Forfatter Emne: tps  (Læst 7208 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Gixxer Heino

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 229
tps
« Dato: Maj 30, 2005, 08:22:10 pm »
jeg har idag forsøgt at instille det tps halløj så jeg følger janniks fine forklaring, men på min er der ikke noget at justere hvis jeg har forstået det korrekt? med cirka 1300rpm ser det sådan ud -c og det er vist korrekt ikk?!??! :shock:
Blå og hvid Gxsr 750 k7. smiler bredt.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
tps
« Svar #1 Dato: Maj 30, 2005, 09:14:22 pm »
Takker. 8)

Det du gør er at dreje hele den sorte "dims" som er skruet fast med de 2 skruer.
Vær opmærksom på at det er ingen ting som den skal drejes for at få effekt.

Det er ikke nok at den står -c i tomgang, for problemet er normalt at den skal op omkring 3500 omdr/min før stregen "går høj" og det skal justeres så den "går høj" allerede ved 1450 omdr/min.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Gixxer Heino

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 229
.
« Svar #2 Dato: Maj 30, 2005, 09:49:58 pm »
Citat fra: Jannik
Takker. 8)

Det du gør er at dreje hele den sorte "dims" som er skruet fast med de 2 skruer.
Vær opmærksom på at det er ingen ting som den skal drejes for at få effekt.

Det er ikke nok at den står -c i tomgang, for problemet er normalt at den skal op omkring 3500 omdr/min før stregen "går høj" og det skal justeres så den "går høj" allerede ved 1450 omdr/min.


jeg har lige kikket på det og den går højt ved 1800rpm så er det ik godt nok??
Blå og hvid Gxsr 750 k7. smiler bredt.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: .
« Svar #3 Dato: Maj 30, 2005, 11:06:03 pm »
Citat fra: heino


jeg har lige kikket på det og den går højt ved 1800rpm så er det ik godt nok??
Tjo det er vel ok hvis  man syntes det selv. :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Koster

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 184
tps
« Svar #4 Dato: Maj 30, 2005, 11:46:40 pm »
jeg fik min justeret så den går høj ved ca. 1500 - tidligere ca 2500 . Det har hjulpte  :D
SV1000 K3 Sølv. Nu med Givi 770A og lakerede sidedæksler og TPS mod.

jeppe

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 125
tps
« Svar #5 Dato: Maj 31, 2005, 12:11:58 am »
jeg gjorde det også idag og min er holdt op med at skyde.men min steg også først ved ca 3800omin så det har hjulpet en del.underligt de ikke gør det ved service.men endnu engang tak til jannik for oversættelsen det var sku cool.ps hvis der er nogen i jylland der skal ha en hånd med det kan i bare sige til.

mvh
jeppe
SV1000S med öhlins gaffel og bagdæmper så bliver det ikke meget bedre

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
tps
« Svar #6 Dato: Maj 31, 2005, 10:25:30 am »
Citat fra: jeppe
underligt de ikke gør det ved service.men endnu engang tak til jannik for oversættelsen det var sku cool.

mvh
jeppe
Velbekommen. Nemt lige at bruge ½ time på en forklaring på dansk, når der så er en flok som får deres cykler til at gå ordentligt. :lol:  :lol:  :lol:

Jeg tror det er pga. at den måske forurener lidt mindre hvis TPS´en står som den gør standard, og det er jo der de bliver miljø-godkendt.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
tps
« Svar #7 Dato: Maj 31, 2005, 12:26:32 pm »
En anden grund til at mekanikerne ikke gør det ved service, er at det slet ikke er beskrevet særligt detaljeret i suzuki-manualen hvornår den skal skifte.  Blot at den skal skifte... Så de ved det sandsynligvis ikke.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Lausen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 43
    • http://www.aragon.dk/
tps
« Svar #8 Dato: Juni 01, 2005, 09:31:24 am »
Er der nogen i Århus området der har 100% styr på TPS justering??
Lausen
SV 650S

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
tps
« Svar #9 Dato: Juni 01, 2005, 03:52:28 pm »
Citat fra: Lausen
Er der nogen i Århus området der har 100% styr på TPS justering??

Skal vi ikke se nogen billeder af dine Mivv potter??
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Lausen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 43
    • http://www.aragon.dk/
tps
« Svar #10 Dato: Juni 01, 2005, 07:50:12 pm »
Citat fra: nyg
Citat fra: Lausen
Er der nogen i Århus området der har 100% styr på TPS justering??

Skal vi ikke se nogen billeder af dine Mivv potter??


Jeg har smidt  nogen op. Næste gang jeg trækker den ud, så kan jeg da tage et billed kun af potten hvis det er.
Lausen
SV 650S

jeppe

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 125
Lausen
« Svar #11 Dato: Juni 01, 2005, 09:51:05 pm »
hej jeg er godt nok ikke fra århus området men der er jo kun 100km mellem os så jeg vil gerne hjælpe dig med det en dag hvis det var noget.

mvh
jeppe
SV1000S med öhlins gaffel og bagdæmper så bliver det ikke meget bedre

Lausen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 43
    • http://www.aragon.dk/
Re: Lausen
« Svar #12 Dato: Juni 06, 2005, 11:18:15 am »
Citat fra: jeppe
hej jeg er godt nok ikke fra århus området men der er jo kun 100km mellem os så jeg vil gerne hjælpe dig med det en dag hvis det var noget.

mvh
jeppe


Hvor bor du henne. Så kan jeg evt kigge forbi en dag.
Lausen
SV 650S

Nøhr

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 13
tps
« Svar #13 Dato: Juni 14, 2005, 10:25:52 am »
Citat fra: Jannik
Takker. 8)

Det du gør er at dreje hele den sorte "dims" som er skruet fast med de 2 skruer.
Vær opmærksom på at det er ingen ting som den skal drejes for at få effekt.

Det er ikke nok at den står -c i tomgang, for problemet er normalt at den skal op omkring 3500 omdr/min før stregen "går høj" og det skal justeres så den "går høj" allerede ved 1450 omdr/min.


Øhh.  min stiger ved 3800, så inden jeg går igang, vil jeg da gerne vide
om 'dimsen' skal flyttes parallelt eller bare tippes. Hvilken vej skal den i øvrigt flyttes/tippes  :?:
SV650K5 - Sort og nøgen - Hamicad Fender Eliminator