Forfatter Emne: Isætning af ny baglygte ?  (Læst 5789 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Isætning af ny baglygte ?
« Dato: November 30, 2007, 06:31:42 pm »
hej Jeg har købt en ny klar baglygte til min sv1000s 07
hvor meget skal skilles ad før man kan afmontere den
gamle lygte og få den nye på  :whatever:?

Mvh Henrik
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

Blinklys

  • Gæst
Re: Isætning af ny baglygte ?
« Svar #1 Dato: November 30, 2007, 08:04:23 pm »
Du skal have bagbeklædningen af. Fjern sæderne og tag stikket ud til baglygten. Derefter trykker du de 4 plastik-"pushpin"-ting på undersiden af bagbeklædningen ind og tager dem ud. Skru passager-håndtaget af samt 4 bolte der holder bagbeklædningen fast (2 under forsædet og 2 under bagsædet.) Fjern kablet til låsemekanismen for bagsædet. Fjern skruen og plastik-"pushpin'en" der holder bagbeklædningen sammen imellem forsædet og bagsædet. Du burde nu forsigtigt kunne trække bagbeklædningen bagud af og få den af. Prøv at kigge punkt 1-7 her:

http://www.hamicad.co.uk/SV_Fender/SV%201000%20650%20fender%20instructions%20new.pdf

Jeg har så ikke selv prøvet at fjerne baglygten, men jeg tror bare det er nogle flere plastik-"pushpins" og nogle paneler der skal fjernes, så er den fri af bagbeklædningen :)

Ved ikke om der er en nemmere måde, anyone?
« Senest Redigeret: November 30, 2007, 08:15:28 pm af Blinklys »

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: Isætning af ny baglygte ?
« Svar #2 Dato: November 30, 2007, 10:27:08 pm »
Takker for svaret, kigger på når den kommer i "hi"
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Isætning af ny baglygte ?
« Svar #3 Dato: December 01, 2007, 07:38:33 am »
Det er ikke "Rocket Sience" så når du alligevel stiller den væk har du tid nok, så længe du ikke flår og river i noget går det ikke galt. God arbejdslyst i vintermånederne, post billeder her af geileriet


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Isætning af ny baglygte ?
« Svar #4 Dato: December 02, 2007, 11:46:30 pm »
Jeg har selv lige skiftet til en clearlights! Du må tage hele bagstykket af, som beskrevet tidligere! Så sidder lygten fast vha 2 skruer! Det eneste du skal være opmærksom på ud over at brække for meget i materialet  :rolleyes: er at der på original lygten sidder en selvklæbene skumkant, som fungere som dæmper og isolator mellem bagstykket og lygtehuset! Dette er der ikke med til din nye lygte, så du skal ud og købe en lille meter vindues/dør tættebånd! Kan købes i den lokale Silvan eller andet byggemarked til ca 8 kr pr meter!
 

http://www.suzukisv1000.com/images/faq/rear_removal/diagram.jpg

Det tog mig en lille time at ordne operationen! Incl. tid til en øl!  :lol:
kilosvin med div udstyr...

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: Isætning af ny baglygte ?
« Svar #5 Dato: December 03, 2007, 02:19:16 pm »
Okay jeg en del tætningsbånd liggende så det har jeg, dvs man skal ha alt plastic af oppe fra tanken og bagud
man kan måske se sig ud af det ?

hilsen Henrik
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

Simon

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Det er livet at køre
Re: Isætning af ny baglygte ?
« Svar #6 Dato: December 03, 2007, 06:50:40 pm »
Jeg har selv lige skiftet til en clearlights! Du må tage hele bagstykket af, som beskrevet tidligere! Så sidder lygten fast vha 2 skruer! Det eneste du skal være opmærksom på ud over at brække for meget i materialet  :rolleyes: er at der på original lygten sidder en selvklæbene skumkant, som fungere som dæmper og isolator mellem bagstykket og lygtehuset! Dette er der ikke med til din nye lygte, så du skal ud og købe en lille meter vindues/dør tættebånd! Kan købes i den lokale Silvan eller andet byggemarked til ca 8 kr pr meter!
 

http://www.suzukisv1000.com/images/faq/rear_removal/diagram.jpg

Det tog mig en lille time at ordne operationen! Incl. tid til en øl!  :lol:

Ikke for at bryde ind men var der ikke tid til 2 øl og en sludder  :lol: :D :lmao:
V strom 1000  år 2007    powercomander,mivpotter,plus en masse andet gejl

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Isætning af ny baglygte ?
« Svar #7 Dato: December 03, 2007, 09:33:58 pm »
Hmm... Ja når man først har fået løsnet bagenden og taget den af er det lige til! Jeg startede i den tro at jeg kunne ordne det med det hele siddende på cyklen men nej! Viste heller ikke det med den isoleringen...

-men bare gå i gang, det er rent plug and play! Og det ser super ud på min grå cykel (synes jeg :club:)

-ja det blev da vist til mere end een øl det har du da ret i simon! Og det tog også mere end en time, men jeg måtte jo også en tur til silvan midt i det hele.... :afro: Og så endnu en gang tak til Simon for hjælpen, jeg var ikke helt så glad for at brække for meget i materialet selv!  selv om han kostede en øl eller to... :D
kilosvin med div udstyr...

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: Isætning af ny baglygte ?
« Svar #8 Dato: December 11, 2007, 04:39:22 pm »
Så fik jeg sat min nye klare baglygte på, ja man skal passe på delene
fik knækket noget ved den ene bolt det er lavet nu, der sidder jo 4 bolte til at holde lygten
de kan først tages af når hele bagenden er taget helt af

hilsen Henrik
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Isætning af ny baglygte ?
« Svar #9 Dato: December 11, 2007, 09:20:18 pm »
Tillykke med instalationen! Er det blevet godt? Hvad cykel kører du på? Jeg er helt sikker på at min lygte kun er boltet fast til bagstykket med 2 bolte? :huh:
kilosvin med div udstyr...

Simon

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Det er livet at køre
Re: Isætning af ny baglygte ?
« Svar #10 Dato: December 11, 2007, 11:25:08 pm »
Tillykke med instalationen! Er det blevet godt? Hvad cykel kører du på? Jeg er helt sikker på at min lygte kun er boltet fast til bagstykket med 2 bolte? :huh:

der sidder 4 bolte i lygten, 2 øverst der har fat i kåbedelen og 2 nederst der har fat i stellet, såvit jeg husker :angel:  :blink:  :huh:
der sidder 2 øl på en sv der har tabt 1 bolt som smiler til 4 mand , næææ  der sidder øøøøøøøøh......... tilbage til tegningen ,hov det var sku da en vits  :lmao: :lol: :orkester:
V strom 1000  år 2007    powercomander,mivpotter,plus en masse andet gejl

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: Isætning af ny baglygte ?
« Svar #11 Dato: December 12, 2007, 01:48:21 pm »
Ja det er blevet flot, det er en sort Sv1000 SK7, 2 bolte i det øverste plastic og 2 bolte i sideskjoldene man skal ikke skrue på boltene før man har taget hele bagenden af :innocent:ellers kan tingene godt knække

hilsen Henrik
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Isætning af ny baglygte ?
« Svar #12 Dato: December 12, 2007, 03:24:18 pm »
åhhh ja ! Så forstår jeg bedre... Jeps det hele bagstykket skal tages af før man begynder på lygten! Ligger du ikke lige et billede ind af dyret?
kilosvin med div udstyr...

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: Isætning af ny baglygte ?
« Svar #13 Dato: December 13, 2007, 07:32:54 am »
Jo da jeg har en del billeder, skal det bare være et af baglygten eller hele cyklen ?

Hilsen Henrik
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

Blinklys

  • Gæst
Re: Isætning af ny baglygte ?
« Svar #14 Dato: December 13, 2007, 09:20:49 am »
Nu begynder jeg jo at blive lidt lun på sådan en baglygte også :D Er den egentlig lovlig sådan en? Jeg ved godt den med de integrerede blink ikke er, men hvad med den uden? Er det et lovkrav at glasset skal være rødt, eller er det bare lyset der skal være rødt?