Forfatter Emne: Dobblet lys i forlygterne på Oldscool igen, igen  (Læst 2454 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Per F

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 109
  • Blå SV650S K2
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11683
Dobblet lys i forlygterne på Oldscool igen, igen
« Dato: Februar 02, 2008, 01:23:21 pm »
Jeg har lige været inde for at læse forslagene til hvordan man får lys i begge folygterne. Jeg synes kun jeg kunne finde nogle "hjemmestrikkede" løsninger.
Er der nogen der har varenumrene på et tysk sæt - lygtehus og ekstra kabel, og evt. et forslag til hvor man kan købe sådan et sæt.

Jeg er ikke "haj" til tysk, så jeg kan ikke rigtig se, om det her sæt kan bruges. 

http://cgi.ebay.de/ELLIPSOID-SCHEINWERFER-SV-650-S-BJ99-02-LAMPE-SV650_W0QQitemZ130192338832QQihZ003QQcategoryZ49876QQcmdZViewItem

M.v.h.
Per F

M.v.h. Per F

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Dobblet lys i forlygterne på Oldscool igen, igen
« Svar #1 Dato: Februar 03, 2008, 03:26:30 pm »
Ohøj,

Jeg kan ikke lige svare dig så meget, men det sæt du linker til skal du ikke købe. Det er til en nøgen SV og ikke til S-modellen.

Ihr eBay'er,
Niels  :)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Kilosfau

  • Gæst
Re: Dobblet lys i forlygterne på Oldscool igen, igen
« Svar #2 Dato: Februar 04, 2008, 03:58:46 pm »
Jeg har ikke en oldschool SV'er men jeg har hørt at tricket er at købe en USA model forlygte og så montere H4 sokler i istedet for de standard monterede som sidder i USA lygten....


På den måde får man to lygter som afgiver det samme lys ...

fldahl

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 343
  • the devil made me do it...
Re: Dobblet lys i forlygterne på Oldscool igen, igen
« Svar #3 Dato: Februar 05, 2008, 01:45:54 pm »
Jeg har ikke en oldschool SV'er men jeg har hørt at tricket er at købe en USA model forlygte og så montere H4 sokler i istedet for de standard monterede som sidder i USA lygten....

Hej Per

Jeg er en-af-dem, der har bøvlet rigtigt meget med at få lys i begge lygter på en oldschool. Jeg må med beklagelse indrømme, at jeg til sidst gav op og købte en K4.

Jeg tror ikke, det vil lykkes dig at forsøge dig med en udenlandsk model, for så vender problemet bare omvendt. Lygtehuset på en oldschool er sammensvejset og på trods af gode råd med at åbne det med varmepistoler og bageovne, så tror jeg ikke på det. Du kan således ikke kombinere en dansk højredel med en udenlandsk venstredel.

Se evt. billeder her: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=5462.msg57871#msg57871

Der sidder H1-fatninger i lygtehuset. Mit gæt vil være, at man skal være ualmindelig god til at lodde, bøje og arbejde med plastic-padding for at montere H4-fatninger.

Jeg har også nørklet med en løsning, hvor jeg med en effektbegrænser altid havde lidt blus på fjernlygten. Dette så imidlertid skrækkeligt ud på min cykel fordi jeg have 8.000K xenon i nærlygten. Måske løsningen ville være okay, hvis man har halogen i begge lygter, som du formentligt har?! Giv lyd, hvis du vil høre mere om effektbegrænseren, så har jeg links og billeder. Effektbegrænseren kostede i omegnen af kr. 500,- men jeg har solgt min fra igen.
Nu uden tohjulet liv...

manny

  • Wannabe
  • Indlæg: 2
Re: Dobblet lys i forlygterne på Oldscool igen, igen
« Svar #4 Dato: Februar 05, 2008, 05:57:12 pm »
Jeg kender til "problemet" med donnelt lys og har selv brugt ufatteligt meget tid på at finde den perfekte løsning, som jeg netop for kort tid siden har fået gjort færdig. Uanset hvordan man vender og drejer den kan det ikke lade sig gøre med standartlygten, tro mig jeg har prøvet alt. Lygten er også stort set umuligt at åbne uden at splitte den totalt ad. Ligeledes er alle former for en spændingsbegrænser på fjernlygten ikke et godt resultat, da glassene og parabolerne ikke er ens ser det forfærdeligt ud.
Her er tricket: Jeg fandt i min søgen frem til at US-modellerne kører med to identiske lygter monteret med H4 pærer. Jeg fandt en sådan lygte på Ebay for omkring små 700 kr. inklusiv fragt og told. med lidt små modifikationer i ledningsnettet kan det nemt tilpasses et par H4 fatninger og vupti du har nu både langt og kort lys i begge lygter, og vigtigst af alt det er ensartet og giver ovenikøbet bedre lys end standartlygten.
M.V.H Manny

Per F

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 109
  • Blå SV650S K2
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11683
Re: Dobblet lys i forlygterne på Oldscool igen, igen
« Svar #5 Dato: Februar 05, 2008, 06:48:31 pm »
Hej og mange tak for svarene.
 
Det ser ud til, at jeg skal have fundet et US lygtehus. Jeg var ellers så småt ved at vænne mig til tanken om at skifte K2´eren ud til en lidt nyere.
Men hvis et brugt lygtehus og lidt tilpasning kan løse problemet er det alle tiders.
 :lol: :lol: :lol:

M.v.h. Per F

manny

  • Wannabe
  • Indlæg: 2
Re: Dobblet lys i forlygterne på Oldscool igen, igen
« Svar #6 Dato: Februar 07, 2008, 01:57:46 pm »
he he ja der er to muligheder. US lygter eller en anden cykel :lol:
M.V.H Manny

Per F

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 109
  • Blå SV650S K2
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11683
Re: Dobblet lys i forlygterne på Oldscool igen, igen
« Svar #7 Dato: Februar 13, 2008, 08:09:57 pm »
Ja det har du ret i. Jeg har overvejet det.
Men kom med et bud, hvis du er helt vild for at få fingre i en velholdt K2, he, he.
M.v.h. Per F

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Per F

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 109
  • Blå SV650S K2
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11683
Re: Dobblet lys i forlygterne på Oldscool igen, igen
« Svar #9 Dato: Februar 13, 2008, 08:40:00 pm »
Hej Søren.
Tak for tippet. Jeg har budt på en, der dukkede op for et par dage siden. Foreløbig lige over 20$. Men der kommer hele tiden nye interessante dele.
Spændende hvis man bare har is i maven.

M.v.h.
Per
M.v.h. Per F