Forfatter Emne: Er lyden vigtig?  (Læst 2818 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

smeden

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 130
Re: Er lyden vigtig?
« Svar #15 Dato: December 19, 2007, 08:40:39 am »
V2 uden lyd er lidt ligesom sex uden lyd! -der fungerer sikkert fint nok, og man kommer da både frem og tilbage! -Men en stor del af det sjove forsvinder , og det bliver ret hurtigt kedeligt 8)


:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :lol:
Is this it?

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Er lyden vigtig?
« Svar #16 Dato: December 19, 2007, 04:58:48 pm »
bike laved for nylig en test på en yamaha FZ-1 årgang 2006... med 11 forskellige udstødninger,(slip on-potte),,,, de kom til et helt andet resultat.... at de gav flere hk,,,
en youshimura trc gav 9,8 hk..... dette uden at der er skruet på noget...

hvad for artikkel skal man tro på....


testen er også her på fpn.dk
http://jp.dk/arkiv/?id=995207
« Senest Redigeret: December 19, 2007, 05:15:42 pm af langemand »
nu med yamaha fz1 2008

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Er lyden vigtig?
« Svar #17 Dato: December 19, 2007, 05:12:46 pm »
Forvirring omkring lyddæmpere til motorcykel

På fpn.dk har vi tidligere informeret om, hvordan åbne lyddæmpere kunne give op til 10 ekstra hestekræfter. Senest er informationen, at de intet ekstra giver. Det lyder som sort snak, men der er mening bag galskaben


der stod sørme mere
http://fpn.dk/motor/mc/article1207829.ece

nu med yamaha fz1 2008

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Er lyden vigtig?
« Svar #18 Dato: December 20, 2007, 10:07:02 am »
Det må være derfor at sv650 virker med racerpotte, den er jo forholdsvis svag med sine 70-72 hk fra fabrikken af.
Min havde 74 hk på hjulet efter montering af racerpotte  :D (Målt hos Enghave)
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Er lyden vigtig?
« Svar #19 Dato: December 20, 2007, 09:30:39 pm »
så kom resultatet,,

har pipercross,,, har stadig luftfilter overdelen på men har boret nogle huller for bedre flov.
youshmura carbon trioval uden db killer,,,, og så povercomander
« Senest Redigeret: December 29, 2007, 11:48:43 am af langemand »
nu med yamaha fz1 2008

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Re: Er lyden vigtig?
« Svar #20 Dato: December 21, 2007, 05:26:37 pm »
Tja jeg fik begge dele da jeg fik monteret Yoshimura carbon trioval full system.
Fed lyd og flere hypper.
 :mrgreen:
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Emil -Ejlemos-

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 143
  • XR-1000 Rouge TC-6
Re: Er lyden vigtig?
« Svar #21 Dato: December 21, 2007, 06:25:58 pm »
Tja jeg fik begge dele da jeg fik monteret Yoshimura carbon trioval full system.
Fed lyd og flere hypper.
 :mrgreen:

Hvor meget mere effekt gav ca?  -hvis du da har fået det målt.

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Re: Er lyden vigtig?
« Svar #22 Dato: December 22, 2007, 02:28:14 am »
Tja jeg fik begge dele da jeg fik monteret Yoshimura carbon trioval full system.
Fed lyd og flere hypper.
 :mrgreen:

Hvor meget mere effekt gav ca?  -hvis du da har fået det målt.

Fik det målt hos FA motosport.
Mener ikke de måler på baghjulet, men jeg er sikker på at der findes et par kyndige herinde som kan korrigere mig hvis jeg tager fejl.

Fik målt den til
Før:
69,4 hk ved 8782 rpm
63 Nm ved 7546 rpm

Efter:
76,8 hk ved 9744 rpm
66 Nm ved 6919 rpm

Derudover blev effektkurverne væsentlig pænere og uden en kraftig nedgang i Hk ved høje RPM.
Alt i alt mærkbar forandring, og hørbar naturligvis.

SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Damage

  • Gæst
Re: Er lyden vigtig?
« Svar #23 Dato: December 22, 2007, 11:10:07 am »
Tja jeg fik begge dele da jeg fik monteret Yoshimura carbon trioval full system.
Fed lyd og flere hypper.
 :mrgreen:

Hvor meget mere effekt gav ca?  -hvis du da har fået det målt.

Fik det målt hos FA motosport.
Mener ikke de måler på baghjulet, men jeg er sikker på at der findes et par kyndige herinde som kan korrigere mig hvis jeg tager fejl.

Fik målt den til
Før:
69,4 hk ved 8782 rpm
63 Nm ved 7546 rpm

Efter:
76,8 hk ved 9744 rpm
66 Nm ved 6919 rpm

Derudover blev effektkurverne væsentlig pænere og uden en kraftig nedgang i Hk ved høje RPM.
Alt i alt mærkbar forandring, og hørbar naturligvis.



Jeg har også fået min rullet hos FA Moto-sport og de kan måle begge dele, det står på de kurver som du har fået.  :)

Men jeg vil tro at dine resultater er på hjulet...  :wink: