lyder forresten for sygt sweet....!! Har ikke hørt den med original, men jeg glæder mig satme til at få kortet, forsikring, plade og godt vejr! :)

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: Power Commander III på SV650S K3
« Svar #9 Dato: Februar 12, 2008, 08:29:11 pm »
tror de fleste får for meget benzin fra fabrikken af! Spørgsmålet er, om det kan betale sig, at bare få den rullet, og så evt. justere ECU'en? Kunne godt tænke mig at spare pengene. K&N-filter og Remuspotte lyder forresten for sygt sweet....!! Har ikke hørt den med original, men jeg glæder mig satme til at få kortet, forsikring, plade og godt vejr! :)

Mener du ikke for lidt? Ja, jeg skal ikke gøre mig alt for klog nu....
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Power Commander III på SV650S K3
« Svar #10 Dato: Februar 12, 2008, 11:24:51 pm »
Nu kan jeg kun snakke med om 1000K7, men denne kører ekstra magert i tilkørselsperioden, selvom det egentlig burde være omvendt !
Det er igen de dér skrækkelige EURO3 normer...
Ved 1000km eftersyn får den et andet map i ECU´en, og det hjælper en smule på de lave omdrejninger og en anelse i mellemomr.

Den "hakkende" kørsel ved vedvarende lave omdrejninger står lamdasonden altså for. Den vil altid forsøge at optimere blandingen til den magerst mulige.
Det er sikkert osse derfor Ole (PCIII Wizarden) piller den ud, og stopper en fast modstand i istedet (O2 eliminator).
Ellers kan han ikke få den ønskede federe blanding igennem sin PCIII konstant.

Jeg vil ikke til at diskutere kat eller ej på cyklerne, men jeg tror ikke her er nogle med PCIII fra DOT-E rullefeltet uden O2 eliminator monteret.

Hvis man selv stoppede sådan en O2 eliminator i, og så fik mappet modellen som her http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7832.0 , så tror jeg resultatet kom rigtigt tæt på de 6-7000 kroners rulninger ved DOT-E !

Jeg savner også lidt "før" rulninger til sammenligning  :wink:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Power Commander III på SV650S K3
« Svar #11 Dato: Februar 12, 2008, 11:32:44 pm »
Enig... Desuden så oplever jeg ikke en "rykkende" kørsel/motorgang inde i byen med jævn hastighed. Ikke engang ved en jævn hastighed i 1. gear ved 20 km/t...

Det er også kun et problem med K3'erne så vidt jeg ved (skrev jeg også). Det var i hvert fald hvad Mr. Dyno sagde da jeg spurgte ham. Jeg tror at de er kommet efter det i ECU software'en på K3+ modellerne.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Power Commander III på SV650S K3
« Svar #12 Dato: Februar 13, 2008, 04:58:08 pm »
Enig... Desuden så oplever jeg ikke en "rykkende" kørsel/motorgang inde i byen med jævn hastighed. Ikke engang ved en jævn hastighed i 1. gear ved 20 km/t...

Det er også kun et problem med K3'erne så vidt jeg ved (skrev jeg også). Det var i hvert fald hvad Mr. Dyno sagde da jeg spurgte ham. Jeg tror at de er kommet efter det i ECU software'en på K3+ modellerne.

Gælder det også 650'erne?
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Power Commander III på SV650S K3
« Svar #13 Dato: Februar 13, 2008, 07:28:18 pm »
Enig... Desuden så oplever jeg ikke en "rykkende" kørsel/motorgang inde i byen med jævn hastighed. Ikke engang ved en jævn hastighed i 1. gear ved 20 km/t...

Det er også kun et problem med K3'erne så vidt jeg ved (skrev jeg også). Det var i hvert fald hvad Mr. Dyno sagde da jeg spurgte ham. Jeg tror at de er kommet efter det i ECU software'en på K3+ modellerne.

Gælder det også 650'erne?

Don't know - Ove sagde bare at det var kendetegnenede for de tidlige SV'ere med sprøjt da jeg spurgte specifikt til K3'eren...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Power Commander III på SV650S K3
« Svar #14 Dato: Februar 14, 2008, 09:55:43 am »
Enig... Desuden så oplever jeg ikke en "rykkende" kørsel/motorgang inde i byen med jævn hastighed. Ikke engang ved en jævn hastighed i 1. gear ved 20 km/t...

Det er også kun et problem med K3'erne så vidt jeg ved (skrev jeg også). Det var i hvert fald hvad Mr. Dyno sagde da jeg spurgte ham. Jeg tror at de er kommet efter det i ECU software'en på K3+ modellerne.

Gælder det også 650'erne?

Nej, det er kun 1000'eren der er drønet alt for hurtigt gennem samlebåndet.... :P
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta