Forfatter Emne: Fartkamera i mørke  (Læst 6052 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Fartkamera i mørke
« Dato: December 14, 2007, 07:07:21 pm »
Troede faktisk ikke at man kunne blive blitzet i mørke.. måske naivt tænkt.. men ja.... det har jeg så fundet ud af idag at man godt kan... Smil Majse, så tages der et billed... Damn for et rødt blink...  :D Så sidder man der med åben mund og polypper og sin helt egen verden  :D... Kørte 78 km/t og lod bare bilen trille af i fart ( er ikke lige den der bremser ved et byskilt for at kører hvad man må når man kommer ind i byen... ) ... Man måtte kører 60 km/t.. så det bliver jo nok en bøde på 1000 kr. En kammerat skriver, man lærer af sine fejl... Men det gør man så ikke lige.. 2 mdr siden jeg fik et klip.. så jeg må nok snart passe på...  :P Nå, men god jul til alle...

Husk, de tager også billeder i mørke... Thi hi...

« Senest Redigeret: December 14, 2007, 07:48:08 pm af Majse »

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Fartkamera i mørke
« Svar #1 Dato: December 14, 2007, 08:00:30 pm »
Jep, fartbegrænsningerne gælder jo også i mørke..  :blink:
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Fartkamera i mørke
« Svar #2 Dato: December 14, 2007, 09:38:57 pm »
vidste faktisk ikke de kunne i mørke, 15 til 20 % af billederne bliver ikke til noget så op med humøret der er stadig en god chance.
er blevet blitzet 2 gange men har aldrig modtaget en bøde. :mrgreen:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Martin H

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 418
    • http://www.123hjemmeside.dk/zachoholm
Re: Fartkamera i mørke
« Svar #3 Dato: December 15, 2007, 08:58:26 am »
Ja de har nogle forbandet gode bliz til at fange en i mørke. Jeg fik os sådan en hilsen sidste år i december med et klip til følge.

Det skulle vel aldrig have været nede ved Holme Olstrup du blev taget?? For der holdt de nemlig igår aftes.  :dead:
- Martin H -

MIN SOLGTE BIKE http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16956&ipc=63213&xl=true

SOLGT SV 650 S - Fuldkåbe - Hugger - Lucas F.E. - Mivv Titaniums potte - Puig DB kåbeglas - Led blink - Sædeskal...

Emil -Ejlemos-

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 143
  • XR-1000 Rouge TC-6
Re: Fartkamera i mørke
« Svar #4 Dato: December 15, 2007, 09:14:11 am »
Nu vi snakker fotovogne, kan man blive snuppet på MC af sådan en?? det kan man vel ikke når der kun er nr-plade bagpå?

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: Fartkamera i mørke
« Svar #5 Dato: December 15, 2007, 10:41:22 am »
Nu vi snakker fotovogne, kan man blive snuppet på MC af sådan en?? det kan man vel ikke når der kun er nr-plade bagpå?

Jo de fleste fotovogne har et videokamera i forruden som filmer alt mens fotovognen tager dumme billeder af os andre desværre... :brok:
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Fartkamera i mørke
« Svar #6 Dato: December 15, 2007, 10:48:07 am »
Ja de har nogle forbandet gode bliz til at fange en i mørke. Jeg fik os sådan en hilsen sidste år i december med et klip til følge.

Det skulle vel aldrig have været nede ved Holme Olstrup du blev taget?? For der holdt de nemlig igår aftes.  :dead:

Jo det var.... ØV ØV... men det er jo min egen fejl... men en øv fejl... bare fordi man triller ned i fart....

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Fartkamera i mørke
« Svar #7 Dato: December 15, 2007, 02:59:45 pm »
Nu vi snakker fotovogne, kan man blive snuppet på MC af sådan en?? det kan man vel ikke når der kun er nr-plade bagpå?
Ikke denne vogn, selve vognen holdte i en indkørsel(90 grader i forhold till vejen), udstyret stod i vejkanten, så vognen havde ingen mulighed for at filme mc nr plader.
   

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Fartkamera i mørke
« Svar #8 Dato: December 15, 2007, 03:26:54 pm »
Hvis det er en bemandet vogn tager de også billeder af dig forfra! Men du modtager kun en "billet" hvis der er taget et billede af dig hvor de med sansynilighed kan genkende dig gennem hjelmen! Hvis der ikke er et rimeligt billede med!,  kan du nægte at vedkende dig bøden... - da de skal bevise at det er sig som kører på cyklen! Det kunne jo være at du havde lånt cyklen ud, og så er det jo ikke længere dig som skal have bøden... Hvis du ikke kan=læs vil oplyse hvem som kører på cyklen får du en bøde på 500,- Dette kan jo i mange tilfælde være billigere end selve bøden 8)
kilosvin med div udstyr...

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Fartkamera i mørke
« Svar #9 Dato: December 15, 2007, 04:02:57 pm »
De kameraer de bruger i fotovognene er infrarøde. Det er der to grunde til - det virker skide godt i mørke og generer trafikkanterne mindst muligt fordi at IR ligger udenfor det visuelle farvespektre. Blitzen de bruger lyser dog ikke "kun" i den infrarøde del af spektret. Derfor kan man ikke undgå at se det røde blink - det blænder dog ikke lige så meget som hvidt lys.

Jeg er blevet blitzet 2 gange på MC'en i år (i sommers) og har aldrig hørt fra dem...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Fartkamera i mørke
« Svar #10 Dato: December 15, 2007, 04:50:13 pm »
sur røv.....

håber ikke næsen kradsede i samme øjeblik
nu med yamaha fz1 2008

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Fartkamera i mørke
« Svar #11 Dato: December 15, 2007, 11:09:51 pm »
sur røv.....

håber ikke næsen kradsede i samme øjeblik

Naaaaaaa sad bare med åben mund og polypper.. og jeg er sikker på at billedet bliver til noget... Det er jo mig... uheldige majse... ( med nogen ting.. thi hi.... )

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Re: Fartkamera i mørke
« Svar #12 Dato: December 16, 2007, 12:39:25 pm »
De kameraer de bruger i fotovognene er infrarøde. Det er der to grunde til - det virker skide godt i mørke og generer trafikkanterne mindst muligt fordi at IR ligger udenfor det visuelle farvespektre. Blitzen de bruger lyser dog ikke "kun" i den infrarøde del af spektret. Derfor kan man ikke undgå at se det røde blink - det blænder dog ikke lige så meget som hvidt lys.

Jeg er blevet blitzet 2 gange på MC'en i år (i sommers) og har aldrig hørt fra dem...

Nemlig, og har ligefrem hørt at antallet af dårlige billeder er mindre i mørke end i fuld dagslys.
Ikke at jeg kender en fra etaten....ihvertfald ikke officielt....I kan ik bevise noget...

 :shock:
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Nick

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 952
Re: Fartkamera i mørke
« Svar #13 Dato: December 16, 2007, 01:09:50 pm »
De kameraer de bruger i fotovognene er infrarøde. Det er der to grunde til - det virker skide godt i mørke og generer trafikkanterne mindst muligt fordi at IR ligger udenfor det visuelle farvespektre. Blitzen de bruger lyser dog ikke "kun" i den infrarøde del af spektret. Derfor kan man ikke undgå at se det røde blink - det blænder dog ikke lige så meget som hvidt lys.

Jeg er blevet blitzet 2 gange på MC'en i år (i sommers) og har aldrig hørt fra dem...

Nemlig, og har ligefrem hørt at antallet af dårlige billeder er mindre i mørke end i fuld dagslys.
Ikke at jeg kender en fra etaten....ihvertfald ikke officielt....I kan ik bevise noget...

 :shock:
:shock:
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Re: Fartkamera i mørke
« Svar #14 Dato: December 16, 2007, 01:11:45 pm »
De kameraer de bruger i fotovognene er infrarøde. Det er der to grunde til - det virker skide godt i mørke og generer trafikkanterne mindst muligt fordi at IR ligger udenfor det visuelle farvespektre. Blitzen de bruger lyser dog ikke "kun" i den infrarøde del af spektret. Derfor kan man ikke undgå at se det røde blink - det blænder dog ikke lige så meget som hvidt lys.

Jeg er blevet blitzet 2 gange på MC'en i år (i sommers) og har aldrig hørt fra dem...

Nemlig, og har ligefrem hørt at antallet af dårlige billeder er mindre i mørke end i fuld dagslys.
Ikke at jeg kender en fra etaten....ihvertfald ikke officielt....I kan ik bevise noget...

 :shock:
:shock:

Så på mange plan er det meget meget sikrere at køre race om dagen
 :P
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen