Forfatter Emne: Div. wannabe nybegynderspørgsmål  (Læst 3632 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Emil -Ejlemos-

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 143
  • XR-1000 Rouge TC-6
Div. wannabe nybegynderspørgsmål
« Dato: December 11, 2007, 08:03:49 pm »
Hey folkens herinde...
Jeg er i gang med at ta min MC-kørekort nu, og går med en masse forskellige spørgsmål.

-Hvor sætter man P-skiven på en MC?
-Hvor tit skal en MC synes?
-De finansieringer som forhandlere tilbyder, er de normalt rimelige, eller er det for dyrt i forhold til at gå til sin egent bank? (altså bare sådan generelt)
-Var hos Bruhn Larsen i Odense at kigge på en SV 650 S (AK7), og han fortale mig at det var den eneste nye i landet, altså hos forhandlere, kan det passe?
-Nogen som har et godt forslag til hvor man kan få nogle gode tilbud på noget MC-beklædning? altså en web-side eller en bestemt butil?

På forhånd tak :D

bdamkjaer

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 312
Re: Div. wannabe nybegynderspørgsmål
« Svar #1 Dato: December 11, 2007, 08:16:25 pm »
Vent med at købe til den nye sæson 2008, hvis du tænker på nyt.
SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Div. wannabe nybegynderspørgsmål
« Svar #2 Dato: December 11, 2007, 08:28:20 pm »
Hey folkens herinde...
Jeg er i gang med at ta min MC-kørekort nu, og går med en masse forskellige spørgsmål.

-Hvor sætter man P-skiven på en MC?
-Hvor tit skal en MC synes?
-De finansieringer som forhandlere tilbyder, er de normalt rimelige, eller er det for dyrt i forhold til at gå til sin egent bank? (altså bare sådan generelt)
-Var hos Bruhn Larsen i Odense at kigge på en SV 650 S (AK7), og han fortale mig at det var den eneste nye i landet, altså hos forhandlere, kan det passe?
-Nogen som har et godt forslag til hvor man kan få nogle gode tilbud på noget MC-beklædning? altså en web-side eller en bestemt butil?

På forhånd tak :D


Hej, og velkommen til:

-Du skal ikke sætte p-skive på en MC, men være opmæksom på at du visse steder ikke må parkere i en bil bås (København blandt andet) Det afhænger af de lokale politivedtægter, så dem skal du lære i hvertfald for dit lokalområde.
-En MC skal synes ved ejerskifte, såfremt den er ældre end 2 år. Synet gælder i et år (hvor der så kan foretages uendelig mange ejerskifte uden nysyn)
-Finansiering? Tja, det kommer vel an på hvad dit eget pengeinstitut kan tilbyde. Se på den årlige omkostning i % - ved sammenligning af den omkostning får du et rimeligt billede af hvad det totalt set er billigst.
-Bruhn Larsen i Odense må have spist grus...?
-Som nybegynder vil jeg anbefale at du prøver noget i din lokale butik, noget som passer dig helt rigtigt. Hvor bor du henne? Der er jo forskel på hvor gode de lokale butikker er (se evt. vores værkstedsanmeldelser)
Du kan også sagtens finde en masse udemærkede varer på webbutikker som ex www.louis.de - men det kræver at du ved hvad du vil have.
har du gjort dig overvejelser om du vil have tekstiltøj eller læderdragt?
« Senest Redigeret: December 11, 2007, 08:43:30 pm af nyg »
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

El Bola

  • Gæst
Re: Div. wannabe nybegynderspørgsmål
« Svar #3 Dato: December 11, 2007, 08:29:01 pm »


jeg mener at en mc skal synes hver 2 år
jeg vil også gå ud fra at det er billigere at tage et lån fra banken istedet for finansiering gennem en forhandler.  ÅOP plejer typisk at være rimelig højt hos forhandlere men de skjuler det ved at de tilbyder en lav årlig rente det skal du holde øje med.

hvis det noget nyt du vil kigge på så vil jeg også give samme råd som ham den anden vent til 2008 der skulle vist komme andre farver- jeg syntes til gengæld at det lyder lidt underligt at ham der har den eneste nye i landet. da jeg skulle købe en 650 så fik jeg at vide at der kun var et par få stykker hjemme og det er et 6 mdr siden-

ang. mc beklædning så er der masser af billigt udstyr og større udvalg i tyskland hvis du har altså lyst til at tage derned ellers hvis du køber meget udstyr hos en forhandler så prøv at prutte om prisen det plejer de at være rimelig flinke til.

men et sted hvor de plejer at have ok udvalg er i aagesen i hvidovre.

pc skive jeg kan godt forstå du spørger om men jeg mener at du kan stille den de fleste steder uden at der står en irreterende parkeringsvagt den skal bare ik være i afmærkede båse samt i vejen for nogen

El Bola

  • Gæst
Re: Div. wannabe nybegynderspørgsmål
« Svar #4 Dato: December 11, 2007, 08:30:18 pm »
nå må åbenbart have skrevet den samtidig med ham den anden vi har nogenlunde samme svar

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Div. wannabe nybegynderspørgsmål
« Svar #5 Dato: December 11, 2007, 08:33:12 pm »
nå må åbenbart have skrevet den samtidig med ham den anden vi har nogenlunde samme svar
yep, men alligevel for langsom  :wink:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: Div. wannabe nybegynderspørgsmål
« Svar #6 Dato: December 11, 2007, 08:40:29 pm »
nå må åbenbart have skrevet den samtidig med ham den anden vi har nogenlunde samme svar

Du er så langsom Dr. Luv  :lmao: :lmao:
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

Emil -Ejlemos-

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 143
  • XR-1000 Rouge TC-6
Re: Div. wannabe nybegynderspørgsmål
« Svar #7 Dato: December 11, 2007, 09:27:17 pm »
Mange tak Bola og nyg!!

Ja jeg har netop set den nye 2008 model: http://www.c-reinhardt.dk/composite-83.htm
Nice iden hvide farve synes jeg :D Men er der nogen der har et link hvor man kan se nogle lidt større billeder?

Jeg bor i Odense, og kender ik lige andre MC-forhandlere end Bruhn Larsen i nærheden, nogen ander som gør?
Jeg er helt klart mest til tekstil-tøj...

Forresten nogen som har anbefalinger til køb af hjelm? Hvad skal man gå efter? mærke, pris, støjsvag (og hvordan ved man hvilken er mest støjsvag?)...
Jeg har ikke så meget begreb om hvor meget det egentlig støjer når man kører. Kunne måske godt tænke mig en eller anden form for samtaleanlæg til hjælmen til når kæresten er bagpå, er det så noget man skal købe en bestemt hjelm for at kunne få senere hen osv?

I er godt nok flinke herinde :D

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: Div. wannabe nybegynderspørgsmål
« Svar #8 Dato: December 11, 2007, 10:22:35 pm »
Hej Ejlemosd (?)

Jeg vil også anbefale dig at købe tekstil tøj til at starte med, så kan du altid købe en læder sparkedragt når du har skrabet lidt penge sammen igen. Tekstil er lettest at have med at gøre og kan klare nogen alle vejrforhold ift. læder.

Mht. hjelm er du inde på et noget problematisk emne. Det bedste du kan gøre er først at prøve en masse forskellige. Den skal virkelige sidde helt prefekt og stramt når du prøver den i butikken, for skummet giver sig lidt når du har brugt hjelmen et stykke tid. Det er også meget svært at sige hvilken hjelm som støjer mindst. Det afhænger faktisk af mange ting så som din højde, motorcyklen du køre på osv.
Generelt skal du købe noget i kulfiber, carbon eller glasfiber alt andet bliver du ikke glad for. De fås fra ca. 1600 kr. men først over 2500 får du de lækre hjelme. Jeg har selv en IXS 403 som nærmest forærer de lækreste hjelme væk i modsætning til SHOEI, Arai og AGV. Man kan også sige at race hjelme er lidt letter, men larmer lidt mere end komfort hjelmene som istedet ofte har bedre plads til briller og f.eks. intercom som du snakker om.

Hvis du tænker på intercom så køb noget i en god kvalitet og helst trådløst de billige løsninger er ofte ikke pengene værd og virker kun når du holder stille pga. vinden.

/Ole J.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

Henning_F

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 278
Re: Div. wannabe nybegynderspørgsmål
« Svar #9 Dato: December 12, 2007, 09:07:53 am »
Lige for at præcisere omkring syn.

Regler for syn
Motorcykler er undergivet reglerne om syn ved ejerskifte. Motorcyklen skal godkendes ved syn inden registrering af ejerskifte hvis:

    * Køretøjet er registreret første gang for mellem 5 og 10 år siden og senest synet og godkendt for mere end 2 år siden
    * Køretøjet er registreret første gang for mere end 10 år siden og senest synet og godkendt for mere end 1 år siden.


Citat: FDM

Mht. tøj, så kan du med fordel købe ind i Tyskland og spare lidt penge der. Jeg er selv fra Odense af, men køber alt mit udstyr i Hein Gerricke, Flensburg.
SV650N ABS K8

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Div. wannabe nybegynderspørgsmål
« Svar #10 Dato: December 12, 2007, 09:40:50 am »
Hmm... samtale anlæg!! Tror nok jeg ville vente lidt med det! Nyd lyden af motoren og stilheden.... :innocent:
kilosvin med div udstyr...

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: Div. wannabe nybegynderspørgsmål
« Svar #11 Dato: December 12, 2007, 10:54:24 am »
Hmm... samtale anlæg!! Tror nok jeg ville vente lidt med det! Nyd lyden af motoren og stilheden.... :innocent:

Den er go :lmao: Jeg går ud fra at du mener stilheden fra madammen bagpå  :hand: :mrgreen: :respekt: :orkester:
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

Emil -Ejlemos-

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 143
  • XR-1000 Rouge TC-6
Re: Div. wannabe nybegynderspørgsmål
« Svar #12 Dato: December 12, 2007, 10:56:14 am »
Hmm... samtale anlæg!! Tror nok jeg ville vente lidt med det! Nyd lyden af motoren og stilheden.... :innocent:

HEHE... har jeg nu også tænkt mig!

Men turen går måske til sydfrankrig til sommer, og så tror jeg godt damen ku komme til at kede sig på bagsædet hvis ik hun i det mindste tror der er nogen som lytter ;) - har overvejet at få noget som man lige kan MUTE'e  :afro:

Kralund

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
Re: Div. wannabe nybegynderspørgsmål
« Svar #13 Dato: December 12, 2007, 11:53:24 am »
Hej Ejlemosd

Jeg er også fra Odense, og min maskine er opdstaldet hos Bruun-Larsen. Om det var klogt eller ej, vèd jeg ikke helt. HAr efterfølgende erfaret, at på Fyn sværger man til Sydfyns MC, hvor servicen både skulle være i top OG til at betale. Der er vist også et andet sted, men jeg kan ikke helt huske navnet (årslev?)

Hvis du vil prøve/købe tøj, så tag en tur til Jan O Motorcykler i Middelfart. Dèr er en masse forskelligt, og du behøver jo ikke købe, dèt du prøver *host Tyskland host*  :innocent:
(Jeg købte selv min jakke dèr, så jeg var en god dreng :angel:)

Ifht indkøb af SV650K7, så vent og se om der ikke skulle dukke en brugt èn op i løbet af vinteren! Hvis du kan leve uden ABS, så overvej en K5-K6.

SV650S K6 - Yeah baby, yeah!

Masser af planer for nyt udstyr til *næste* sæson...

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Re: Div. wannabe nybegynderspørgsmål
« Svar #14 Dato: December 12, 2007, 03:23:25 pm »
Mange tak Bola og nyg!!

Ja jeg har netop set den nye 2008 model: http://www.c-reinhardt.dk/composite-83.htm
Nice iden hvide farve synes jeg :D Men er der nogen der har et link hvor man kan se nogle lidt større billeder?

Jeg bor i Odense, og kender ik lige andre MC-forhandlere end Bruhn Larsen i nærheden, nogen ander som gør?
Jeg er helt klart mest til tekstil-tøj...

Forresten nogen som har anbefalinger til køb af hjelm? Hvad skal man gå efter? mærke, pris, støjsvag (og hvordan ved man hvilken er mest støjsvag?)...
Jeg har ikke så meget begreb om hvor meget det egentlig støjer når man kører. Kunne måske godt tænke mig en eller anden form for samtaleanlæg til hjælmen til når kæresten er bagpå, er det så noget man skal købe en bestemt hjelm for at kunne få senere hen osv?

I er godt nok flinke herinde :D


Lækkert med endnu en fra Fyn... Vi må blive noget bedre til at køre sammen i det nye år...
Mogens Pedersen MC ude i nærheden af rosengårdscentret har også lidt tøj, men er ikke overvældet. Prøv som tidligere nævnt at besøge Jan O. og når du alligevel er i middelfart kan du jo prøve at trille til Vejle, synes KS Motor også har et fornuftigt udvalg af tøj.

MC huset i Ringe snakker også om de er ved at flytte i større lokaler, men hvornår det bliver ved jeg ikke. Men de lover de vil ligge vægt på et stor udvalg i beklædning, når den tid kommer.

Hjelm er meget smag og behag, men har ikke været andet end lykkelig over mig skift fra Caberg til Shoei. Overvejede også Arai, men de passer ikke ret godt på mit hovede. Så tag ud og prøve at hive et par stykker over hovedet og se hvad du er til.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.