Det ville det sikkert nok
Majse, du kan li´ så godt la´ vær´ - vi_er_bedre bilister end jer
Bare spørg junior på 13 eller datteren på 9 - når nu far siger "kør nu kvinde", så er klokken slået for det stakkels fruentimmer foran.
Og far er ganske sikkert ved at blive rød i hovedet, og meget tæt på at miste sin sparsomme tålmodighed
Ellers vil jeg gerne rose Rødhætte (samleversken) for sine køreegenskaber - hun har kun een gang (måske 2) lavet skade på mandens automobil.
Jeg husker den ene gang tydeligt, fordi hun pelsede et spejl på vor hedengangne Peugeot 505GTI under nedbakning til garagen under huset.
Grunden til jeg husker det er, at der lå glasskår i flere dage - hun gad ikke feje dem op !
SÅ kunne hun bare SELV finde ud af at få skiftet det spejl (1500,- hos Peugeot !).
Og jeg husker osse tydeligt en tur fra skoletiden med min mor i vor Fiat 124 - "den kører ikke ret godt idag" ytrede hun.
"måske skulle du slippe håndbremsen" replicerede skoledrengen så, og , vupti, de bagerste skiver var ikke rødglødende længere..
Og hvor tit har du så lavet skade på en bil????
Før i tiden - ofte !
Sidste stunt var omkring ´90, hvor jeg faldt i søvn i min Alfa Berlina - det kostede en ny front, køler, motorophæng og en masse hån.
Og jeg var IKKE fuld !
Ellers er det som regel gået ud over firmadunken - det _er_ sket, at en kvinde (igen !) er kommet på tværs af min retning.
Nu skal du alligevel høre den bedste :
Onsdag morgen, for nogle år siden, skulle jeg til morgenmøde på arbejde.
Jeg kører naturligvis i højre vognbane over Limfjordsbroen; man holder jo til højre ifølge færdselsloven, og da jeg når til højresvingsbanen på Aalborgsiden af broen, fletter jeg naturligvis mod venstre, da jeg skal ligeud.
Der bliver blinket fint mod venstre, men ak, KVINDEN, som er på vej hjem fra natarbejde med alle sine kollegaer på bagsædet vil ikke lade mig flette ind !
Og hvad sker der så ? - der er dømt ny fartstribe fra fordøren og bagud !
"Du skal ikke køre ind i mig bare fordi jeg er kvinde" postulerede hun så, og ville straks have Gert & Helge på banen.
Fint nok med mig...
De kom, kiggede lidt på bilerne, og måtte så belære hende om fletteregel det pågældende sted.
Det blev vistnok dyrt i selvrisiko - jeg fik malet hele den ene side på firmadunken !
SÅ kunne hun lære det - manden har altid ret