Hej igen
Det ser godt ud!!! I forlængelse af det med om du skal spartle eller ej - så kan man ikke rigtigt se det på billederne da de er taget så langt fra. Inden du begynder at male skal du bare være SIKKER på at der ikke er fordybninger, støv eller ujævnheder henover reparationen. Det er bare så pisse vigtigt hvis malerarbejdet skal blive godt! Man kan se ALT sådan noget som skygger/reflektioner i lakken. Så hvis du ikke allerde har gjort det så brug en børste med fine hår til at rense området eller endnu bedre en kompressor.
Hvis der er de mindste fordybninger, bobler eller huller i lego-lapningen ville jeg som sagt uden tvivl spartle det op. Det er bare SÅ meget nemmere at få til at se pænt ud.
Jeg har aldrig prøvet at sprøjtemale på plastic - men jeg har lakeret radiatorer og møbler med almindelige sprayflasker. Radiatorerne var relativt nemme at få til at se pæne ud. Det kom faktisk bagpå mig! Jeg var dog ikke så heldig med det tv-møbel jeg forsøgte at male for kæresten. Malingen blev ved med at løbe - muligvis fordi at dysen ikke var fin nok.
Hvis jeg var dig og alligevel skulle lakere så meget af cyklen - så ville jeg overveje at lakere det hele. Så er du sikker på at det bliver den samme farve. Mest af alt fordi at du kan risikere at nogle af delene er blegede eller blevet matte af sollys eller normal lak-slidtage. Så selvom du har den rigtige lak kan resultatet variere. Du kan selvf. se hvordan det ser ud når arbejdet skrider frem.
Ellers sælger Suzuki original-lak i deres butikker. Det forudsætter dog at du har et sprøjteanlæg for at du kan bruge det til noget. Farvekoderne kan du finde her
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=235.0Hvis jeg stod i din situation og ikke havde erfaring med lakering - så ville jeg nok ofre pengene på en pro. Evt få det lavet uden regning. Det burde kunne laves for en 1000 kr nu hvor du selv har slebet - hvis det ikke skal spartles.
Held og lykke i hvert fald - glæder mig til at se resultatet.