Forfatter Emne: sv1000s vs gsf1250  (Læst 4234 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

mcbundy

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 69
sv1000s vs gsf1250
« Dato: December 27, 2007, 09:56:02 am »
hej alle sammen.
jeg er ejer af en gsf 650 a som jeg egentlig er glad for,men har alligevel besluttet at skifte den til noget større.
valget står mellem en ny sv1000s eller en ny gsf 1250.
jeg vil betegne mig som en rolig køre som dog godt kan give gas når forholdene er til det.
cyklen skal bruges til daglig transport og til sommer en længere ferie tur samt div kørsel for ren fornøjelse.

hvad er de største forskelle på disse modeller og hvilken anbefaler i

de største grunde til jeg vil skifte er mangel på en kåbe samt lidt ( mave fornemmelse ) føler min 6,5 er lidt kedelig selv om den kører godt.
jeg nyder bla at kunne køre roligt og dovent uden for mange gear skift ...er det noget en sv kan eller skal der skiftes gear hele tiden
m.vh mcbundy
« Senest Redigeret: December 27, 2007, 09:58:48 am af mcbundy »

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: sv1000s vs gsf1250
« Svar #1 Dato: December 27, 2007, 10:26:32 am »
Hvis du skal have lillemor bagpå en gang imellem, ville jeg nok vælge GSF1250.
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

kim r

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 236
Re: sv1000s vs gsf1250
« Svar #2 Dato: December 27, 2007, 11:30:13 am »
Lige det Olfert siger, alene så sv1000 og 2 på mc så gsf1250, må så lige tilføje at jeg godt kan forstå du vil skifte, prøvede en gsf 650 i sommers og der sker bare ikke noget når man kører i de lave omdr.Bagsædet på en sv må nok betegnes som et af de ringeste på de 17 mcér vi har haft (læs passer ikke på konens røv)men skulle man køre alene havde jeg nok taget en SV
« Senest Redigeret: December 27, 2007, 12:32:01 pm af kim r »

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: sv1000s vs gsf1250
« Svar #3 Dato: December 27, 2007, 11:47:05 am »
kan kun tale for SV N'eren
jeg har ikke haft nogen problemer med en bag på - den er ik meget anderledes end når jeg køre alene (alt efter om tøsen tør læne sig med)
 
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

mcbundy

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 69
Re: sv1000s vs gsf1250
« Svar #4 Dato: December 27, 2007, 11:47:24 am »
må nok indrømme jeg er mest tændt på en sv ..bla p.g.a lyden og designet...den er squ for lækker.
jeg er bare bange for den blir for anstrengende at sidde på når nu den skal en tur syd på ( spanien ) i sommeren 2008.
det er kun mig der skal køre på den...lille mor nægter at sidde bag på mere end en lille sommer tur efter en is en sjælden gang i mellem.
har fået et godt tilbud på min egen ved en forhandler ved en bytte handel ...han har tilfældigvis en lille lækker sag af en sv1000s stående så lige nu regner jeg på finanserne om ikke der kan blive til en forsinket jule gave til mig selv

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: sv1000s vs gsf1250
« Svar #5 Dato: December 27, 2007, 11:52:03 am »
må nok indrømme jeg er mest tændt på en sv ..bla p.g.a lyden og designet...den er squ for lækker.
jeg er bare bange for den blir for anstrengende at sidde på når nu den skal en tur syd på ( spanien ) i sommeren 2008.
det er kun mig der skal køre på den...lille mor nægter at sidde bag på mere end en lille sommer tur efter en is en sjælden gang i mellem.
har fået et godt tilbud på min egen ved en forhandler ved en bytte handel ...han har tilfældigvis en lille lækker sag af en sv1000s stående så lige nu regner jeg på finanserne om ikke der kan blive til en forsinket jule gave til mig selv

Så tror jeg sgu jeg ville gå efter SV'eren - men prøv dem nu lige begge 2....

Men jeg personligt synes også gsf'eren er lidt fesen at se på...
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

mcbundy

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 69
Re: sv1000s vs gsf1250
« Svar #6 Dato: December 27, 2007, 12:06:12 pm »
design mæssigt og lyd mæssigt er en sv klart min favorit men hvad med noget så kedeligt som komfort...
er der nogen der har erfaringer med den i daglig dagen...længere ferie ture ..er den til at holde ud at sidde på en hel dag.
er ikke i tvivl om at på en lille sommer tur gennem byen eller til den lokale is kiosk er en sv federe end en gsf men jeg skal jo bruge den til længere ture

Damage

  • Gæst
Re: sv1000s vs gsf1250
« Svar #7 Dato: December 27, 2007, 12:16:41 pm »
Prøv SV´eren inden du køber den...det er en V2 og det er noget helt andet.

Før jeg købte min SV1000S havde jeg en Yamaha FZS600 Fazer som jeg har kørt syd på mange gange og den var jeg meget glad for.
SV´eren sidder jeg faktisk lige så godt på og jeg vil ikke være bange for at kører syd på, på den. Men SV´eren er jo en V2´er og der er
altså MANGE vibrationer i forhold til en række 4!!! og det skal du vende dig til. Jeg har kørt en tur i Sverige (ca. 1500 km) og det var der
ingen problemer i.
Jeg er blevet meget glad for min SV´er især motoren, ingen høje omdrejninger, den trækker hårdt allerede fra 2000 rpm. momentet på en V2´er er fedt...og lyden er fed!


Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: sv1000s vs gsf1250
« Svar #8 Dato: December 27, 2007, 12:20:15 pm »
design mæssigt og lyd mæssigt er en sv klart min favorit men hvad med noget så kedeligt som komfort...
er der nogen der har erfaringer med den i daglig dagen...længere ferie ture ..er den til at holde ud at sidde på en hel dag.
er ikke i tvivl om at på en lille sommer tur gennem byen eller til den lokale is kiosk er en sv federe end en gsf men jeg skal jo bruge den til længere ture

Jeg kørte fyn rundt i sommers med kæresten bagpå, og det gik fint (Og det er kun en 6½). Dog vil jeg sige at håndleddene godt kunne blive ømme (Men kæresten havde det også med at læne sig op af mig, og så er der jo pludselig nogle flere kilo på). Men man kan jo altid montere et morfarstyr ala det der sidder på en N, så ens position bliver mere oprejst. Så skulle det problem  være løst...
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

lavi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 63
  • SV1000N K7
Re: sv1000s vs gsf1250
« Svar #9 Dato: December 27, 2007, 01:51:36 pm »
Hej!

Skiftede selv fra en GSF600S til en SV1000N. I den forbindelse var jeg også ude at prøve GSF1250N. Begge cykler har et godt bundtræk, men SVeren leverer varen på den sjoveste måde  :D
Mht. til bagsæde komforten, så sidder konen faktisk noget bedre på SVeren i forhold til GSFeren. Det føles som om der er længere afstand mellem fodhvilere og sæde, selvom man sidder lidt højere.
Den eneste ulempe ved dette er, at hun nu kan se hvor hurtigt vi kører  :whatever:

SV-spirit

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 220
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
Re: sv1000s vs gsf1250
« Svar #10 Dato: December 27, 2007, 03:56:22 pm »
Har kørt rundt i alperne i en uge med masser af hårnålesving  hver dag på min SV1000S, hvilket den klarede fint incl. mig selv. Dejligt med rigeligt moment i bjerge. Eneste anke er det lidt hårde sæde - men det kan skiftes til et med gel i hvis måsen bliver for øm. :mrgreen:
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: sv1000s vs gsf1250
« Svar #11 Dato: December 27, 2007, 04:06:37 pm »
Eneste anke er det lidt hårde sæde - men det kan skiftes til et med gel i hvis måsen bliver for øm. :mrgreen:

Gnæk gnæk... (Har jeg på - og forstår ikke folk der stadig har std sædet...  :mrgreen: )

Jeg har ikke prøvet en 1250 Bandit, men hvis den kører bare halvt så godt som en 650'er fra 06, så er man rigtigt fornuftigt kørende. Jeg tror dog SV'erens V2 vil føles som mere temperamentsfuld og spændende at køre med end en R4 motor.

Gør dig selv den tjeneste at prøve begge to - og vælg den der giver det bredeste smil på læben.   :whatever:
« Senest Redigeret: December 27, 2007, 04:12:00 pm af Sajmon »
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: sv1000s vs gsf1250
« Svar #12 Dato: December 27, 2007, 04:28:39 pm »
Eneste anke er det lidt hårde sæde - men det kan skiftes til et med gel i hvis måsen bliver for øm. :mrgreen:

Gnæk gnæk... (Har jeg på - og forstår ikke folk der stadig har std sædet...  :mrgreen: )

Jeg har ikke prøvet en 1250 Bandit, men hvis den kører bare halvt så godt som en 650'er fra 06, så er man rigtigt fornuftigt kørende. Jeg tror dog SV'erens V2 vil føles som mere temperamentsfuld og spændende at køre med end en R4 motor.

Gør dig selv den tjeneste at prøve begge to - og vælg den der giver det bredeste smil på læben.   :whatever:

Synes bare desværre ikke det gel-sæde er særlig pænt... ikke det jeg har set. Men måske der findes flere
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: sv1000s vs gsf1250
« Svar #13 Dato: December 27, 2007, 10:19:29 pm »
Det eneste jeg har set, er den her model... (mit)

http://www.motorcykelgalleri.dk/uploads_large_wm/113577.jpg?19-10-2007
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

mcbundy

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 69
Re: sv1000s vs gsf1250
« Svar #14 Dato: December 27, 2007, 11:02:16 pm »
tak for svarene alle sammen....tror det har bekræftiget mig i at min nye forårs mc blir en sv.

jeg har lige et tillægs spørgs mål...den model jeg har set på et udstyret med klare bag lygter med indbygget blink... hvordan fungerer de i virkeligheden...er blinkene til at se i sollys...eller det et lidt små farligt mode lune at sætte dem på.
smart ser det ud men vil jo gerne ham gutten i den 10 tons lastbil bag mig kan se jeg blinker