Lad mig først sige at jeg synes det er en fed cykel, fra en fornuftig årgang med en lækker farve
Jeg har lige givet 58.000 for en gul fra 99, og den havde gået 23.200. Der skal laves stort service + knækket chokerkabel, ellers står den rigtigt pænt. Jeg synes ikke prisen er helt skæv, selvom den har lidt flere kilometer på bagen. Hvis service ellers er overholdt og den står pænt. Jeg ville dog være lidt betænkelig ved at standardpotten ikke følger med. Du kan risikere den ikke slipper gennem syn når du en gang skal sælge, og så står du med en masse bøvl. Hvis dækkene har kørt 10.000 er der nok ikke fantastisk mange km tilbage i dem, i hvert fald ikke bagdækket vil jeg tro.
Ellers er der noget med pakningerne i forgaflerne kan være lidt utætte i en 99'er.
Hvis den står med uoriginal potte, ville jeg checke om den har været på rullefelt og er dysset om. Hvis ikke, har motoren nok ikke fået den bedste blanding benzin(mager/fed). Det er ikke det jeg ved mest om, men jeg tvivler på at motoren har godt af det i for lang tid.
Chokerkablet har vist en tendens til at ruste, så check det.
Affjedringen er måske nok ved at være lidt slatten, så den ville jeg også lige prøve.
Bremseslanger og benzinslanger er ikke skiftet på min, så de er ved at være lidt møre. De ser pæne ud, men jeg kan f.eks. tydeligt mærke af slangen til fodbremsen udvider sig når jeg trykker på pedalen bare med hånden.
Kig ned i tanken og check for rust/skidt.
Er der nuanceforskel i kåben kan man jo tænke lidt over hvorfor der er det...
Check skruerne. Ligner det nogen der har været løsnet for nylig, ellers kan nogle af dem være frosset. Det har jeg allerede haft fornøjelsen af.
Og så spørg ind til cyklen, så finder du hurtigt ud af hvad sælgers forhold har været til cyklen. Det siger også meget om hvordan cyklen er blevet passet.
Har du link til billeder?