Forfatter Emne: LED blink  (Læst 3334 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
LED blink
« Dato: December 04, 2007, 08:08:27 pm »
Jeg har fundet nogle LED blink, som jeg gerne vil have stoppet på modellen her i skruepausen.
Og jeg kan godt regne ud, at blinkfrekvensen bliver forstyrret af det lavere strømforbrug.
Men skal jeg virkelig til at fedte med effektmodstande for at undgå dette ?
Umiddelbart skulle man bare kunne skifte blinkrelæet, men på sådan en grisebasse som min er blinkrelæet vist integreret med noget støttefodsværk ?
Når jeg zapper dette diagram http://www.sv650.org/SV_service_manuals/SV1000_manuals/7_Electrical_System.pdf igennem, så finder jeg et kombirelæ på side 33.
Kan jeg "snyde" dette relæ ved at sætte effektmodstanden på før terminal F eller G, og således undgå en modstand pr. blink ?

Eller hvad ? - og hvad med katastrofeblinket; duer det stadig når man laver fikumdik med relæet ?

Hvad har i gjort ?
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Blinklys

  • Gæst
Re: LED blink
« Svar #1 Dato: December 04, 2007, 08:32:28 pm »
Da jeg skulle sætte mit nye blinkrelæ på, fik jeg et rigtig godt trick af steen herindefra: Brug en papirclips eller lignende til at trykke de to stik til blinkrelæ'et ud af stikdåsen til kombirelæet - det kræver lidt tålmodighed, men det kan godt lade sig gøre - sæt papirclipsen ned ved siden af stikket, og prøv at trække lidt i dem. Stikkene passer perfekt sammen med kabelsko med de tynde spadestik (mener det 2,8 mm.) Det smarte ved den løsning er at du kan montere det nye relæ uden at skulle klippe eller lodde (selvom lodning nok giver den bedste forbindelse), så du kan hurtigt komme tilbage til original ved bare at klikke stikkene op på plads :)

EDIT:

Fandt lige den her: http://www.clearalternatives.com/flasher.htm Se under "new model Suzukis", der er lidt billeder og beskrivelse.
« Senest Redigeret: December 04, 2007, 08:43:57 pm af Blinklys »

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: LED blink
« Svar #2 Dato: December 04, 2007, 08:52:14 pm »
Ja, hvem skulle ellers kunne svare  :lmao:

Ok, det vil sige, at du har købt et af de der blinkrelæer, som kræver mindre strømgennemgang.
Og det har du bare monteret istedet for terminal  F og G ?

Det satser jeg så på at gøre - de par spadestik skal jeg nok få moslet ud af relæsoklen  :club:

Tak tak  :thumbsup:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Blinklys

  • Gæst
Re: LED blink
« Svar #3 Dato: December 04, 2007, 08:58:16 pm »
Ja, hvem skulle ellers kunne svare  :lmao:

:afro:

Ok, det vil sige, at du har købt et af de der blinkrelæer, som kræver mindre strømgennemgang.
Og det har du bare monteret istedet for terminal  F og G ?

Jep :) (og katastrofeblinket fungerer som normalt btw)
« Senest Redigeret: December 04, 2007, 09:00:32 pm af Blinklys »

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: LED blink
« Svar #4 Dato: Januar 11, 2008, 06:37:51 pm »
Det var dælme nemt - brugte en tegnestift til at mosle den brune +term. G og den lyseblå tændledning term. F ud af soklen.
På med blink og relæ og straks virkede sagerne.
Istedet for at klippe i det fine nye ledningsnet har jeg, formedelst 4,95 Euro, købt adapterkabler til Suzuki.

Ingen fedten rundt med loddekolbe, modstande og krympeflex  :mrgreen:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Blinklys

  • Gæst
Re: LED blink
« Svar #5 Dato: Januar 13, 2008, 02:22:44 pm »
Ja man skal bare lige kende tricket :D Hvis jeg skulle gøre det om igen, så havde jeg nok også købt nogle Suzuki-stik som dig - jeg klippede stikkene af de originale blink... men pyt de skal jo nok ikke på igen alligevel :)