Forfatter Emne: Forskellige forlygter på mc og knallert!  (Læst 8660 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Forskellige forlygter på mc og knallert!
« Svar #15 Dato: December 02, 2007, 09:08:04 am »

Eller ham der ligger bagved bliver træt af at køre i kø og overhaler indenom og kører ind foran en :brok: Så bliver man jo nødt til at gå på kompromis med sikkerheden og ligge alt for tæt på den forankørende.

Så træk for helvede da ind i højre side af motorvejen, hvis der er plads til at bagfrakommende kan overhale indenom, så tyder det på at der er for meget plads, og der så var nogen der skulle trække ind, og vente med at trække ud til de skal overhale igen. Jeg hader når folk mener at de skal bestemme hvor hurtigt, dem der kommer bagfra skal køre, ved at blokere overhalingssporet. HOLD TIL HØJRE
rigtigt, der findes ikke noget værre end hr. og fru. danmark i ens jogging sæt købt i føtex der absolut skal ligge med 100 i midtersporet selvom der ikke køre en bil i indersporet så langt øjet rækker. :brok:
der er værst om natten da lyset fra modkørende blæder alle dem med grå stær :club:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Kenneth P

• Roadracer
« Svar #16 Dato: December 02, 2007, 08:45:04 pm »

Eller ham der ligger bagved bliver træt af at køre i kø og overhaler indenom og kører ind foran en :brok: Så bliver man jo nødt til at gå på kompromis med sikkerheden og ligge alt for tæt på den forankørende.

Så træk for helvede da ind i højre side af motorvejen, hvis der er plads til at bagfrakommende kan overhale indenom, så tyder det på at der er for meget plads, og der så var nogen der skulle trække ind, og vente med at trække ud til de skal overhale igen. Jeg hader når folk mener at de skal bestemme hvor hurtigt, dem der kommer bagfra skal køre, ved at blokere overhalingssporet. HOLD TIL HØJRE

Ganske rigtigt, det er også et tegn på egoisme at ligge i venstre spor og mene man skal bestemme medtrafikanternes hastighed, jeg hader det selv :brok:

MEN DER ER FANDENGALEMIG EN GRUND TIL JEG LIGGER I OVERHALINGSSPORET!!!!!!!!!!

Der er måske en fucking lastbil der er i gang med en af deres håbløse overhalinger, og det eneste man kan gøre er at ligge og vente på at narrøven bliver færdig og trækker ind hvor han hører til. Og så gør det mig fuld stændig arrig når sådan en tumpe som feks. dig Claus der mener du kan komme hurtigere frem ved at overhale mig inden om. Det eneste du får ud af det er at sende mig længere ned i køen og få en irriteret billist til at ligge bag dig (mig) Hvor er logikken henne i det???? Når lastbilen så er rykket ind kan det være du vil ligge med 130 km/t hvor jeg plejer at cruise med 150 km/t, så skal jeg altså have besværet med at overhale dig igen eller hvad??? Jeg forventede sådan set at der var en der ville komme med den kommentar du kom med Claus, det bekræfter jo bare min påstand om at folk er egoistiske.

Skru lige ned for blodtrykket og lad være med hele tiden at tænke på sig selv.

« Senest Redigeret: December 02, 2007, 08:58:44 pm af Kenneth P »
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #17 Dato: December 02, 2007, 09:47:06 pm »

Ganske rigtigt, det er også et tegn på egoisme at ligge i venstre spor og mene man skal bestemme medtrafikanternes hastighed, jeg hader det selv :brok:

MEN DER ER FANDENGALEMIG EN GRUND TIL JEG LIGGER I OVERHALINGSSPORET!!!!!!!!!!

Der er måske en fucking lastbil der er i gang med en af deres håbløse overhalinger, og det eneste man kan gøre er at ligge og vente på at narrøven bliver færdig og trækker ind hvor han hører til. Og så gør det mig fuld stændig arrig når sådan en tumpe som feks. dig Claus der mener du kan komme hurtigere frem ved at overhale mig inden om. Det eneste du får ud af det er at sende mig længere ned i køen og få en irriteret billist til at ligge bag dig (mig) Hvor er logikken henne i det???? Når lastbilen så er rykket ind kan det være du vil ligge med 130 km/t hvor jeg plejer at cruise med 150 km/t, så skal jeg altså have besværet med at overhale dig igen eller hvad??? Jeg forventede sådan set at der var en der ville komme med den kommentar du kom med Claus, det bekræfter jo bare min påstand om at folk er egoistiske.

Skru lige ned for blodtrykket og lad være med hele tiden at tænke på sig selv.

Hvis der var plads til at overhale indenom, var det jo nok ikke dig Claus mente.   :hand:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Kenneth P

• Roadracer
« Svar #18 Dato: December 03, 2007, 12:52:57 am »
Nej, men det er det jeg mener i mit første indlæg, det er dem der overhaler mig indenom, når jeg ligger nede i køen :rolleyes:

Den eneste pointe jeg vil frem til er, at vi er alle for egoistiske. Vi går hverken i stykker eller gør ondt på os på anden måde fordi vi tager hensyn til andre. Der står også i færdselsloven, at man ikke må være til gene for andre i trafikken, og det er man som regel hvis man er egoistisk :tie: :tie: :tie:
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb

Claus m

• Sandt SVin
« Svar #19 Dato: December 03, 2007, 06:28:37 am »
Jeg overhaler ikke indenom, det har jeg ikke nosser nok til, da jeg ikke ønsker at være den der ligger inde i siden, fordi at Hr. eller Fru Danmark lige pludseligt kommer i tanke om at de skal trække ind. Og jeg er da fuldstændig enig med dig i at hvis man skal overhale så ligger man sig i venster side, dem jeg er træt af er dem der har 200-300 m. hen til den næste de skal overhale, hvor de så ikke lige gider at trække ind.
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

kent

• Sandt SVin
« Svar #20 Dato: December 03, 2007, 02:40:30 pm »
I bund og grund handler det om respekt for sine medtrafikanter. Hvis man kører lidt mere hesynsfuldt kan man faktisk kører stærkt. (læs; hvor der er plads, ikke i myldretiden) problemet er at alle mener de har første ret på at ligge der hvor de gør uanset hvad der står i loven. :police:
har flere gange prøvet at blive presset ud mod autoværnet ifm. kø fordi en tumbe ikke syntes at jeg skulle komme før hjem end ham.
han kommer hverken før eller senere hjem af at holde mig bag sig. :brok:
I tyskland køre trafikken mærkeligt nok ok selv om folk kører med meget forskellig hastighed.

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #21 Dato: December 03, 2007, 05:55:24 pm »
Til Kenneth P - :lol: Jeg synes du er lige grov nok i din mund.. Claus skriver altså ikke noget om at han overhaler indenom.. Han skriver at hvis der er plads nok til at overhale indenom at så er der for meget plads.. Og at man så skal trække ind..  Hvis du går så meget op i afstand og trafiksikkerhed.. hvorfor ligger du så og cruiser med 150 km/t... ???? :tie: :tie:
Selv om du synes folk er egoistiske så behøver man ikke komme ud med al sin galde og svine andre til på forummet her.. Og helt seriøst.. ... Kører man i kø, så holder man altså ikke 50 meters afstand til forankørerne.. så jeg forstår godt dem som trækker indenom for at trække ud igen når personen der ligger foran holder MEGET afstand.. Det er et irritationsmoment.. og ikke en dyt med egoisme eller om at man vil hurtigere frem..

2 sporet vej ( motorvej eller landevej ) Der er kø i indersporet, nogle trækker forbi og benytter sig af flettereglen.. Hvordan har du det så med det... Et godt egoistspørgsmål?
« Senest Redigeret: December 03, 2007, 05:59:47 pm af Majse »

Kenneth P

• Roadracer
« Svar #22 Dato: December 03, 2007, 08:13:11 pm »
Hvis du går så meget op i afstand og trafiksikkerhed.. hvorfor ligger du så og cruiser med 150 km/t... ???? :tie: :tie:

Fordi jeg kører efter forholdene, men sig det ikke til :police:

Og helt seriøst.. ... Kører man i kø, så holder man altså ikke 50 meters afstand til forankørerne.. så jeg forstår godt dem som trækker indenom for at trække ud igen når personen der ligger foran holder MEGET afstand.. Det er et irritationsmoment.. og ikke en dyt med egoisme eller om at man vil hurtigere frem..

Hvorfor så overhale inden om hvis ikke man kommer hurtigere frem? Er det så bare for at genere medtrafikanten så meget som muligt? En hovedregel siger at man skal holde det halve antal meters afstand af ens hastighed. Dvs. ligger man i kø bag en lastbil der kører 90 km/t skal man holde en afstand på 45 m til den forankørende. Trækker der så en tumpe ud foran mig, er sikkerhedsafstanden på et splitsekund barberet ned til 20 m, det giver stor mulighed for at jeg kører op bag i den forankørende hvis der pludseligt bremses foran, og hvem får skylden? Det gør jeg sgu :brok: Det er uansvarlig kørsel, og giver efter min mening ret til at være grov i munden.
Kører man i kø i morgen/eftermiddagstrafikken ved jeg godt man ikke kan holde den fornødne afstand.

2 sporet vej ( motorvej eller landevej ) Der er kø i indersporet, nogle trækker forbi og benytter sig af flettereglen.. Hvordan har du det så med det... Et godt egoistspørgsmål?

Hvorfor skulle de benytte sig af flettereglen? Med mindre der snevres ind fra f.eks. 2 til 1 vognbane skal man vel blive i sin bane? Snevres der ind skal man selvfølgeligt tage hensyn til hinanden så det flyder bedst muligt.

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #23 Dato: December 03, 2007, 08:37:41 pm »
....bla. bla.   flettereglen? Med mindre der snevres ind fra f.eks. 2 til 1 vognbane skal man vel blive i sin bane? Snevres der ind skal man selvfølgeligt tage hensyn til hinanden så det flyder bedst muligt.
Det var der sgu' nok nogen på Hillerødmotorvejens forlængelse der kunne trænge til at lære... :loser: :whipped: :club: :whatever:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #24 Dato: December 03, 2007, 08:44:00 pm »
....bla. bla.   flettereglen? Med mindre der snevres ind fra f.eks. 2 til 1 vognbane skal man vel blive i sin bane? Snevres der ind skal man selvfølgeligt tage hensyn til hinanden så det flyder bedst muligt.
Det var der sgu' nok nogen på Hillerødmotorvejens forlængelse der kunne trænge til at lære... :loser: :whipped: :club: :whatever:

sådan er det i nordsjælland der er andre regler :lol:

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #25 Dato: December 03, 2007, 11:36:07 pm »

Hvorfor skulle de benytte sig af flettereglen? Med mindre der snevres ind fra f.eks. 2 til 1 vognbane skal man vel blive i sin bane? Snevres der ind skal man selvfølgeligt tage hensyn til hinanden så det flyder bedst muligt.

Jeps. Hvis den går fra 2 til 1 vognbane.. Folk der kører i inderste spor kan nemlig blive temmelig egoistiske og vil ikke lukke een en ved fletteregle.. For tænk nu hvis jeg kom en bil foran ham .. Men nu er der jo regler og folk er bare rigtig dårlige til at benytte sig af reglen.. Jeg synes faktisk kun det er der jeg oplever egoisme.. Jeg synes ikke den er slem når man kører i kø.. Apropos kø.. Kører man 90 km/t er det selvfølgelig ikke acceptabelt at kører ind foran een så ens bremseafstand bliver halveret.. Jeg tænkte mere når man kørte 10-20 km/t.. Beklager.. :D

kent

• Sandt SVin
« Svar #26 Dato: December 06, 2007, 08:31:31 pm »
uanset hvad DU kalder det er en overhalling indenom eller en forbikørsel giver det et klip i kortet hvis du trækker IND for at komme forbi. :whipped:
 at der er kø er ingen undskyldning for at trække ind og der efter ud igen og derved halvere bremseafstanden.
at man fjerner bremsafstanden for en bagved kørende er groft uforsvarlig kørsel hvis ham med det sorte hat :police: ser det og man bliver straffet derefter uanset om man trækker ind eller ud.

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #27 Dato: December 06, 2007, 11:48:34 pm »
uanset hvad DU kalder det er en overhalling indenom eller en forbikørsel giver det et klip i kortet hvis du trækker IND for at komme forbi. :whipped:
 at der er kø er ingen undskyldning for at trække ind og der efter ud igen og derved halvere bremseafstanden.
at man fjerner bremsafstanden for en bagved kørende er groft uforsvarlig kørsel hvis ham med det sorte hat :police: ser det og man bliver straffet derefter uanset om man trækker ind eller ud.

Så lad os antage at du ligger i yderbanen i kø med en bilist foran dig.. I kører 20 km/t og der er masser af plads i midterbanen.. Foran dig ligger en herre med høj hat og der er 300 meter op til næste bilist.. Du blænder og gør opmærksom på at du gerne vil fremad.. Han flytter sig ikke en dyt.. bremser bare for at holde sin "bremseafstand" Bliver du bag ham.. ??? Og da du gerne må passere i langsom køkørsel på motorvejen indenom.. hvornår må man så trække ud igen.. Uden at det bliver betragtet som en indenom overhalling.???. Jeg og politiet ser det ikke som en groft uforsvarlig kørsel med 20 km/t når der er så lang afstand imellem bilerne.. Den herre med høje hat bør trække ind..

kent

• Sandt SVin
« Svar #28 Dato: December 08, 2007, 09:34:17 am »

Så lad os antage at du ligger i yderbanen i kø med en bilist foran dig.. I kører 20 km/t og der er masser af plads i midterbanen.. Foran dig ligger en herre med høj hat og der er 300 meter op til næste bilist.. Du blænder og gør opmærksom på at du gerne vil fremad.. Han flytter sig ikke en dyt.. bremser bare for at holde sin "bremseafstand" Bliver du bag ham.. ??? Og da du gerne må passere i langsom køkørsel på motorvejen indenom.. hvornår må man så trække ud igen.. Uden at det bliver betragtet som en indenom overhalling.???. Jeg og politiet ser det ikke som en groft uforsvarlig kørsel med 20 km/t når der er så lang afstand imellem bilerne.. Den herre med høje hat bør trække ind.. 
uanset hved du kalder det er det en overhalling indenom hvis du trækker ind og der efter ud foran igen. KLIP blikke med det lange lys. aggresiv kørsel, i kobination med overhalling indenom, vi ses på køreskolen min ven. selv om folk vælger at holde "unødig" lang afstand har man ikke lov til at blinke, dytte eller overhale indenom, han for højest en bøde på 500 for ikke at holde til højre mens dit kørekort kan bruges som juleklip bagefter.
så op med visiret og nyd udsigten mens der er kø, der skal nok blive plads til at køre igen. :blink:
var denne tråd forøvrigt ikke noget om lys :?
« Senest Redigeret: December 09, 2007, 10:38:46 am af kent »

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #29 Dato: December 09, 2007, 01:07:03 pm »

uanset hved du kalder det er det en overhalling indenom hvis du trækker ind og der efter ud foran igen. KLIP blikke med det lange lys. aggresiv kørsel, i kobination med overhalling indenom, vi ses på køreskolen min ven. selv om folk vælger at holde "unødig" lang afstand har man ikke lov til at blinke, dytte eller overhale indenom, han for højest en bøde på 500 for ikke at holde til højre mens dit kørekort kan bruges som juleklip bagefter.
så op med visiret og nyd udsigten mens der er kø, der skal nok blive plads til at køre igen. :blink:
var denne tråd forøvrigt ikke noget om lys :?

holddaop hvor lyder du hellig... :puke: Har du Aldrig trukket indenom..??? og man behøver jo altså ikke gøre en indenoms overhalling aggresiv.. Men det må jo være fordi du selv har gjort det at du tolker det som aggresivt.. Og et blink med forlygterne kan altså tit vække en herre eller en kvinde som måske sidder lidt og halvsover.. og som så trækker ind... Og faktisk må du godt når du kører i langesom kø, skifte vognbane.. og igen længere fremme trække ud igen.. fuldt lovligt.. Når man kører i kø gælder der andre regler.... 
« Senest Redigeret: December 09, 2007, 01:11:49 pm af Majse »