Forfatter Emne: Ud at kigge på første SV650s '99  (Læst 4135 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Esben

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 31
Ud at kigge på første SV650s '99
« Dato: December 11, 2007, 05:53:20 pm »
Hejsa i gæve SV'er

Fik kortet få dage før sæsonen sluttede og har de sidste måneder kigget efter brugte sv'er.

Har nu fundet en privat gul fra 99 med halvkåbe som har kørt 53000km til 53000kr, incl læderdragt og tekstiltøj i en størrelse som jeg tror jeg passer. :)
Kæden er ny, dækkende har kørt ca. 10000km der er lavet service i forbindelse med vinteropbevaring, har mest kørt lange ture frem og tilbage mellem job. Ikke det store ekstra udstyr udover en anden potte end den originale som ikke sælger ikke har. Det var den forige ejer som skiftede den.
Men hvad skal man kigge/lytte efter når man overhovedet ikke har en skid forstand :oops: Har dog min far med som er en gravet mc'er som har en sv650s :wink:, men mon I ikke også har nogle idéer så jeg ikke glemmer noget :oops: synes altid de små ting først træder frem når man kommer hjem med købet. Skal ned at se den her en af de kommende dage så håber det er tids nok, med sådant et bredt sprøgsmål og lyder prisen fornuftig??

Venlig hilsen
En måske kommende sv ejer
Esben

Hudson_W

  • Gæst
Re: Ud at kigge på første SV650s '99
« Svar #1 Dato: December 11, 2007, 06:50:59 pm »
Lad mig først sige at jeg synes det er en fed cykel, fra en fornuftig årgang med en lækker farve ;)

Jeg har lige givet 58.000 for en gul fra 99, og den havde gået 23.200. Der skal laves stort service + knækket chokerkabel, ellers står den rigtigt pænt. Jeg synes ikke prisen er helt skæv, selvom den har lidt flere kilometer på bagen. Hvis service ellers er overholdt og den står pænt. Jeg ville dog være lidt betænkelig ved at standardpotten ikke følger med. Du kan risikere den ikke slipper gennem syn når du en gang skal sælge, og så står du med en masse bøvl. Hvis dækkene har kørt 10.000 er der nok ikke fantastisk mange km tilbage i dem, i hvert fald ikke bagdækket vil jeg tro.
Ellers er der noget med pakningerne i forgaflerne kan være lidt utætte i en 99'er.
Hvis den står med uoriginal potte, ville jeg checke om den har været på rullefelt og er dysset om. Hvis ikke, har motoren nok ikke fået den bedste blanding benzin(mager/fed). Det er ikke det jeg ved mest om, men jeg tvivler på at motoren har godt af det i for lang tid.
Chokerkablet har vist en tendens til at ruste, så check det.
Affjedringen er måske nok ved at være lidt slatten, så den ville jeg også lige prøve.
Bremseslanger og benzinslanger er ikke skiftet på min, så de er ved at være lidt møre. De ser pæne ud, men jeg kan f.eks. tydeligt mærke af slangen til fodbremsen udvider sig når jeg trykker på pedalen bare med hånden.
Kig ned i tanken og check for rust/skidt.
Er der nuanceforskel i kåben kan man jo tænke lidt over hvorfor der er det...
Check skruerne. Ligner det nogen der har været løsnet for nylig, ellers kan nogle af dem være frosset. Det har jeg allerede haft fornøjelsen af.

Og så spørg ind til cyklen, så finder du hurtigt ud af hvad sælgers forhold har været til cyklen. Det siger også meget om hvordan cyklen er blevet passet.

Har du link til billeder?

Esben

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 31
Re: Ud at kigge på første SV650s '99
« Svar #2 Dato: December 11, 2007, 07:28:30 pm »
Lad mig først sige at jeg synes det er en fed cykel, fra en fornuftig årgang med en lækker farve ;)

Jeg har lige givet 58.000 for en gul fra 99, og den havde gået 23.200. Der skal laves stort service + knækket chokerkabel, ellers står den rigtigt pænt. Jeg synes ikke prisen er helt skæv, selvom den har lidt flere kilometer på bagen. Hvis service ellers er overholdt og den står pænt. Jeg ville dog være lidt betænkelig ved at standardpotten ikke følger med. Du kan risikere den ikke slipper gennem syn når du en gang skal sælge, og så står du med en masse bøvl. Hvis dækkene har kørt 10.000 er der nok ikke fantastisk mange km tilbage i dem, i hvert fald ikke bagdækket vil jeg tro.
Ellers er der noget med pakningerne i forgaflerne kan være lidt utætte i en 99'er.
Hvis den står med uoriginal potte, ville jeg checke om den har været på rullefelt og er dysset om. Hvis ikke, har motoren nok ikke fået den bedste blanding benzin(mager/fed). Det er ikke det jeg ved mest om, men jeg tvivler på at motoren har godt af det i for lang tid.
Chokerkablet har vist en tendens til at ruste, så check det.
Affjedringen er måske nok ved at være lidt slatten, så den ville jeg også lige prøve.
Bremseslanger og benzinslanger er ikke skiftet på min, så de er ved at være lidt møre. De ser pæne ud, men jeg kan f.eks. tydeligt mærke af slangen til fodbremsen udvider sig når jeg trykker på pedalen bare med hånden.
Kig ned i tanken og check for rust/skidt.
Er der nuanceforskel i kåben kan man jo tænke lidt over hvorfor der er det...
Check skruerne. Ligner det nogen der har været løsnet for nylig, ellers kan nogle af dem være frosset. Det har jeg allerede haft fornøjelsen af.

Og så spørg ind til cyklen, så finder du hurtigt ud af hvad sælgers forhold har været til cyklen. Det siger også meget om hvordan cyklen er blevet passet.

Har du link til billeder?
Tak for rådene, sælger havde ikke lige nogle billeder men vil tage nogen i morgen så skal jeg lige poste dem her. Det er da ellers en masse ting som sådan en maskine lige kan fejle.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Ud at kigge på første SV650s '99
« Svar #3 Dato: December 11, 2007, 07:31:37 pm »
Kan ikke bidrage med så meget fornuftigt.. Vil bare ønske held og lykke med købet og bakke op om valget. Det er en fornuftig cykel - og prisen lyder ikke helt af vejen...

:: EDIT ::

Hvis ikke du ved det. Så har vi et forummedlem som har rundet 125.000 på den model uden nogen større reparationer... Så det er noget der holder! Kig efter brugeren B2!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Ud at kigge på første SV650s '99
« Svar #4 Dato: December 11, 2007, 07:51:09 pm »
Tror nok B2 har rundet 135K km... ;)

Nu siger du at den godt kan fejle mange ting. Men husk på at den er fra 99. Det er også ved at være en del år tilbage... Så vil der være ting som dem, der er blevet udpejet...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Esben

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 31
Re: Ud at kigge på første SV650s '99
« Svar #5 Dato: December 12, 2007, 06:52:15 pm »
Her er lige et vedhæftet billede af den, kom gerne med flere indput om hvad jeg skal være opmærksom på skal se den imorgen torsdag. :D

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Ud at kigge på første SV650s '99
« Svar #6 Dato: December 12, 2007, 07:06:22 pm »
Jeg postede engang et opslag fra det engelske Bike blad, en buyer's guide til den "gamle" SV'er. Det er her http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=2657.msg51581#msg51581
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Ud at kigge på første SV650s '99
« Svar #7 Dato: December 12, 2007, 09:29:13 pm »
Et typiskt problem med SV´eren er knastkædestrammeren, så spørg ind til om de er skiftet.
Du kan høre en markant raslelyd i tomgang- 2500 omdr/min i frigear hvis de er slidte/defekte.

Mon ikke der er en herinde der har en original udstødning du kan låne når du skal til syn.  :rolleyes: :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Hudson_W

  • Gæst
Re: Ud at kigge på første SV650s '99
« Svar #8 Dato: December 14, 2007, 09:35:07 am »
Umiddelbart ser den da pæn ud.

Det var nu ikke for at skræmme dig, jeg nævnte alle de ting. Mere for at være sikker på at få det hele med.

De fleste ting er mest et spørgsmål om service er blevet ordentlig overholdt på den, så du ikke kommer til at stå med mange udgifter og tid på at få den serviceret ordentligt. Ellers er det nok begrænset hvad den kan fejle, eller der kan gå i stykker hvis den ellers er brugt normalt.

Og må vi høre, hvordan gik det igår?

Esben

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 31
Re: Ud at kigge på første SV650s '99
« Svar #9 Dato: December 14, 2007, 11:24:09 pm »
Endnu engang tak for responsen :-)

Den lød fa..... godt!!! og pæn var den også.

Det var nu noget andet at køre på den end skolecyklen (gs500e), men fornøjelsen blev nu ødelagt lidt af at jeg var skide nervøs for at skade den da den vel ikke var helt forsikret :? men vejret var skide flot og vejen tør så det hjalp en del.

Sidder nu og tænker over om jeg skal slå til da lge skal have det sidste til at falde på plads med pengene. Bagdækket er der ikke mange km tilbage på også skulle der tages godt på gassen for at den tog fat hvilket min far var opmærksom på, men han snakkede med hans mek. i dag og det skulle være et nyt kable så skulle den være tip top. og som en ekstra bonus passede tøjet mig en læder heldragt og Rukka tekstil tøj. plus støvler og racer handsker som også ville følge med. Så imorgen siger jeg måske ja tak til min første mc :P   

Henning_F

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 278
Re: Ud at kigge på første SV650s '99
« Svar #10 Dato: December 15, 2007, 12:16:17 am »
Jamen tillykke da.  :)

Jeg gik selv fra en GS500F til en SV1000S. Der er en anden verden til forskel og så alligevel ikke. SV'ere er jo ret letkørte og lige til at springe på og af( :innocent:).
SV650N ABS K8

Esben

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 31
Re: Ud at kigge på første SV650s '99
« Svar #11 Dato: December 15, 2007, 01:01:21 pm »
Så er der sagt ja tak til min "nye" mc...... så er der sgu lige pludselig langtid til marts!!!!

Tulle

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 278
Re: Ud at kigge på første SV650s '99
« Svar #12 Dato: December 15, 2007, 01:19:18 pm »
STORT TILLYKKE MED DEN, og kan det SÅ blive forår   :P
Nu med Gsx r 400 r ........ som rent faktisk kan køre :O)

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Ud at kigge på første SV650s '99
« Svar #13 Dato: December 15, 2007, 07:21:50 pm »
Tillykke endnu en ny SV-Rider

Ser rigtig fin ud.

SørenG

I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Ud at kigge på første SV650s '99
« Svar #14 Dato: December 15, 2007, 07:31:46 pm »
Tilykke med Svinet! Så er det bare at få den hjem, sår du har hele vinteren til at gå og hygge om den!
kilosvin med div udstyr...