Prøv at lade være med at reparere og lav en "ren" installation i stedet og lad den formatere disken undervejs.
Det er en del af problemet - jeg når aldrig så langt at jeg kan vælge mellem installation eller reperation. Men jeg mangler stadig at afprøve Avira's boot disk - de praler af at den kører HD'en i 'native' kontra 'captive' mode, hvilket skulle gøre en forskel(?) - så må jeg se om jeg har lidt held med at fikse de korrupte filer på den måde....
Mærkeligt, lyder som om du har en anden type installations-cd end mig.
Hvis du ikke har held med bootdisken og de korrupte filer, så er mit forslag at formatere disken først, f.eks. ved at sætte den i en anden pc.
Men overvej at få disken checket for defekte sektorer mv.
OK, nu har jeg fulgt dit råd Rune, og har købt mig en adaptor for at kunne sætte harddisken i en ekstern docking station, og formatere den fra en anden computer.
Desværre er der noget der tyder på at den er fuldstændigt toast.
Det lykkedes mig kun kortvarigt i det hele taget at få kontakt til disken, og da viste den medelelsen "I/O fejl".
Efterfølgende forsøgte jeg at installere windows igen, og det lykkedes faktisk at komme så vidt at jeg kunne vælge formatering af partitionen og ny installation (ingen mulighed for rep?).
men den nåede ikke at komme så vidt som at starte den faktiske installation før den chrashede igen... efterfulgt af en BSOD for hver genstart.
Så jeg tror heller jeg må overveje en ny harddisk.
I den forbindelse rejser der sig dog et nyt spørgsmål:
Hvilke grænseflade typer er understøtter min PC? Den gamle disk var en ATA 5, og dem er der dælme ikke mange af på markedet. Hvordan finder jeg ud af om min laptop understøtter andre nyere (& billigere) typer?