Forfatter Emne: DPD pakkeservice - ad!  (Læst 3236 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
DPD pakkeservice - ad!
« Dato: December 28, 2007, 05:20:49 pm »
Nu ved jeg ikke helt hvor mange herinde der også kigger med på MCG, så jeg tillader mig at lave en copy/paste af et indlæg jeg har lavet derinde:

"Hej

Jeg er nødt til at komme af med lidt galde... Jeg har læst om flere der har oplevet problemer med DPD pakkeservice, og jeg er nu også selv blevet en erfarring "rigere". Magen til ringe service skal man lede længe efter.

Her kommer min historie så:

Omkring d. 20. december forsøge DPD første gang at levere en pakke til mig på min privatadresse. Denne dato var der ingen hjemme, hvorfor jeg fik et postkort vedr. pakken. Jeg gik ind på jeres hjemmeside, og indtastede den samme adresse igen, da jeg denne gang var sikker på at være hjemme hele tiden den kommende uge grundet ferien. Jeg forventede at få pakken den kommende hverdag, dvs. d. 27., og kontaktede deres kundeservice kl. 11 for at sikre mig at pakken var kommet med i dagens omdeling. Efter at have ventet i telefonkøen i 30 min (!) kom jeg endelig igennem. Jeg fik her af vide at pakken IKKE var kommet med i dagens omdeling, fordi jeg havde skrevet samme adresse, og at den derfor ville blive sendt retur i stedet – dette blev dog forhindret af kundeservice. Kundeservice bad mig om at oplyse en anden adresse, da det åbenbart ikke var muligt at levere til den samme adresse to gange – dette havde jeg ingen mulighed for at vide. Jeg var desuden noget uforstående overfor situationen. Hvis pakken ikke bliver modtaget anden gang bliver den alligevel retur, så hvorfor kan man ikke bede om at få sendt pakken til den samme adresse to gange..? Jeg oplyste en anden adresse, en privat adresse, da jeg ikke har nogen firmaadresse hvor pakken kunne modtages.

For at være sikker på at jeg modtog pakken i dag, d. 28., ringede jeg ved 11-tiden derfor ind til deres kundeservice og efter at have siddet i kø i 30 min igen (!!!) kom jeg endelig igennem. Her blev det bekræftet at pakken var kommet med ud på dagens tur, og jeg gik derfor ud fra at jeg også fik pakken i dag. Kl. 16.15 var pakken dog ikke modtaget på den anden adresse, hvorfor jeg kontaktede kundeservice igen. Her blev det oplyst at pakken var blevet sendt retur kl. 8.30 i morges! Først påstod kundeservice at det skyldtes der ikke var nogle at træffe på adressen, men det var ikke korrekt. Herefter ændrede kundeservice forklaring, og sagde at det muligvis skyldtes at det var en privat adresse jeg havde oplyst, hvorfor chaufføren allerede fra turens begyndelse havde bestemt sig for at pakken ikke kunne leveres, da han åbenbart forudsætter at der ikke er folk hjemme mellem kl. 8-16 i hverdage. Denne beslutning, taget af chaufføren, forstår jeg slet ikke! For det første forstår jeg ikke at han må/vil tage beslutningen om at sende pakken retur, på grundlag af hans VURDERING af navnet på modtageren – et firma kan jo sagtens bære en privatpersons navn. For det andet forstår jeg ikke at chaufføren ikke aflægger adressen et visit, som der jo er blevet betalt for

Ovenstående betyder nu, at jeg har en vare i Tyskland som jeg har betalt for, men som sælgeren kan holde tilbage med undskyldningen om at han jo allerede har sendt den til mig. Derudover er der blevet betalt for en service som langt fra er blevet udført.

Kæft hvor er jeg sur og skuffet..

Tak til jer der har lyttet!

Hygge...

P.S. Hold jer fra DPD... Grr..."
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Re: DPD pakkeservice - ad!
« Svar #1 Dato: December 28, 2007, 05:31:51 pm »
Jeg har flere gange haft tilsvarende problemer med DPD. De mistede f.eks. en pakke fra MLOL med et par handsker. Jeg kontaktede MLOL, som så kontaktede DPD. De erkendte at have mistet pakken og bad MLOL om at sende en ny til mig, hvilket MLOL valgte at gøre. Fantastisk service fra MLOL's side. Pakken kom og jeg sendte straks en mail til MLOL om at den var kommet. Samtidig gjorde jeg MLOL opmærksom på, at der har været en del problemer med DPD her i Danmark. Om MLOL har valgt,, at gøre noget ved det siden ved jeg ikke, men nu ved de i hvert fald at DPD ikke fungerer optimalt som pakkeservice...
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: DPD pakkeservice - ad!
« Svar #2 Dato: December 28, 2007, 10:38:27 pm »
Generelt så er det noget hø med DPD, de vil bare helst ikke privatkunder, desværre....

Sørger altid selv for at få varen sendt til mit arbejde da der jo altid er nogle til at tage imod.

Dog mener jeg engang at have hentet en pakke på DPD´s lager da jeg ikke var hjemme da de kiggede forbi.....


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: DPD pakkeservice - ad!
« Svar #3 Dato: December 28, 2007, 10:43:34 pm »
Sørger altid selv for at få varen sendt til mit arbejde da der jo altid er nogle til at tage imod.
Man løber bare lidt ind i problemer når man er studerende  :? Men nu ved jeg da at det ikke er DPD jeg fremover skal benytte :D

Dog mener jeg engang at have hentet en pakke på DPD´s lager da jeg ikke var hjemme da de kiggede forbi.....
Det tror jeg også jeg har oplevet. Tror det var for omkring et års tid siden... Men det har de nok sparet væk.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: DPD pakkeservice - ad!
« Svar #4 Dato: December 29, 2007, 11:40:25 am »
Hvis det er DPD der leverer fra Louis, har jeg aldrig haft problemer  :D
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: DPD pakkeservice - ad!
« Svar #5 Dato: December 29, 2007, 12:12:34 pm »
Hvis det er DPD der leverer fra Louis, har jeg aldrig haft problemer  :D

Det er det så vidt jeg husker ikke. Mener at pakkerne plejer at komme ud med PostDanmark...

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Re: DPD pakkeservice - ad!
« Svar #6 Dato: December 29, 2007, 04:58:07 pm »
Jeg snakkede med DPD, på et tidspunkt hvor de ikke havde kunnet aflevere en pakke, jeg kunne IKKE få lov til at hente den...
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: DPD pakkeservice - ad!
« Svar #7 Dato: December 29, 2007, 05:13:37 pm »
Det er normalt for DPD!!!!

Jeg fik ikke en pakke fra Tyskland som ellers var sendt fra sælger.

Chaufføren havde fået en underskrift på at han havde afleveret pakken til en Birgit eller Birgitte eller noget i den stil. :club: :club: :club: der er ingen på vores bopæl som hedder noget i nærheden af det, men da det skal være sælger som skal efterlyse pakken, men at han jo havde en underskrift på at den var afleveret, ville han jo så ikke efterlyse den. :brok: :brok: :brok:

Jeg ringede til alle i byen som hed noget lignende "Birgit" uden hjælp. :undecided:

1 md senere står der pludseligt en med en pakke og spørger om jeg mangler den?

Det er så en der arbejder i en virksomhed på vores vej som har kvitteret for pakken selv om adressen og navnet var forkert, men det havde ingen betydning for chaufføren som jo nu var kommet af med pakken! SKODFIRMA!!!! Jeg bestiller aldrig hvis det er DPD der skal levere den!!!
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Kragh

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Re: DPD pakkeservice - ad!
« Svar #8 Dato: December 31, 2007, 12:20:02 pm »
Jeg har haft både gode og dårlige erfaringer med DPD.
Jeg havde på et tidspunkt eget firma, fra min privatadresse og bestilte varer fra bl.a. Holland. Én gang, da jeg skulle modtage en ekspresspakke til en meget vigtig kunde, kom pakken ikke som aftalt. Jeg havde ellers aftalt at de bare kunne smide den i skuret og der ville også være en fuldmagt. (Har gjort det mange gange før).
Jeg ringer til Kundeservice og spørger hvor min pakke er, hvorefter de ringer til deres chauffør der oplyser at den da er afleveret?!?!?
Jeg får en kvittering med en underskrift sendt på mail. Det var godt nok mit navn der stod der, men det var ihvertfald ikke min underskrift.
Jeg blev enig med DPD om at chaufføren skulle beskrive huset hvor han havde afleveret pakken og hvem han havde afleveret den til. Dette var fredag eftermiddag.
Mandag ringer chaufføren og fortæller at der hvor han afleverede den holdt der en sølvgrå Toureq i indkørslen og at den person han har afleveret den til havde sort skæg og sort hård (en nøjagtig beskrivelse af min svigerfar og hans bil. Han var nede og hjælpe mig i weekend´en).  :hand: Så jeg fortæller pænt chaufføren (som var af anden etnisk baggrund) at det er løgn for sådan ser jeg ikke ud og at han garanteret har været forbi i weekend´en, for at se hvordan her så ud. Dette benægter han selvfølgelig.
Jeg ringer til DPD og fortæller at jeg vil lave en fælde for chaufføren. Jeg får en kammerat til at "spille mig" og så skal chaufføren komme forbi og "udpege" mig. (Det foreslog chaufføren selv).
DPD går med til dette, men vil gerne selv have en person til stede. Jeg ringer til chaufføren og vi aftaler at han skal komme forbi næste aften, så vi kan finde ud af hvem der har modtaget denne pakke.
Kørselschefen fra DPD og min Kammerat ankommer 19:30 da jeg har aftalt med chaufføren at han skal komme kl. 20:00.
Klokken bliver kvart over otte og vi begynder at tænke på om han overhovedet kommer. DET GJORDE HAN.....
Min kammerat åbner døren og lader som om det er mig, og det første chaufføren siger er: "Det er jo dig".  :whatever: Min kammerat spørger "der hvad???"
"Der har taget i mod pakken" siger chaufføren. Inden jeg når at reagere løber chefen ud i vores gang og begynder at råbe og skrige.  :club: :x
jeg skal nok lade være med at skrive her hvad der blev sagt, men chaufføren er ikke længere ansat hos DPD.
Chefen fortalte at normalt lagde de ikke "fælder" for deres chauffører men lige præcis ham her havde lidt for mange forsvundne pakker.
Efterfølgende har jeg ikke brugt DPD, da jeg senere solgte mit firma........

Jeg siger ikke at alle chaufførene er sådan, men der er desværre nogle brodne kar imellem. Til gengæld syntes jeg at jeg fik superservice fra kundeservice/kørselseschefen.

Bare lige en lille nytårshistorie.......

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: DPD pakkeservice - ad!
« Svar #9 Dato: December 31, 2007, 12:45:46 pm »
Når man bestiller dæk fra daekonline.dk, kommer DPD med dem, og der tror jeg aldrig det er lykkes mig at få dem levere korrekt endnu.

Normalt taper man 2 dæk sammen og sender 2 seperate pakker - det er nemlig billigst.

Jeg har været ude for at få 2 dæk i en pakke og en anden komplet ukendt pakke med et andet tracking nummer hvos chaufføren insisterede på at jeg skulle kvittere for modtagelsen. Det nægter jeg selvfølgelig at gøre, da den ene ikke er MIN pakke - og beder ham finde den rigtige i stedet for. De to andre dæk så jeg aldrig noget til, med en efterfølgende erstatningssag til følge fra daekonline's side. De sendte mig to andre uden beregning - og med DHL.

Jeg har været ude for at DPD så alligevel valgte at bruge min privatadresse som leveringssted, på trods af at jeg havde angivet firmaadressen til det, samt at de bare smed dækkene af i gården og skrev under selv.

Jeg har været ude for at mine dæk er kommet med en meget forvirret PostDK medarbejder fordi DPD har smidt dem af oppe på postcentralen i byen - og igen selv fabrikeret en underskrift for modtagelsen. Jeg kender landposten personligt så jeg kom ikke til at betale ekstra for det, men han undrede sig MEGET...

Jeg har været ude for at min nabo opdagede 4 dæk han ikke kunne genkende, stå ude i hans baghave med mit navn på adressesedlen. Igen en mail med et billede af en eller anden underskrift som IKKE ligner min... Min nærmeste nabo var dengang 400m længere nede ad vejen.?

Jeg har købt flere ting over ebay med levering til min nuværende arbejdsplads - der er det lykkedes dem 1 ud af 9 gange at ramme den rigtige adresse i første hug på trods af at ALLE andre fragtfirmaer kan finde den...

Jeg undres over hvordan det selskab kan tjene penge....  :club:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Re: DPD pakkeservice - ad!
« Svar #10 Dato: December 31, 2007, 01:24:15 pm »
Jeg har flere gange haft tilsvarende problemer med DPD. De mistede f.eks. en pakke fra MLOL med et par handsker. Jeg kontaktede MLOL, som så kontaktede DPD. De erkendte at have mistet pakken og bad MLOL om at sende en ny til mig, hvilket MLOL valgte at gøre. Fantastisk service fra MLOL's side. Pakken kom og jeg sendte straks en mail til MLOL om at den var kommet. Samtidig gjorde jeg MLOL opmærksom på, at der har været en del problemer med DPD her i Danmark. Om MLOL har valgt,, at gøre noget ved det siden ved jeg ikke, men nu ved de i hvert fald at DPD ikke fungerer optimalt som pakkeservice...

Ved ikke hvornår du havde den oplevelse, men da jeg bestilte ved Mlol i foråret var det DHL der kom med pakken, og det kan på ingen måde siges at være et problem. Har fået flere pakker med dem og har aldrig oplevet noget skidt fra deres side af.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: DPD pakkeservice - ad!
« Svar #11 Dato: Januar 01, 2008, 01:16:21 pm »
Når man bestiller dæk fra daekonline.dk, kommer DPD med dem, og der tror jeg aldrig det er lykkes mig at få dem levere korrekt endnu.

Normalt taper man 2 dæk sammen og sender 2 seperate pakker - det er nemlig billigst.

Jeg har været ude for at få 2 dæk i en pakke og en anden komplet ukendt pakke med et andet tracking nummer hvos chaufføren insisterede på at jeg skulle kvittere for modtagelsen. Det nægter jeg selvfølgelig at gøre, da den ene ikke er MIN pakke - og beder ham finde den rigtige i stedet for. De to andre dæk så jeg aldrig noget til, med en efterfølgende erstatningssag til følge fra daekonline's side. De sendte mig to andre uden beregning - og med DHL.

Jeg har været ude for at DPD så alligevel valgte at bruge min privatadresse som leveringssted, på trods af at jeg havde angivet firmaadressen til det, samt at de bare smed dækkene af i gården og skrev under selv.

Jeg har været ude for at mine dæk er kommet med en meget forvirret PostDK medarbejder fordi DPD har smidt dem af oppe på postcentralen i byen - og igen selv fabrikeret en underskrift for modtagelsen. Jeg kender landposten personligt så jeg kom ikke til at betale ekstra for det, men han undrede sig MEGET...

Jeg har været ude for at min nabo opdagede 4 dæk han ikke kunne genkende, stå ude i hans baghave med mit navn på adressesedlen. Igen en mail med et billede af en eller anden underskrift som IKKE ligner min... Min nærmeste nabo var dengang 400m længere nede ad vejen.?

Jeg har købt flere ting over ebay med levering til min nuværende arbejdsplads - der er det lykkedes dem 1 ud af 9 gange at ramme den rigtige adresse i første hug på trods af at ALLE andre fragtfirmaer kan finde den...

Jeg undres over hvordan det selskab kan tjene penge....  :club:
deakonline sender ikke kun med dpd, mine kom med GLS i slut oktober (kan være de er blevet klogere)
har prøvet at flere pakker bare blev lagt under en skraldespand uden at få besked før man ringer en uge efter og spørger efter den. :brok:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: DPD pakkeservice - ad!
« Svar #12 Dato: Januar 01, 2008, 04:15:51 pm »
Nu er der flere der nævner DHL. Er i klar over om man kan afhente pakken på deres central?

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Hudson_W

  • Gæst
Re: DPD pakkeservice - ad!
« Svar #13 Dato: Januar 02, 2008, 12:12:55 pm »
Nu er der flere der nævner DHL. Er i klar over om man kan afhente pakken på deres central?

Hygge

Ja, det har jeg selv gjort en gang.

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: DPD pakkeservice - ad!
« Svar #14 Dato: Januar 03, 2008, 03:59:57 pm »
Jeg har aldrig haft problemer med DPD og har efterhånden modtaget mange pakker fra tyskland. De afleverer hver gang også selvom der ikke er nogen hjemme. Jeg har aldrig givet dem specielle instrukser eller aftalt noget med dem og det er gået helt perfekt hver gang. Men måske er det fordi jeg bor i jylland ;-)
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359