Forfatter Emne: fra k3 til k8  (Læst 3539 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

dennis82

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 227
fra k3 til k8
« Dato: Januar 19, 2008, 09:21:38 pm »
Jeg skal somsagt ha en sv 1000. men vil lige finde ud af hvad forskellen er på k3 til k8?. grunden e at jeg har fundet en sprit ny maskine fra 03 som står i butikken til 120.000.- men vil lige finde ud af hvad som er blevet bedre. feks bremser eller motor på visse områder. eller om den bare er den samme. håber nogen kan hjælpe mig her,

Hilsen
Dennis
Dennis

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: fra k3 til k8
« Svar #1 Dato: Januar 19, 2008, 10:11:34 pm »
Vi må have nogle af KiloSVinene på banen her, men selv ville jeg aldrig købe den K3 når prisen ikke er større op til en K8, lige så snart du køre fra butikken er cyklen jo 5 år gammel, i mine øjne.


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Simon

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Det er livet at køre
Re: fra k3 til k8
« Svar #2 Dato: Januar 19, 2008, 10:58:26 pm »
Jeg skal somsagt ha en sv 1000. men vil lige finde ud af hvad forskellen er på k3 til k8?. grunden e at jeg har fundet en sprit ny maskine fra 03 som står i butikken til 120.000.- men vil lige finde ud af hvad som er blevet bedre. feks bremser eller motor på visse områder. eller om den bare er den samme. håber nogen kan hjælpe mig her,

Hilsen
Dennis

K3 : Kategori Sport
Tophastighed 250 km/t
Acceleration 0 - 100 km/t på 3,2 sek.
Forbrug ? km/liter
Motor 2-cylindret vandkølet 4-takts V-motor med 2x2 overliggende knastaksler med kombineret kæde-tandhjulstræk. 4 ventiler pr. cyl. Boring: 98,0 mm. Slaglængde: 66,0 mm. Slagvolumen: 996 cm3. Kompression: 11,3:1. Maks. effekt: 120 hk (88 kW) ved 9000 o/m. Maks. moment: 102 Mm ved 7200 o/m. Indsprøjtning med 2 stk. 52 mm spjældhuse.
Transmission 6-trins gearkasse. Flerpladet kobling i oliebad. Kædetræk.
 
Stel Gitterramme i støbt aluminium. Medbærende motor. Kronrørsvinkel: 65,5°. Efterløb: 98 mm. Akselafstand: 1430 mm. Styrdæmper.
 
Affjedring for Teleskopgaffel med 46 mm gaffel-ben. Justerbar fjederforspænding og dæmpning. Vandring: 120 mm.
Affjedring bag Svinggaffel med centralt placeret støddæmper. Justerbar fjederforspænding og dæmpning. Vandring: 130 mm.
Bremser For: 2 stk. 310 mm skiver med semi-flydende ophæng. 4-stemplede fast ophængte calipere.

Bag: 220 mm skive med fast ophæng. 1-stemplet flydende ophængt caliper.
 
Dæk og fælge For: 120/70 ZR17 på 3,50" alufælg.

Bag: 180/55 ZR17 på 5,50" alufælg.
 
Mål og vægt Totallængde: 2085 mm. Sædehøjde: 800 mm. Frihøjde: 150 mm. Tankkapacitet/reserve: 17,0/4,2 liter. Egenvægt: 187 kg.
 
Vægt/kraft forhold 1,56 kg/hk
Kunne ikke finde oplysninger på K8 så

K7 : Kategori Touring
Tophastighed ? km/t
Acceleration 0 - 100 km/t på ? sek.
Forbrug ? km/liter
Motor 2-cylindret vandkølet 90° 4-takts V-motor. DOHC. Boring: 98 mm. Slaglængde: 66 mm. Slagvolumen: 996 ccm. Kompressionsforhold: ?:1. Maks. effekt: 123,8 hk / 92,3 kW ved 9200 o/min. Maks. moment: 102 Nm ved 7500 o/min.
Transmission 6-trins gearkasse.
Stel Kronhovedvinkel: ?°. Efterløb: ? mm. Akselafstand: ? mm.
Affjedring for Teleskopgaffel. Fjedervandring: ? mm.
Affjedring bag Svinggaffel. Fjedervandring: ? mm.
Bremser For: 2 skiver.
Bag: 1 skive.
 
Dæk og fælge For: 120/70ZR17
Bag: 180/55ZR17
 
Mål og vægt Totallængde: 2085 mm. Sædehøjde: 800 mm. Frihøjde: 150 mm. Tankkapacitet/reserve: 20/? liter. Egenvægt: 187 kg.
Vægt/kraft forhold 1,51 kg/hk
Kan kun se den har fået andre faver -fler hk -støre tank -og ikke stået et sted i 5 år ,SÅ køb den nye ,det er ikke noget at spare 10000.- på et 5 år(gamlet SVin)
V strom 1000  år 2007    powercomander,mivpotter,plus en masse andet gejl

lks

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
    • http://www.kaos-mc.dk
Re: fra k3 til k8
« Svar #3 Dato: Januar 20, 2008, 06:31:36 am »
Kører selv K3, konen kører K5 og sønnen kører K7 og alle tre SV1000S
Min K3er er lidt i urolig i motorgangen selv om der er bygget alverdens ragelse på denne
Wifens er noget bedre men krævede dog powercomander
Knægtens er så absolut den bedste motor den går virkelig godt i kværnen, så hvis jeg må eller skal råde så køb en K8er.

Jeg vil dog tilføje at alle tre cykler er nogle fede og sjove cykler at køre, cruise eller race på.
Straarup
SV 1000 K3 monteret powercomander, tændingsadvancer, typhone udstødninger, pipercross luftindtag, ledblink.rizoma nrpl.holder,garmin navigator, krauser taskesæt.

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: fra k3 til k8
« Svar #4 Dato: Januar 20, 2008, 08:10:26 am »
vil  også sige det er i ovekanren med den pris... gav 125000 for min k7 sidste år.... mener de havde en ny k 4 i enghave til 115000 da jeg købte
nu med yamaha fz1 2008

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: fra k3 til k8
« Svar #5 Dato: Januar 20, 2008, 09:14:13 am »
Vi må have nogle af KiloSVinene på banen her, men selv ville jeg aldrig købe den K3 når prisen ikke er større op til en K8, lige så snart du køre fra butikken er cyklen jo 5 år gammel, i mine øjne.


SørenG
X 2
Prisen burde ligge omkring 100000,-
Der er vist også noget med emisionskrav her i 2008, Euro3 som en K3'er ikke klarer, eller hvad ?  :undecided:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Blinklys

  • Gæst
Re: fra k3 til k8
« Svar #6 Dato: Januar 20, 2008, 12:47:39 pm »
Er der ikke også noget med at K3'eren har et højere bagstel + fodhvilerne er placeret lidt anderledes på S'eren i forhold til de efterfølgende årgange? Eller det er måske kun på 650'eren det er tilfældet? Jeg ville nok også tage den nyere model, hvis prisforskellen ikke er større. I øvrigt så tror jeg det er en ny K7'er du har kig på og ikke en K8'er - der findes nemlig ikke en K8'er af SV1000, for den produceres ikke mere (så vidt jeg er orienteret ihvertfald.)
« Senest Redigeret: Januar 20, 2008, 12:50:40 pm af Blinklys »

lavi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 63
  • SV1000N K7
Re: fra k3 til k8
« Svar #7 Dato: Januar 20, 2008, 02:42:00 pm »
Der er mig bekendt også et par andre ændringer under overfladen på K7eren (som er den sidste i rækken), bl.a.: lettere krumtap og en revideret motorstyring, derfor den lidt roligere motorgang.

Damage

  • Gæst
Re: fra k3 til k8
« Svar #8 Dato: Januar 20, 2008, 03:26:37 pm »
Modellerne K5 og frem er monteret med en anden ECU og dermed en forbedret motorstyring, der er også ændret på dæmpningen i forgaflen.

lks

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
    • http://www.kaos-mc.dk
Re: fra k3 til k8
« Svar #9 Dato: Januar 20, 2008, 06:45:35 pm »
Rigtigt og K5 er med lettere svinghjul og K3 er ganske rigtigt ca 30 mm højere og det er faktisk en del.
Uden at vide tror jeg kronrørsvinklen er ændret fra K3 til efterfølgende model, der er i hvert til fælde ingen tvivl om at min K3 er meget tungere i styring end wifens K5er, til gengæld er den bedre til ligeud kørsel med høj fart.
Straarup
SV 1000 K3 monteret powercomander, tændingsadvancer, typhone udstødninger, pipercross luftindtag, ledblink.rizoma nrpl.holder,garmin navigator, krauser taskesæt.

palle SV1000N K6

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 82
Re: fra k3 til k8
« Svar #10 Dato: Januar 21, 2008, 10:16:20 am »
Køb den nye - og hvis du køber den "gamle, skal du ikke betale mere end <100.000,-. Generelt har Suzuki rigtig gode tilbud på MC´er/forsikring i 2008.
GSX1400, K7

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: fra k3 til k8
« Svar #11 Dato: Januar 21, 2008, 02:21:55 pm »
k3 mener jeg ik har hydraglisk kobling...
og efter k5 har motoren fået større throttle bodyes

men jo nyere cyklen jo flere små justeringer er der lavet

kommer der en SV1000 k8? var det ik kun 650 ?
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: fra k3 til k8
« Svar #12 Dato: Januar 21, 2008, 02:22:53 pm »
k3 mener jeg ik har hydraglisk kobling...
jo den har så...
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Simon

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Det er livet at køre
Re: fra k3 til k8
« Svar #13 Dato: Januar 21, 2008, 02:40:07 pm »
k3 mener jeg ik har hydraglisk kobling...
og efter k5 har motoren fået større throttle bodyes

men jo nyere cyklen jo flere små justeringer er der lavet

kommer der en SV1000 k8? var det ik kun 650 ?
der kommer ikke en K8 
V strom 1000  år 2007    powercomander,mivpotter,plus en masse andet gejl

dennis82

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 227
Re: fra k3 til k8
« Svar #14 Dato: Januar 21, 2008, 05:03:44 pm »
jamen det lyder som om det bedste er at købe en k7 så,, får jo lidt mere for pengene,, ja m,ente også selv det var lidt dyrt for den k3,, den står forresten i ringsted mc ude ved postcentret,
Dennis