Jeg har haft både gode og dårlige erfaringer med DPD.
Jeg havde på et tidspunkt eget firma, fra min privatadresse og bestilte varer fra bl.a. Holland. Én gang, da jeg skulle modtage en ekspresspakke til en meget vigtig kunde, kom pakken ikke som aftalt. Jeg havde ellers aftalt at de bare kunne smide den i skuret og der ville også være en fuldmagt. (Har gjort det mange gange før).
Jeg ringer til Kundeservice og spørger hvor min pakke er, hvorefter de ringer til deres chauffør der oplyser at den da er afleveret?!?!?
Jeg får en kvittering med en underskrift sendt på mail. Det var godt nok mit navn der stod der, men det var ihvertfald ikke min underskrift.
Jeg blev enig med DPD om at chaufføren skulle beskrive huset hvor han havde afleveret pakken og hvem han havde afleveret den til. Dette var fredag eftermiddag.
Mandag ringer chaufføren og fortæller at der hvor han afleverede den holdt der en sølvgrå Toureq i indkørslen og at den person han har afleveret den til havde sort skæg og sort hård (en nøjagtig beskrivelse af min svigerfar og hans bil. Han var nede og hjælpe mig i weekend´en).
Så jeg fortæller pænt chaufføren (som var af anden etnisk baggrund) at det er løgn for sådan ser jeg ikke ud og at han garanteret har været forbi i weekend´en, for at se hvordan her så ud. Dette benægter han selvfølgelig.
Jeg ringer til DPD og fortæller at jeg vil lave en fælde for chaufføren. Jeg får en kammerat til at "spille mig" og så skal chaufføren komme forbi og "udpege" mig. (Det foreslog chaufføren selv).
DPD går med til dette, men vil gerne selv have en person til stede. Jeg ringer til chaufføren og vi aftaler at han skal komme forbi næste aften, så vi kan finde ud af hvem der har modtaget denne pakke.
Kørselschefen fra DPD og min Kammerat ankommer 19:30 da jeg har aftalt med chaufføren at han skal komme kl. 20:00.
Klokken bliver kvart over otte og vi begynder at tænke på om han overhovedet kommer. DET GJORDE HAN.....
Min kammerat åbner døren og lader som om det er mig, og det første chaufføren siger er: "Det er jo dig".
Min kammerat spørger "der hvad???"
"Der har taget i mod pakken" siger chaufføren. Inden jeg når at reagere løber chefen ud i vores gang og begynder at råbe og skrige.
jeg skal nok lade være med at skrive her hvad der blev sagt, men chaufføren er ikke længere ansat hos DPD.
Chefen fortalte at normalt lagde de ikke "fælder" for deres chauffører men lige præcis ham her havde lidt for mange forsvundne pakker.
Efterfølgende har jeg ikke brugt DPD, da jeg senere solgte mit firma........
Jeg siger ikke at alle chaufførene er sådan, men der er desværre nogle brodne kar imellem. Til gengæld syntes jeg at jeg fik superservice fra kundeservice/kørselseschefen.
Bare lige en lille nytårshistorie.......