Forfatter Emne: Pant i MC  (Læst 6848 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

SVester

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 235
Pant i MC
« Dato: December 16, 2007, 02:11:03 pm »
Hejsa gutter.

Jeg købte i starten af året mit nøgne svin hos Thisted MC shop med garanti og hele piv tøjet, f.... om der så ikke her omkring 9 mdr senere kommer brev fra Dansk advokat inkasso :huh:
De skriver vdr. køb af MC af Xxxxxx Xxxxxsen

Svin 650 med stel nr xxxxxxxxxxxxxxxx stemmer overens med mit svin ja.... gøres jeg opmærksom på at deer er Uindfriet pant i mit svin.
Jeg har aldrig hørt om der har være pant i noget som man køber hos en autoriseret MC forhandler så derfor tjekkede jeg jo ikke om der var pant i den, og jeg mener da helt sikker det er en sag mellem Thisted MC shop og den tidligere ejer som solgte den til Thisted MC shop eller er jeg helt på vild spor??

Jeg skal kontakte Dansk Advokat Inkasso inden den 19/12 med henblik på en løsning, men mon ikke lige de får et opkald allerede i morgen.

Høre meget gerne hvis der er nogen her inde som har nogle erfaringer indenfor det her emne.

Vester
Steffen Vester. GSX-R 750 K7 SWEEET

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Pant i MC
« Svar #1 Dato: December 16, 2007, 02:14:37 pm »
Står der noget om restgæld i din slutseddel? Hvis der står noget i retningen af at sælger garanterer, der ikke er restgæld og så videre, så hænger de på den.. Og hvis forhandleren er bare nogenlunde ved sine fulde fem, så tager de hånd om det under alle omstændigheder..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

SVester

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 235
Re: Pant i MC
« Svar #2 Dato: December 16, 2007, 02:21:45 pm »
Der står bare MC XXXX med stel nr XXXXXX er solgt dags dato til undertegnede med adresse og alles så står der 100% garanti i 6 mdr

Den er stemplet og undreskrevet af ejeren af Thisted MC shop så jeg regner da med at de ordner det, de er jo en stor kendt mc shop.

Vester
Steffen Vester. GSX-R 750 K7 SWEEET

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Pant i MC
« Svar #3 Dato: December 16, 2007, 03:08:06 pm »
Ved du om Thisted MC har solgt den for een af deres kunder.. Forhandlere kan godt sælge deres kunders cykler/biler videre for deres kunder mod en lille fortjeneste.. Men så burde forhandleren have gjort opmærksom på det. Men der er jo altid lige et lille men... Du kan være uheldig og han ikke har indformeret dig videre om det.. og han måske heller ikke selv har været klar over det.
Du/jeg/vi alle sammen kan gå ind hos en forhandlere og spørge om vi må have vores kørertøj stående og se om det kan blive solgt den vej igennem.. Og tit siger de ja fordi de så kan score en lille fortjeneste.. Men de undersøger heller ikke noget.. Hvis du siger at der ikke står noget om at forhandleren ikke har skrevet noget om restsgæld, så hænger du på den.. Du kan være heldig og han siger at det tager han sig af... Men hvis han følger reglerne som de også tit gør... så har du problemet hvis det ikke står på slutseddlen... Håber det hele bare er en fejl som ikke rammer dig.. held og lykke...  :D

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Pant i MC
« Svar #4 Dato: December 16, 2007, 04:54:48 pm »
håber du slipper, men det er grunden til det kan betale sig at købe/ downloade en "rigtig" slutseddel specielt hvis man køber privat.
der er et felt der hedder fri for gæld og pant og det gør at det er sværre at lade som ingenting hvis man glemer at infomere køber.
Iforbindelse med evt. banklån kigger banken gerne i registeret og udbetaler først pengene når pantet er væk.
held og lykke
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Pant i MC
« Svar #5 Dato: December 16, 2007, 07:39:50 pm »
Som jeg forstår det er cyklen k
Ved du om Thisted MC har solgt den for een af deres kunder.. Forhandlere kan godt sælge deres kunders cykler/biler videre for deres kunder mod en lille fortjeneste.. Men så burde forhandleren have gjort opmærksom på det. Men der er jo altid lige et lille men... Du kan være uheldig og han ikke har indformeret dig videre om det.. og han måske heller ikke selv har været klar over det.
Du/jeg/vi alle sammen kan gå ind hos en forhandlere og spørge om vi må have vores kørertøj stående og se om det kan blive solgt den vej igennem.. Og tit siger de ja fordi de så kan score en lille fortjeneste.. Men de undersøger heller ikke noget.. Hvis du siger at der ikke står noget om at forhandleren ikke har skrevet noget om restsgæld, så hænger du på den.. Du kan være heldig og han siger at det tager han sig af... Men hvis han følger reglerne som de også tit gør... så har du problemet hvis det ikke står på slutseddlen... Håber det hele bare er en fejl som ikke rammer dig.. held og lykke...  :D

som jeg forstår det er cyklen købt af forhandleren!, og ikke at det ikke er et kommisions salg(som forhandleren er pligtig til at oplyse om)  derved er har du en garanti for at der ikke er gæld i dyret. ellers læs din slutseddel :!:
Jeg tror ikke du skal være nervøs Thistedmc er medlem af Motorcykel-Forhandler Foreningen http://www.mclf.dk/medlemmermff.html ring til advokaten og evt forhandleren.
   

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Pant i MC
« Svar #6 Dato: December 17, 2007, 01:41:09 am »
Som moolex siger hvis du har købt den af forhandleren (der skal stå forhandlerens navn på slutseddelen) Er der ikke noget at bekymre sig om, så står de nemlig med ansvaret, men hvis det er kommisoins salg kan du måske få et problem! Lad os høre om hhvordan det går....
kilosvin med div udstyr...

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Pant i MC
« Svar #7 Dato: December 17, 2007, 02:07:17 pm »
Hvis forhandlerens navn (Thisted MC) står på slutsedlen som "sælger" - så har han et ansvar på flere punkter.

1. Han skal yde garanti / reklamationsret i X år (mere end de 6 mdr han har givet dig) som ved enhver anden privathandel under købelovens bestemmelser.

2. HAN sælger IKKE maskinen i kommision - og kan derfor ikke kaste aben videre til tidligere ejer når det kommer til restgæld eller eventuel udbedring af fejl eller mangler.

Et kommisionssalg indebærer at den tidligere ejer af MC'en står tydeligt anført som "sælger" - og han har derved ansvaret for restgæld osv i det her tilfælde.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

bdamkjaer

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 312
Re: Pant i MC
« Svar #8 Dato: December 17, 2007, 04:22:42 pm »
Er du medlem af FDM, eller lign.

Tag kontakt til en advokat, hvis du ikke får Thisted MC til at ordne den restgæld.

Alternativt, står du med "aben", hvis den er slogt direkte til dig. Du siger at Thisted MC har skrevet under på salget, så vil jeg umiddelbart tro, at de skal klare den pant/restgæld. Men kontakt en advokat inden du evt. ringer til Thisted MC.

SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...

SVester

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 235
Re: Pant i MC
« Svar #9 Dato: December 17, 2007, 09:00:44 pm »
Jeg kontaktede Dansk advokat inkasso i dag,og de kunne oplyse mig at når jeg har skrvet under på regisreringen og det er mig der ejer cyklen er det også mig der står med aben :dead: Der vae dog "kun" 7300 kr i rest gæld i cyklen.
Kontaktede så Thisted mc og han sagde han godt vidste der var rest gæld i den da han købte den, men sælgeren lovede ham at det nok skulle blive betalt ud, men Thisted mc sagde at jeg selvfølgelig ikke kom til at hænge på den det skulle han nok tage sig af :) Så det var slet ikke så slemt som jeg havde frygtet.
Men har også hele tiden haft tillid til Thisted mc og sys det var et godt sted at handle.

forstættelse følger.

Vester
Steffen Vester. GSX-R 750 K7 SWEEET

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Pant i MC
« Svar #10 Dato: December 18, 2007, 10:35:56 am »
Jeg kontaktede Dansk advokat inkasso i dag,og de kunne oplyse mig at når jeg har skrvet under på regisreringen og det er mig der ejer cyklen er det også mig der står med aben :dead: Der vae dog "kun" 7300 kr i rest gæld i cyklen.
Kontaktede så Thisted mc og han sagde han godt vidste der var rest gæld i den da han købte den, men sælgeren lovede ham at det nok skulle blive betalt ud, men Thisted mc sagde at jeg selvfølgelig ikke kom til at hænge på den det skulle han nok tage sig af :) Så det var slet ikke så slemt som jeg havde frygtet.
Men har også hele tiden haft tillid til Thisted mc og sys det var et godt sted at handle.

forstættelse følger.

Vester

Det var godt!  :thumbsup: Så bliver det alligevel en glædelig jul  :wink:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Pant i MC
« Svar #11 Dato: December 18, 2007, 10:56:29 am »
Uff, min fader har altid advaret mig mod dette fænomen, som er yderst udbredt. Jeg har aldrig rigtig troet på det, men ser nu alvoren i det. Heldigt det blot er et symbolsk beløb og forretningen hjælper.
Hvad er det i øvrigt også for et fesent princip at man kan videregive pant til køber??? Hvis sælger ikke får styr på sin økonomi, er det sgu da hans problem og ikke aftager??? hmpf

Der er dog heldigvis mange måder at undersøge hvorvidt der er pant i et køretøj eller ej. Så gør jer endelig den ulejlighed! :)

Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

ottedk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 81
Re: Pant i MC
« Svar #12 Dato: December 19, 2007, 11:28:43 pm »
man videre giver ikke pant til køber, det er jo netop det der er finten, der er pant i motorcyklen, ikke i personen der har købt den.


Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Pant i MC
« Svar #13 Dato: December 19, 2007, 11:57:21 pm »
Ring til Bilbogen i Århus og check for restgæld 86 12 91 45 - de har vist kun åbent mellem 1230 og halv et, men det er STEDET, hvor man har styr på evt. restgæld.
Den rare kvinde skal bare bruge de sidste 6 cifre i stelnummeret.

Har selv brugt dem et par gange på opfordring fra min svigerinde, som har automobilsalg som sin primære levevej  :rolleyes:

Hun køber ikke en skid, før hun har checket med bilbogen - blot skal hun ikke ringe mellem 1230 og halv et som os alm. dødelige.
Hun kan et eller andet med Indernettet... :huh:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Pant i MC
« Svar #14 Dato: December 19, 2007, 11:58:57 pm »
Jeg mente, man videregiver panten, da den er tilknyttet mc'en. På nogle områder er det logisk, set ud fra et pengeinstituts synsvinkel - men ren handelsmæssigt noget rod. Som sagt, er der dog heldigvis mange måder at sikre rø*** på...  8)
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator