Halløj - ja det er sgu noget siden, jeg har skrevet herinde.
Det skal jo lige nævnes at jeg sikkert er en lille smule farvet - når snakken går på Draggin Jeans.
Bukserne findes i mange forskellige varianter - som Majse nævner er der klassiske jeans til det lidt ældre publikum, men også camouflage-bukser i forskellige farver. I år udvider vi med 2 ekstra farver i camo-buksen; pink og gul og et par nye modeller og farver i denim-bukser + jakker i samme materiale med indsat kevlar.
Fælles for alle bukser er, at der er indsat kevlar på bagen, ved knæ og ned langs ydersiden af låret (dvs i højrisiko-zonerne). Kevlaren er knyttet sammen på en speciel måde og det ligner og føles lige som frotté. Her er det væsentligt at bide mærke i at metoden hvorved kevlarfibrene er knyttet sammen er meget vigtig, hvis knytningen ikke er lavet ordentligt vil man kunne trække fibrene fra hinanden. Det er altså ikke nok blot at benytte materialet Kevlar, forarbejdningen er meget væsentlig. Kevlar er som materiale meget slidstærkt og modstår temperaturer op til 400 grader og meget svært at klippe over.
Så vidt jeg ved er Draggin Jeans de eneste af sin art, som er testet med life dummies
Video Jeg kører selv I Draggin Jeans når vejret og turen er til det - Jeg føler mig sikker og de er komfortable at have på. Det eneste jeg ikke synes fungerer så godt er selve knæbeskyttelsen som kan eftermonteres, dette er der dog ved at blive gjort noget ved, således at fastgørelsen bliver bedre. Jeg bruger dog ikke knæbeskyttelsen selv og ser jeg på salgstallene er det kun ca 10% som vælger at montere denne ekstrasikring. Det er vel lidt ligesom pilothjelm kontra fullface hjelm. Pilothjelmen giver frihed og vind i hovedet (draggin jeans) - Fullfacehjelmen giver bedre sikring men er også hæmmende (læderdress).
Jeg ser Draggin jeans som et alternativ til mere traditionel mc-beklædning. Jeg kunne fristes til at sige at motorcyklister burde have 3 sæt tøj - læder, tekstil og draggin jeans
PS - Træk selv overflødigt salgslir fra