Forfatter Emne: Ny rider (Forhåbentlig)  (Læst 4247 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

johnjohn

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
Ny rider (Forhåbentlig)
« Dato: December 18, 2007, 01:47:17 pm »
Så fik jeg kortet på den sidste dag, hvilket jo var perfekt. Så har jeg vinteren til at gå og finde ud af hvad det er jeg vil have :whatever: Først var jeg ovre i en Yamaha R6 og så i en Kawasaki ZX6R 636(*) Ninja. - Men siden hen er jeg så faldet for SV 650 S (AK7/8). Jeg overvejer stærkt at købe en sprit ny AK8, når de kommer - hvordan lyder det?

Udover det, har jeg stenet utroligt meget motorcykelgalleri, så jeg har set lidt på nogle af de ting jeg godt kunne tænke mig at lire med. Der skal uden tvivl en fuld kåbe på, og så kunne jeg godt tænke mig nogle diode blinklys og evt. en anden (lovlig) udstødning. - Kan man få nogle (billigt) til at sætte sådan noget på, hvis nu man selv har 10 tommelfingre?

Er der noget man skal være opmærksom på, når man køber sig en ny Suzuki? I forhold til en brugt fx.

Ellers vil jeg blive glad for generelle råd og vejledning.
« Senest Redigeret: December 18, 2007, 02:00:11 pm af johnjohn »

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: Ny rider (Forhåbentlig)
« Svar #1 Dato: December 18, 2007, 01:59:14 pm »
Kawasaki ZX6R 363 Ninja.

Kender ikke denne model Ninja - 363 må være ny på markedet :huh: :mrgreen:

Nå, any who - velkommen til.


Hilsen Morten
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: Ny rider (Forhåbentlig)
« Svar #2 Dato: December 18, 2007, 02:07:05 pm »
Nå, men for at være lidt seriøs....  :rolleyes:

Billig potte kunne være en Leo V. Da jeg kørte SV købte jeg en sprit ny på ebay til 1.700 kr. Montagen var ret nem synes jeg.... Blinklys - skal der også til. Miniblink fås fra "et par hundrede" - så det behøver ikke koste kassen  :wink:

/Morten
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Ny rider (Forhåbentlig)
« Svar #3 Dato: December 18, 2007, 02:13:20 pm »
mit første råd.... tjek forsikringspriser på de cykler du har i tankerne, inden du forelsker dig.

Der vinder SVeren klart for unge under 25 :)

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Ny rider (Forhåbentlig)
« Svar #4 Dato: December 18, 2007, 02:21:37 pm »
JOHN har langt den bedste smag - JONH vil vi ha'.... HVER DAG!!! .... Mandril Aftalen... Don't ask  :lol:

Hej Jonas,

VELKOMMEN TIL!!!

Der er MANGE ting du kan tage med ind i dine overvejelser.

Mest afgørende detalje - hvor gammel er du og har du noget encienintet (erfaring) fra andre køretøjer som har været registret i DIT navn? Denne erfaring kan overføres til din motorcykelforsikring så den bliver billigere.

Det der som regel slår folk ud er prisen på forsikring. Hvis du ikke har en fed pengepung og skal have noget af cyklen financieret vha. lån så glem alt om ikke at have kasko på. Hvis banken skal have pant i cyklen kræver de kasko.

Det er igen de færreste rookies som er klar over at der er ca. 10.000 kr årligt til forskel på forsikringerne for en ny GSX-R 600 og en ny SV650S som koster omkring 10.000 kr med kasko hvis man er under 25. En 600cc super sport maskine koster gerne over 20.000 kr for en nybegynder. Ellers kræver forsikringsselskabet gerne at man har min. 5 år skadefri kørsel inden de overhovedet vil forsikre en til en rimelig penge.

Hvis du har spørgsmål om forsikring så spør endelig herinde eller kig i tråden http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=192.0

Dernæst kommer det bag på mange mennesker at man stort set ikke får en krone for alt det lir man smider på cyklen når man sælger den igen. Hvis du skal have de "obligatoriske" modifikationer på en AK8 til ca. 100.000kr så skal du ikke blive overrasket over at prisen render op over 120.000kr. Her snakker vi udstødning, luftfilter, PowerCommander + rullefelt, blink. fuldkåbe, tonet kåbeglas, nummerpladeholder, alarm, mc-garage og låse.

Med denne konfiguration skal du ikke regne med at få meget mere end 100.000kr for den efter et års kørsel og en 8.000 km. Mest af alt fordi at man kan få en brugt SV1000S for den penge - det vil folk generelt hellere have end en liret SV650S'er.

DERFOR - overvej kraftigt at købe en SV650S'er som har kørt under 10.000 km og har en masse udstyr på i forvejen og sørg for at presse prisen godt.

Sådan en cykel vil efter 2 år kunne sælges igen til en fin pris hvis du beslutter dig for at opgradere uden at det er DIG der kommer til at sluge værditabet på udstyr.

SV650S er dog RIGELIGT cykel til en nybegynder. Især hvis du er en frisk fyr med en tung hørjre hånd som mig - så gør du klogt ikke at kaste dig ud i en for voldsom cykel til at starte med. Man kommer uundgåeligt til at lave begynderfejl - de kan bare have mere eller mindre fatale konsekvenser om de bliver begået på en R6'er eller en SV'er.

Endeligt kommer der selvfølgeligt også dit udstyr. Jeg har smidt ca. 15.000 kr efter læder og hjelme. Det kan gøres billigere - man må gøre op med sig selv hvor man har sine prioriteter.

Endeligt er SV'eren også en del billigere på værksted/til service end en række-4 motor som GSX-R 600 eller R6'eren har.

Men start med at finde ud af hvad du har råd til. Det er en god ide at begynde hos dit forsikringsselskab!

Mvh. Jakob
« Senest Redigeret: December 18, 2007, 02:25:25 pm af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Jacob

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 325
Re: Ny rider (Forhåbentlig)
« Svar #5 Dato: December 18, 2007, 02:36:27 pm »
Hej JohnJohn; velkommen til.

Jeg kan kun være enig med Skurken. Der er først og fremmest forsikringspræmien du skal holde øje med. Bemærk at der er forsikringsselskaber der ikke vil forsikre motorcykel hvis du bor i et af bestemte postnumre. Jeg var 2mm fra at skrive under på en slutseddel på en ny Yamaha, da jeg fandt ud af at den forsikring forhandleren tilbød ikke dækkede når jeg bor i postnummer 2200.  :brok:
Som der tidligere er skrevet her på forum'et så kan der være store besparelser at finde hvis du kan forsikres gennem aftaler indgået med din fagforening, pensionsselskab, bank eller lign.

Hvorvidt du skal vælge den ene eller ande maskine kan jeg ikke vurdere; men blot sige at jeg ikke er skuffet over at have købt en 650S som min begyndermaskine  :D

Så... vel mødt, uanset hvad du vælger (men husk at den rigtige lyd får du kun fra en V2'er  :blink:)!
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: Ny rider (Forhåbentlig)
« Svar #6 Dato: December 18, 2007, 04:09:56 pm »
Hejsa velkommen til.

Inden du forelsker dig i de små race modeller så se lige linket her:

http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/videos/2007/December/dec1107suzukigsx650fvsyamahar6/?&R=EPI-97498

Jeg sider ikke du skal købe en GSX650F for en SV6½S er jo meget federe, men hav lige pointen med i dine overvejelser.

/Ole J.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Ny rider (Forhåbentlig)
« Svar #7 Dato: December 18, 2007, 04:11:58 pm »
Bemærk at der er forsikringsselskaber der ikke vil forsikre motorcykel hvis du bor i et af bestemte postnumre ... jeg bor i postnummer 2200.  :brok:

Men husk at den rigtige lyd får du kun fra en V2'er  :blink:!

Der bor jeg også *SUK*

Dog sækker Suzuki/IF i dette område  :)

Se: http://www.c-reinhardt.dk/content/dk2/mc_forsikring

Brochure: http://www.c-reinhardt.dk/media(703,1030)/

Læg mærke til at de kræver 5 års skadefri kørsel og at ejeren er min 25 år for at ville dække en supersport!

De fleste selskaber har desuden regler for at selvrisikoen er højere hvs føreren ved en ulykke er en anden end den som ejer cyklen. Vær opmærksom på dette hvis du har overvejet at få den registreret i din fars navn eks. Det kan være at selvrisikoen pludselig er 20.000 kr i stedet for 8.000 kr hvis han står som ejer og du kører galt på den.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

johnjohn

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
Re: Ny rider (Forhåbentlig)
« Svar #8 Dato: December 18, 2007, 08:41:03 pm »
Jeg siger mange tak, for alle de dejlige svar. Altid dejligt at folk er villige til at hjælpe en nybegynder.

Jeg kigget lidt på Suzuki/IF priserne og sendt en mail til dem, om hvor meget de skal have for at forsikre mig. Jeg har 3 års anncenitet, dog kun hos Tryg (Min far er god kunde og kender sin assurandør godt :D) - så har også tænkt mig at spørge der. Men ellers har jeg intet.

@skurkenfradallas:
Jeg har kigget lidt på den her:
http://bilbasen.dk/brugt-motorcykel-scooter/privat/Suzuki-SV-650-S-_ID196416.htm

- Hvordan ser den ud, i forhold til at gå ud og købe sig en helt ny?

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Ny rider (Forhåbentlig)
« Svar #9 Dato: December 18, 2007, 08:57:09 pm »
Den ser fin ud, den du har fundet der! Den røde farve kan godt se lidt "pink" ud på billederne. Men når man ser den med egne øjne. Så er den Ferrari rød.

Og ang. KM så være ikke bange V-motoren er stærk. Bare sørg for at den du vil have har overholdt de services Suzuki foreskriver.
Men ang. prisen så er den lidt høj af en årg. 05 at være, efter min mening. Man skal ikke gejl en cykel, med den tanke at man regner med at tjene på den!
Så den skal ned i pris, hvis jeg skulle købe den :)
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Ny rider (Forhåbentlig)
« Svar #10 Dato: December 18, 2007, 09:02:09 pm »
http://bilbasen.dk/MC/UsedMC/ShowMC.aspx?Source=1&AdId=229900453 Kunne også være en mulighed for dig. Ved dog ikke hvor i landet du er fra...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Ny rider (Forhåbentlig)
« Svar #11 Dato: December 18, 2007, 09:10:08 pm »
Jeg siger mange tak, for alle de dejlige svar. Altid dejligt at folk er villige til at hjælpe en nybegynder.

Jeg kigget lidt på Suzuki/IF priserne og sendt en mail til dem, om hvor meget de skal have for at forsikre mig. Jeg har 3 års anncenitet, dog kun hos Tryg (Min far er god kunde og kender sin assurandør godt :D) - så har også tænkt mig at spørge der. Men ellers har jeg intet.

@skurkenfradallas:
Jeg har kigget lidt på den her:
http://bilbasen.dk/brugt-motorcykel-scooter/privat/Suzuki-SV-650-S-_ID196416.htm

- Hvordan ser den ud, i forhold til at gå ud og købe sig en helt ny?

Det er jo en fin maskine med noget lækkert lir på! Jeg vil sige at hvis du er god kan du godt få den ned på 85.000 kr. Den kostede jo 89.995 da den var helt ny.

Husk at spørge om kædekittet nogensinde er blevet skiftet (koster ca. 2000kr men det burde kunne holde i hvert fald en 5-10.000km mere), spørg om der er blevet lavet 12.000 km eftersyn på den (det koster også omkring 2.000 kr), spørg om dækkene trænger til at blive skiftet (koster omkring 2000-2500kr for at få skiftet dæk), spørg om cyklen nogensinde har været væltet (ridser på kåbe, krumtapshus, blinklys, styr-ender og bremse/koblingsgreb er afslørende).

Han skriver at der er Michelin Pilot Power dæk på for og bag - det er bare ikke dem der er på billederne. Jeg har dem selv på min maskine og de har et andet mønster. Så du kan starte med at spørge hvor gamle dækkene er og så hvornår billedet er taget.

Husk at spørge om der er gæld i cyklen! Det er MEGET vigtigt når du handler privat. Du kan risikere at komme til at hænge på en gæld hvis den tidligere ejer har financieret den med et banklån med pant i cyklen som han ikke har betalt. Så kan banken med rette komme og tage cyklen og så må du anlægge privat søgsmål imod den tidligere ejer.

Jeg har dog ALDRIG hørt om nogen som har siddet i den klemme!!!

Du kan evt. undersøge om der er pant i cyklen ved at ringe til BilBogen http://domstol.fe1.tangora.com/page10242.aspx og oplyse registreringsnummer. Registreringsnummeret må du så lige få af sælger. Det er mange penge så en hver anstændig sælger vil ikke kunne sige et ondt ord om det.

Forskellen ved at købe denne og en ny AK'er er at du får ABS med AKeren. Men altså - jeg har aldrig savnet ABS!

Jeg ville uden at blinke med øjnene vride armen om på sælger og købe den brugte! Især hvis jeg vidste at jeg om et par år måske kunne få lyst til en 600cc sport eller en SV1000.

Ang. forsikring så er det min erfaring at selskaberne ikke er til at danse med - heller ikke selvom man har en far som er god kunde. Jeg prøvede selv at lave samme nummer. Alligevel ville tryg have 12.000 kr for at forsikre min GS500F da jeg startede med at køre MC.

Der er faktisk ikke nogen grund til at skrive til Suzuki/IF - du kan se alle deres priser i kataloget side 8 og 9 http://www.c-reinhardt.dk/media(703,1030)/ - dem afviger de ikke fra.

Held og lykke med det - og skriv endelig hvis du har et spørgsmål!

/Jakob
« Senest Redigeret: December 18, 2007, 09:21:42 pm af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Ny rider (Forhåbentlig)
« Svar #12 Dato: December 18, 2007, 09:19:50 pm »
Det er jo en fin maskine med noget lækkert lir på! Jeg vil sige at hvis du er god kan du godt få den ned på 85.000 kr. Den kostede jo 89.995 da den var helt ny.

Hvad gjorde den? Var det ikke 98.995 eller 99.995?
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Ny rider (Forhåbentlig)
« Svar #13 Dato: December 18, 2007, 09:22:31 pm »
Det er jo en fin maskine med noget lækkert lir på! Jeg vil sige at hvis du er god kan du godt få den ned på 85.000 kr. Den kostede jo 89.995 da den var helt ny.

Hvad gjorde den? Var det ikke 98.995 eller 99.995?

Var det ikke først da den fik ABS og begyndte at hedde AK?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Ny rider (Forhåbentlig)
« Svar #14 Dato: December 18, 2007, 09:29:22 pm »
Det er jo en fin maskine med noget lækkert lir på! Jeg vil sige at hvis du er god kan du godt få den ned på 85.000 kr. Den kostede jo 89.995 da den var helt ny.

Hvad gjorde den? Var det ikke 98.995 eller 99.995?

Var det ikke først da den fik ABS og begyndte at hedde AK?

Tja jeg gav da 98.995 + levering for min SK4 ... jeg tror jeg ville have lagt mærke til hvis den pludselig var 10k billigere. Det var enten SK5 eller SK6 der steg med 1.000 kroner, men jeg gider ikke gå ind og finde MC-revyen frem ;) Jeg mener ikke at ABS'en gav en nævneværdig prisstigning?

EDIT: Okay, min hukommelse er sgu heller ikke for god, nu blev jeg nysgerrig og fandt lige revyerne frem.

SK4 - 96.995
SK5 - 98.995
SK6 - 98.995
SK7 m/ABS - 99.995
« Senest Redigeret: December 18, 2007, 09:34:14 pm af Smølfen »
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).