Hvis du går så meget op i afstand og trafiksikkerhed.. hvorfor ligger du så og cruiser med 150 km/t... ????
Fordi jeg kører efter forholdene, men sig det ikke til
Og helt seriøst.. ... Kører man i kø, så holder man altså ikke 50 meters afstand til forankørerne.. så jeg forstår godt dem som trækker indenom for at trække ud igen når personen der ligger foran holder MEGET afstand.. Det er et irritationsmoment.. og ikke en dyt med egoisme eller om at man vil hurtigere frem..
Hvorfor så overhale inden om hvis ikke man kommer hurtigere frem? Er det så bare for at genere medtrafikanten så meget som muligt? En hovedregel siger at man skal holde det halve antal meters afstand af ens hastighed. Dvs. ligger man i kø bag en lastbil der kører 90 km/t skal man holde en afstand på 45 m til den forankørende. Trækker der så en tumpe ud foran mig, er sikkerhedsafstanden på et splitsekund barberet ned til 20 m, det giver stor mulighed for at jeg kører op bag i den forankørende hvis der pludseligt bremses foran, og hvem får skylden? Det gør jeg sgu
Det er uansvarlig kørsel, og giver efter min mening ret til at være grov i munden.
Kører man i kø i morgen/eftermiddagstrafikken ved jeg godt man ikke kan holde den fornødne afstand.
2 sporet vej ( motorvej eller landevej ) Der er kø i indersporet, nogle trækker forbi og benytter sig af flettereglen.. Hvordan har du det så med det... Et godt egoistspørgsmål?
Hvorfor skulle de benytte sig af flettereglen? Med mindre der snevres ind fra f.eks. 2 til 1 vognbane skal man vel blive i sin bane? Snevres der ind skal man selvfølgeligt tage hensyn til hinanden så det flyder bedst muligt.