Forfatter Emne: potter...  (Læst 4991 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

dennis82

• Plastikrocker
potter...
« Dato: Januar 21, 2008, 05:05:22 pm »
Må jeg høre hvad i har på jeres svin som gør at den kan høres :twisted: har selv kik på de der lxill potter. de meget fede,, nogen der har prøvet dem? og hvad synes I giver den bedste lyd?
Dennis

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
Re: potter...
« Svar #1 Dato: Januar 21, 2008, 05:45:41 pm »
Ixil laver flere forskellige modeller til SV'eren. De mest kendte er nok deres korte Extreme potter som nok er de mest larmende på markedet p.t. Jeg kan kun udtale mig personligt - men jeg ville blive træt af at høre på dem. De er MEGET høje!

Jeg har selv Laser Duo-Tech fuldt rustfrit system på og det er jeg ganske tilfreds med. Det er hverken for højt eller for lavt. Sammen med indsugningsbrølet fra mit Pipercross Stage 2 filter kan det sagtens få mine trommehinder til at vibrere.

Men det er generelt en urskov det med potter. Man kan få billige og dyre, fulde og halve systemer, stål, titanium og carbon, købe i UK eller USA... Jeg kunne bliv ved!

Hvis du er tålmodig burde du overveje at lede efter Yoshimura på http://www.ebay.com/ (i USA) eller http://www.ebay.co.uk/ (i UK). Dem kan man sltid få en god pris på over nettet. Husk dog på at man skal betale told og moms hvis man køber i USA da det er udenfor EU. Det skal man IKKE hvis man køber i UK. Du kan med fordel købe i USA nu da dollarkursen er MEGET lav. Det er heller ikke alle pakker der bliver snuppet i tolden - så man kan være heldig  :wink:

Husk på at der er forskel på potter til 650 og 1000. Eks. kan man ikke uden videre bruge en bolt-on potte på en 650'er og det ville være dumt at save beslaget som boltene sidder i af på en 1000'er for at kunne montere en slip on.

Det bedste råd jeg kan give hvis du absolut skal have en god anmeldelse af potterne på markedet er at vente med at købe til sæsonen begynder og komme ud på Langelinie og få en live-demo. Det er alligevel tæt på umuligt at afgøre hvad for en potte der er bedst... Alle har jo hver deres mening om sådan noget  :)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #2 Dato: Januar 21, 2008, 05:49:51 pm »

---
Er personligt til MIVV - synes de har den helt korrekte dybe lyd - meget langt op i omdrejningerne - og "snøfter" ikke når gassen slippes, som mange andre har det med at gøre. Det forudsætter selvfølgelig at DB-killeren er fjernet.
Og så er de faktisk rigtig flotte i Titanium. (De nye modeller er dog frygtelig grimme...)

Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #3 Dato: Januar 21, 2008, 05:50:43 pm »
Nix skurk og kondi Holeshot laver de fedeste potter til en SV'er.  :D

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Januar 21, 2008, 05:56:48 pm »
i det mindste kan vi alle blive enige om at der skal andre potter på end standard ;)
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #5 Dato: Januar 21, 2008, 06:01:51 pm »
Jeg kørte med Shark på mit SVin og var ganske tilfreds med lyden, så til nu kan man vist kun give BLZ ret... Hver sin smag, dog næppe originalpotter.

Pt. er jeg selv på jagt og blev tosset med en PIT-ECK med det samme jeg så den, og så er prisen jo også som den skal være. Skal dog prøve om den kan findes andre steder, synes portoen er rimelig stor og så bliver den jo nok taget i tolden.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SUZUKI-SRAD-600-750-EXHAUST-CARBON-FIBER-EX14_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em122QQcategoryZ35596QQihZ024QQitemZ370014433589QQrdZ1QQsspagenameZWD2V
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #6 Dato: Januar 21, 2008, 06:03:34 pm »
Må jeg høre hvad i har på jeres svin som gør at den kan høres :twisted: har selv kik på de der lxill potter. de meget fede,, nogen der har prøvet dem? og hvad synes I giver den bedste lyd?

Hvis du kan finde de adaptore der skal bruges til sv1000'eren, (de følger med når man køber et sæt ixil poter) så har jeg et sæt Ixil xtreme potter du kan købe til en rigtig fornuftig pris.  (du kan jo evt høre en forhandler hvad de vil tage for de adaptere i løssalg. (Ixil's bolt on potter, laves alle ens og så er det medfølgende adaptorere der afgør hvilken MC de kan sættes på i hvertfald når det gælder et sæt ixil xtreme potter)

se billede her:

http://www.photo.peets.dk/albums/Peets/vtr1000/vtr1000_003.jpg  

2 stks. de er inkl. alle beslag og db-killers  

norton

• Gæst
« Svar #7 Dato: Januar 21, 2008, 07:30:52 pm »
Jeg køre med akrapovic titanium med åben system og den lyder fedt synes jeg. Kvaliteten er i top på denne type  :)

Lasset

• Plastikrocker
  • Nu med mc igen :)
    • Min knallert...
« Svar #8 Dato: Januar 21, 2008, 08:34:37 pm »
Kører med en ældre MIG carbon potte, og jeg overvejer at skifte den. Pga larmen...
Jeg er godtnok helt vild med når en motorcykel "synger", men den potte larmer helt vildt!
Det er meget fedt når man kører på landet, men det er lige nok når man kører i byen  :lol:
Tror heller ikke at  :police:, synes det er lige så fedt som jeg gør...

Så hvis du bare er ude efter en potte der kan høres, så se om du kan støve en MIG potte op...
Honda Hornet ABS pc41 - Devil master potte - fjernet kat og pc3 indrullet af Mr. Dyno - så er jeg klar til de små veje :)
http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39407

Mads

• Sandt SVin
    • AMRacing.dk
« Svar #9 Dato: Januar 21, 2008, 08:56:28 pm »
Kører med en ældre MIG carbon potte, og jeg overvejer at skifte den. Pga larmen...
Den kunne jeg måske godt være interesseret i, men vi kan evt. tage den over en PB så vi ikke ødelægger den fine tråd :D

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Lasset

• Plastikrocker
  • Nu med mc igen :)
    • Min knallert...
« Svar #10 Dato: Januar 21, 2008, 10:06:46 pm »
Citér

Den kunne jeg måske godt være interesseret i, men vi kan evt. tage den over en PB så vi ikke ødelægger den fine tråd

Hygge

Jamen du skriver bare...
Så har jeg nemlig osse lige et spørgsmål til dig, angående xenon-kit  :D
Honda Hornet ABS pc41 - Devil master potte - fjernet kat og pc3 indrullet af Mr. Dyno - så er jeg klar til de små veje :)
http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39407

langemand

• Sandt SVin
  • Fz1-N
« Svar #11 Dato: Januar 21, 2008, 10:12:22 pm »
Nix skurk og kondi Holeshot laver de fedeste potter til en SV'er.  :D

hmm..... rejser mig op og råber youshimura :thumbsup: :orkester:
nu med yamaha fz1 2008

dennis82

• Plastikrocker
« Svar #12 Dato: Januar 22, 2008, 08:42:06 am »
De Ixil potter jeg har kik på er de lidt tyndere blanke som sider oppe under sadlen,, har set dem på youtube.. kommer frem som en af de første når man søger på Ixil sv 1000. synes de lyder godt uden at være for høje,, vil ha nogen som lyder godt,.. det gælder ikk for mig om bare at ha det som larmer mest.. tror også det er noget jeg ville blive træt af at høre på i længden. men nogen som kender disse jeg snakker om?
Dennis

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #13 Dato: Januar 22, 2008, 09:08:14 am »
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #14 Dato: Januar 22, 2008, 01:40:51 pm »
De Ixil potter jeg har kik på er de lidt tyndere blanke som sider oppe under sadlen,, har set dem på youtube.. kommer frem som en af de første når man søger på Ixil sv 1000. synes de lyder godt uden at være for høje,, vil ha nogen som lyder godt,.. det gælder ikk for mig om bare at ha det som larmer mest.. tror også det er noget jeg ville blive træt af at høre på i længden. men nogen som kender disse jeg snakker om?

Ah - ja... Dem kender jeg godt. Moolex har nogle fra Holeshot som er monteret noglelunde på samme måde. Ved ikke lige hvad han har gjort ved nummerpladeholder og blinklys. Men det er selvf. noget man skal overveje i forbindelse med high-mount.

Personligt er jeg ikke så begejstret for den "alternative" rørføring man er nødt til at lave på en SV1000 for at lave high-mount. Det ligner en eller anden VVS-lærlings svendestykke...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4