Forfatter Emne: Alarm og/eller startspærrer på ny sv650s  (Læst 1604 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Emil -Ejlemos-

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 143
  • XR-1000 Rouge TC-6
Alarm og/eller startspærrer på ny sv650s
« Dato: December 29, 2007, 06:31:32 pm »
Hey...
Her til foråret venter mig en stor lykke :D Jeg skal nemlig ha anskaffet mig en SV650SAK8..
Så er det jeg spekulerer på at det jo nok er en god ide at få monteret alarm og startspærrer på den? eller hvad?
Jeg bor i Odense C, og har ikke umiddelbart mulighed for at stille den et aflåseligt sted.

Er det et must, eller er det bare en go ide? eller er det måske helt unødvendigt hvis jeg bare har en god lås?

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Alarm og/eller startspærrer på ny sv650s
« Svar #1 Dato: December 29, 2007, 06:49:48 pm »
ALTID alarm og startspærre. Det koster jo ingenting for en god en af slagsen idag...

Vil de virkelig have din maskine, så skal de nok få den - men alarmen holder de impulsive tyve væk.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: Alarm og/eller startspærrer på ny sv650s
« Svar #2 Dato: December 29, 2007, 07:17:25 pm »
ALTID alarm og startspærre. Det koster jo ingenting for en god en af slagsen idag...

Vil de virkelig have din maskine, så skal de nok få den - men alarmen holder de impulsive tyve væk.

X2
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

Emil -Ejlemos-

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 143
  • XR-1000 Rouge TC-6
Re: Alarm og/eller startspærrer på ny sv650s
« Svar #3 Dato: December 29, 2007, 08:08:08 pm »
Tak for svaret :D

Kan nogen så anbefale en bestemt type eller fabrikat?

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Alarm og/eller startspærrer på ny sv650s
« Svar #4 Dato: December 29, 2007, 08:38:44 pm »
Et rigtigt godt trick, er at undersøge hvilket forsikringsselskab du vil benytte - og så tjekke hvilke alarmer der giver noget rabat på prisen hos netop dem.  :D
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Re: Alarm og/eller startspærrer på ny sv650s
« Svar #5 Dato: December 29, 2007, 09:12:17 pm »
Hey...
Her til foråret venter mig en stor lykke :D Jeg skal nemlig ha anskaffet mig en SV650SAK8..
Så er det jeg spekulerer på at det jo nok er en god ide at få monteret alarm og startspærrer på den? eller hvad?
Jeg bor i Odense C, og har ikke umiddelbart mulighed for at stille den et aflåseligt sted.

Er det et must, eller er det bare en go ide? eller er det måske helt unødvendigt hvis jeg bare har en god lås?

Hvor I Odense C bor du ca.? Har selv lidt samme problem med jeg ikke har noget sted at parkere - hvad det nu bliver til - til foråret. Så overvejer lidt om der er en garage til leje et sted. Kunne jo være den kunne komme os begge til gode og dele udgifterne.
Men det kan vi jo snakke en anden dag, hvis det lyder som noget der kunne være fristende en gang.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Emil -Ejlemos-

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 143
  • XR-1000 Rouge TC-6
Re: Alarm og/eller startspærrer på ny sv650s
« Svar #6 Dato: December 30, 2007, 10:28:11 am »
Hvor I Odense C bor du ca.? Har selv lidt samme problem med jeg ikke har noget sted at parkere - hvad det nu bliver til - til foråret. Så overvejer lidt om der er en garage til leje et sted. Kunne jo være den kunne komme os begge til gode og dele udgifterne.
Men det kan vi jo snakke en anden dag, hvis det lyder som noget der kunne være fristende en gang.
Jeg har selv tænkt tanken, hvis sådan noget ellers ikke koster spidsen af en jet-jager :D
Jeg bor i Dronningensgade.

Jeg vil lige kontakte IF/suzuki-forsikring ang. alarm og startspærrer. Det var en god idé :D