Forfatter Emne: Flækkede sidekåber og legoklodser.....!!!!!  (Læst 8709 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

codeman_c4

• Søndagskører
  • **
Flækkede sidekåber og legoklodser.....!!!!!
« Dato: Januar 08, 2008, 09:28:41 pm »
Hej Alle herinde..!!
Er rimelig ny i forummet og hvis i ikke har fundet ud af det endnu så er jeg ham der har nappet ole's sv 650.
Men som i sikker alle ved har Ole testet om kåbedele er stærkere end aspalt hvilket de ikke er..!
Jeg har så afmonteret dem og er begyndt på projekt lego klods,det der triks med at aflede opmærksomheden
og snuppe en håndfuld legoklodser fra bunken, derefter for 5 kroner rødbeder i netto og en dunk acetone.
Rengør glasset og smid legoklodser i, tilsæt en sjat acetone og lad det simre natten over.Hæld overskydende acetone fra
og der er dømt tykmælksagtig lego.Jer er så ved at prøve at "svejse" sidekåberne med denne masse....!
Har givet dem en gang og skrabt/pudset det overskydende væk.Nu har de fået en gang mere i fordybningerne,så må vi se om de skal
have mere efterfølgende.Planen er at jeg ikke vil have spartel på kåberne .. :innocent:

Forsinket god nytår
« Senest Redigeret: Marts 13, 2008, 09:53:28 pm af codeman_c4 »
"En gang biker,altid biker"

Sperik

• Sandt SVin
  • Leistung ist alles !
Re: Flækkede sidekåber og legoklodser.....!!!!!
« Svar #1 Dato: Januar 08, 2008, 09:51:59 pm »
Det lyder som noget kemi nogle langskæggede fynboer fik en dom for (for nylig)  :innocent:
Skal der så ikke sennep og sylte i ?
Og hvad skal de rødbeder gøre godt for ?
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #2 Dato: Januar 08, 2008, 09:59:06 pm »
UUUh billeder er så rare at kigge på kådeman

codeman_c4

• Søndagskører
  • **
« Svar #3 Dato: Januar 08, 2008, 10:06:55 pm »
Nå ja billeder....det er jo kun mig der kan se med lige nu....skal få tage nogle billeder. :oops:

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #4 Dato: Januar 09, 2008, 12:19:39 am »
Min kammerat og jeg har lavet det samme trick på hans ZXR400...

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=1307 (han har kun før-billeder på MCG)

Da det kan være svært at slibe legoklodser lige så fint som en spartlet overflade bør du sikre dig at overfladen er HELT jævn. Slibestøv kan gemme fordybninger som du har overset. Så giv evt. området en gang trykluft for at være sikker på at alt støv er væk. Hvis der er små fordybninger kan disse med fordel udbedres med spartel.

Overfladen skal være HELT glat og fin hvis den skal lakeres - ellers kan det ses i reflektionerne i lakken. Og det ser herrens ud!!!

Glæder mig til at se billeder af projektet  :)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

codeman_c4

• Søndagskører
  • **
« Svar #5 Dato: Januar 09, 2008, 05:33:39 pm »
2 billeder oploadet :undecided:.....skal nok tage fler som tingene skrider frem. :innocent:

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Januar 09, 2008, 09:41:43 pm »
Lige en anden ting... Vi oplevede at plastic'en smeltede hvis man gik for hårdhændet til værks med slibepapiret. Så var slibearbejdet pludseligt ødelagt fordi overfladen blev helt ru. Har du oplevet det?

Og... Det var sindssygt langt tid om at tørre!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

codeman_c4

• Søndagskører
  • **
« Svar #7 Dato: Januar 09, 2008, 10:03:24 pm »
Er ikke nået til slibe arbejdet endnu,har kun skrabt med et stanley knivblad, men jeg regner med at der skal slibes med våd slibning korn "mange" for ikke at skade resten af kåben for meget ,når man som jeg ikke er uddannet maler, men kun hjemmefusker.  :hand:

nej lige modsat ,jeg syntes at det tørrer meget hurtigt.

Men som sagt der kommer billeder af de forskellige stadier.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #8 Dato: Januar 10, 2008, 09:24:12 am »
Er ikke nået til slibe arbejdet endnu,har kun skrabt med et stanley knivblad, men jeg regner med at der skal slibes med våd slibning korn "mange" for ikke at skade resten af kåben for meget ,når man som jeg ikke er uddannet maler, men kun hjemmefusker.  :hand:

nej lige modsat ,jeg syntes at det tørrer meget hurtigt.

Men som sagt der kommer billeder af de forskellige stadier.

Ok  :) Hvis du oplever at plastic'en begynder at smelte - så overvej at lave fin-slibearbejdet med noget spartel. Det er som sagt meget nemmere at få til at se pænt ud!

Tørre... Ja vi fandt også først ud af at det ikke var tørt da vi begyndte at slibe på det. For overfladen var hård - men det var ikke helt størknet nedenunder. Og så kunne man ellers begynde forfra.

... bare nogle erfaringer  :)

codeman_c4

• Søndagskører
  • **
« Svar #9 Dato: Januar 21, 2008, 08:47:42 pm »
 :shock:
så kom jeg lidt videre med projekt legoklods.Her er lidt billeder og modtager gerne råd mht maler arbejdet.Jeg vil helst male det selv men er lidt usikker på om man kan ramme farven.Har self også afmonteret midten af kåben så alle 3 dele bliver malet.
« Senest Redigeret: Marts 13, 2008, 09:53:44 pm af codeman_c4 »

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #10 Dato: Januar 22, 2008, 01:16:50 pm »
Hej igen  :)

Det ser godt ud!!! I forlængelse af det med om du skal spartle eller ej - så kan man ikke rigtigt se det på billederne da de er taget så langt fra. Inden du begynder at male skal du bare være SIKKER på at der ikke er fordybninger, støv eller ujævnheder henover reparationen. Det er bare så pisse vigtigt hvis malerarbejdet skal blive godt! Man kan se ALT sådan noget som skygger/reflektioner i lakken. Så hvis du ikke allerde har gjort det så brug en børste med fine hår til at rense området eller endnu bedre en kompressor.

Hvis der er de mindste fordybninger, bobler eller huller i lego-lapningen ville jeg som sagt uden tvivl spartle det op. Det er bare SÅ meget nemmere at få til at se pænt ud.

Jeg har aldrig prøvet at sprøjtemale på plastic - men jeg har lakeret radiatorer og møbler med almindelige sprayflasker. Radiatorerne var relativt nemme at få til at se pæne ud. Det kom faktisk bagpå mig! Jeg var dog ikke så heldig med det tv-møbel jeg forsøgte at male for kæresten. Malingen blev ved med at løbe - muligvis fordi at dysen ikke var fin nok.

Hvis jeg var dig og alligevel skulle lakere så meget af cyklen - så ville jeg overveje at lakere det hele. Så er du sikker på at det bliver den samme farve. Mest af alt fordi at du kan risikere at nogle af delene er blegede eller blevet matte af sollys eller normal lak-slidtage. Så selvom du har den rigtige lak kan resultatet variere. Du kan selvf. se hvordan det ser ud når arbejdet skrider frem.

Ellers sælger Suzuki original-lak i deres butikker. Det forudsætter dog at du har et sprøjteanlæg for at du kan bruge det til noget. Farvekoderne kan du finde her http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=235.0

Hvis jeg stod i din situation og ikke havde erfaring med lakering - så ville jeg nok ofre pengene på en pro. Evt få det lavet uden regning. Det burde kunne laves for en 1000 kr nu hvor du selv har slebet - hvis det ikke skal spartles.

Held og lykke i hvert fald - glæder mig til at se resultatet.

palle SV1000N K6

• Søndagskører
  • **
« Svar #11 Dato: Januar 30, 2008, 01:50:32 pm »
Overlad finish slibearbejdet samt maling til en maler. Svært at gøre det godt nok selv, som sagt så kan alle små fejl ses.
GSX1400, K7

codeman_c4

• Søndagskører
  • **
« Svar #12 Dato: Februar 07, 2008, 04:48:07 pm »
Så er det blevet sendt til maler :lol:.Tror jeg bliver mest glad for den løsning i det lange løb ,istedet for at male det om flere gange og stadig ikke være til freds med resultatet.Iden sidste ende kommer det nok til at koste det samme ...... :hand:........og så kan jeg lave noget andet imens.. :innocent:

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
« Svar #13 Dato: Februar 07, 2008, 07:30:01 pm »
JA! Der er jo masser af andre mods man kan gå i gang med! Ser frem til at se billeder af cyklen når den er samlet!
kilosvin med div udstyr...

Per F

• Plastikrocker
  • Blå SV650S K2
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11683
« Svar #14 Dato: Februar 13, 2008, 08:17:30 pm »
Det er helt sikkert en udfording at få det pænt. Og under vejs får man garanteret også en masse erfaring. Jeg kunne også sagtens fristes til at afprøve mine egne færdigheder med sådan et projekt - men det ser ud til, at man sagtens kan købe brugte kåbedele til fornuftige priser på bl.a. eBay.com ( US)
Selv om der kommer fragt og evt. told oven på, er det værd at overveje.   
M.v.h. Per F