Nu kan jeg kun snakke med om 1000K7, men denne kører ekstra magert i tilkørselsperioden, selvom det egentlig burde være omvendt !
Det er igen de dér skrækkelige EURO3 normer...
Ved 1000km eftersyn får den et andet map i ECU´en, og det hjælper en smule på de lave omdrejninger og en anelse i mellemomr.
Den "hakkende" kørsel ved vedvarende lave omdrejninger står lamdasonden altså for. Den vil altid forsøge at optimere blandingen til den magerst mulige.
Det er sikkert osse derfor Ole (PCIII Wizarden) piller den ud, og stopper en fast modstand i istedet (O2 eliminator).
Ellers kan han ikke få den ønskede federe blanding igennem sin PCIII konstant.
Jeg vil ikke til at diskutere kat eller ej på cyklerne, men jeg tror ikke her er nogle med PCIII fra DOT-E rullefeltet uden O2 eliminator monteret.
Hvis man selv stoppede sådan en O2 eliminator i, og så fik mappet modellen som her
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7832.0 , så tror jeg resultatet kom rigtigt tæt på de 6-7000 kroners rulninger ved DOT-E !
Jeg savner også lidt "før" rulninger til sammenligning