Forfatter Emne: Ulovlige udstødninger?  (Læst 6971 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Ulovlige udstødninger?
« Dato: December 11, 2007, 11:24:54 pm »
OBS: Se http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=8521.0, da en poll ville være bedre til at afgøre dette.

Hej drenge(og piger)

Det er nu tid til mit Store Sociale Eksperiment:

Jeg er lidt nysgerrig efter at vide, hvor mange af jer, der kører rundt med ulovlige udstødninger..?

Nej, jeg kommer ikke fra politiet, og i bliver ikke sendt til syn hvis i svarer "ja"  :angel:

mvh. 3-gangsposteren pingo
« Senest Redigeret: December 12, 2007, 10:08:18 am af B2 »
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Ulovlige udstødninger?
« Svar #1 Dato: December 11, 2007, 11:29:08 pm »
Hej drenge(og piger)

Det er nu tid til mit Store Sociale Eksperiment:

Jeg er lidt nysgerrig efter at vide, hvor mange af jer, der kører rundt med ulovlige udstødninger..?

Nej, jeg kommer ikke fra politiet, og i bliver ikke sendt til syn hvis i svarer "ja"  :angel:

mvh. 3-gangsposteren pingo

Hmmm tror det bliver et svært eksperiment for dig... Lav tråden som en afstemning istedet for, så folk ikke behøver at vise deres profil med svar, men bare kan svare anonymt hvis de helst vil det. så har de da valget..  :D
« Senest Redigeret: December 11, 2007, 11:35:35 pm af Majse »

Simon

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Det er livet at køre
Re: Ulovlige udstødninger?
« Svar #2 Dato: December 11, 2007, 11:33:33 pm »
der er ikke ulovlige udstødning til et sandt SVin , der er bare ikke ret mange potter der kan tæmme en V2
V strom 1000  år 2007    powercomander,mivpotter,plus en masse andet gejl

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Ulovlige udstødninger?
« Svar #3 Dato: December 11, 2007, 11:37:34 pm »
Definér ulovlig udstødning...
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Ulovlige udstødninger..
« Svar #4 Dato: December 11, 2007, 11:39:20 pm »
Hejsa.. i forbindelse med mit tidligere "Ulovlige udstødninger"-emnet(http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=8520.msg87449#msg87449), blev det foreslået, at jeg lavede en poll, så folk ikke selv skulle skrive, og dermed afsløre deres eventuelle ulovligheder.. Og det er hermed gjort..

mvh peter
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Ulovlige udstødninger?
« Svar #5 Dato: December 11, 2007, 11:48:42 pm »
Definér ulovlig udstødning...

K7 uden kat. - f.eks ...
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Ulovlige udstødninger?
« Svar #6 Dato: December 12, 2007, 12:00:47 am »
Alle potter som ikke er de originale = ulovlige på SV1000 f.eks da der ikke er kat i.

På 650'eren er det kun den nye model - vistnok K3+
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Ulovlige udstødninger?
« Svar #7 Dato: December 12, 2007, 12:10:03 am »
Ov, så er jeg røget i fælden!  8)
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Ulovlige udstødninger..
« Svar #8 Dato: December 12, 2007, 10:09:12 am »
Hejsa.. i forbindelse med mit tidligere "Ulovlige udstødninger"-emnet(http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=8520.msg87449#msg87449), blev det foreslået, at jeg lavede en poll, så folk ikke selv skulle skrive, og dermed afsløre deres eventuelle ulovligheder.. Og det er hermed gjort..

mvh peter
Jeg har tilladt mig at samle de to emner, så det er lettere at overskue !
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Ulovlige udstødninger?
« Svar #9 Dato: December 12, 2007, 10:19:07 am »
generalt flest udstødninger er ik lovlige efter det er påkravet katalystor som før nævnt
der er speciele racer potter der ikke er streetlegal i usa - og ik godkendt til andet end bane brug
der er potter der larmer for meget og derfor ik lovlige i danmark

men overordnet er de potter vi bruger godkendte og lovlige at køre med - hvis man ser bort for katalystoren...
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Blinklys

  • Gæst
Re: Ulovlige udstødninger?
« Svar #10 Dato: December 12, 2007, 10:28:38 am »
Jeg er faktisk lidt i tvivl med min Devil. Når db-killeren ikke er i larmer den selvfølgelig for meget, men når den sidder i så skulle den være "street legal". Men det er ikke lyden jeg er i tvivl om - K7'eren af 650'eren fik nemlig kat, hvilket betyder at en monteret after-market udstødning også skal have dette for at cyklen er lovlig. Devil Magnum til henholdsvis K4-K6 og K7 er forskellige, så forskellen er muligvis at K7'erens har kat. På Devils website står der at den er EC-godkendt, og jeg har også set i et tysk blad at den har TÜV-godkendelse, så muligvis er den god nok... men det ville være rart at vide 100%... :)

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: Ulovlige udstødninger?
« Svar #11 Dato: December 12, 2007, 10:40:38 am »
Vi er enige om at alle udstødninger som lyder himmelsk dvs. uden db-killer er ulovlige. Et tip er lige at fjerne gummistudsen oppe ved luftfilteret, så larmer potterne lidt mere  :mrgreen:  :orkester:  :mrgreen:
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Ulovlige udstødninger?
« Svar #12 Dato: December 12, 2007, 11:31:21 am »
Jeg er faktisk lidt i tvivl med min Devil. Når db-killeren ikke er i larmer den selvfølgelig for meget, men når den sidder i så skulle den være "street legal". Men det er ikke lyden jeg er i tvivl om - K7'eren af 650'eren fik nemlig kat, hvilket betyder at en monteret after-market udstødning også skal have dette for at cyklen er lovlig. Devil Magnum til henholdsvis K4-K6 og K7 er forskellige, så forskellen er muligvis at K7'erens har kat. På Devils website står der at den er EC-godkendt, og jeg har også set i et tysk blad at den har TÜV-godkendelse, så muligvis er den god nok... men det ville være rart at vide 100%... :)

alle after-market er lavet i udlandet og har TÜV, EC og andre anerkendte godkendelser - men danmark har et milijø krav om at der skal være kat på alle nyere motorcykler ikke om at der skal være kat i udstødningen - det er bare det letteste sted at placere den....
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Blinklys

  • Gæst
Re: Ulovlige udstødninger?
« Svar #13 Dato: December 12, 2007, 11:37:00 am »
Jeg er faktisk lidt i tvivl med min Devil. Når db-killeren ikke er i larmer den selvfølgelig for meget, men når den sidder i så skulle den være "street legal". Men det er ikke lyden jeg er i tvivl om - K7'eren af 650'eren fik nemlig kat, hvilket betyder at en monteret after-market udstødning også skal have dette for at cyklen er lovlig. Devil Magnum til henholdsvis K4-K6 og K7 er forskellige, så forskellen er muligvis at K7'erens har kat. På Devils website står der at den er EC-godkendt, og jeg har også set i et tysk blad at den har TÜV-godkendelse, så muligvis er den god nok... men det ville være rart at vide 100%... :)

alle after-market er lavet i udlandet og har TÜV, EC og andre anerkendte godkendelser - men danmark har et milijø krav om at der skal være kat på alle nyere motorcykler ikke om at der skal være kat i udstødningen - det er bare det letteste sted at placere den....

Okay så blev jeg lidt klogere :)

Nick

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 952
Re: Ulovlige udstødninger?
« Svar #14 Dato: December 12, 2007, 03:21:36 pm »
Jeg kører lovligt...  8) :mrgreen:
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D