Forfatter Emne: Forskellige forlygter på mc og knallert!  (Læst 8654 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MiE (PiP)

• Plastikrocker
  • ZERO TO BITCH IN 10 SECONDS
Forskellige forlygter på mc og knallert!
« Dato: November 30, 2007, 03:00:51 pm »
Synes det er en fornuftig ide.....

http://www.mcforlygte.skrivunder.dk/
Ejer af et styk suzuki GSF 650 s bandit
                      ------------
Husk når du kører og haster i vrimlen,
vejen er kort fra jorden til himlen....!!

Ole Jensen

• Roadracer
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: Forskellige forlygter på mc og knallert!
« Svar #1 Dato: November 30, 2007, 03:16:10 pm »
Det er vel bare en dårlig undskyldning for at hun er et kvaj til at køre bil og skulle fratages kortet for uagtsomt(overlagt) mandrab.
Jeg vil dog tro at det på virkelig langsigt, om 10-20 år, måske er gået op for 50% af alle billister hvis loven blev indført. Billister som kører efter forlygter på andre køretøjer skal nok være skyld i en ulykke på et eller andet tidspunkt.   
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
« Svar #2 Dato: November 30, 2007, 03:32:27 pm »
Jeg synes nu også ideen er ganske fornuftig.
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #3 Dato: November 30, 2007, 03:56:00 pm »
Jeg skriver ikke under af 2 årsager.

1. Det har aldrig gjort en forskel, og vil aldrig gøre det. Ingen relevante personer ser det, og endnu færre vil tage det seriøst.

2. Det er ca verdens ringeste ide at knallerter SKAL have gule forlygter. Jeg tror ikke ret mange er klar over hvor ringe man ser med en gul forlygte - specielt hvis man har akavet farvetolerance i øjnene (eller hvad det nu hedder). Hvorfor skal vi gøre forskel på trafikanterne?

Skulle man ikke hellere bruge noget energi på at uddanne bilister bedre - evt med påtvunget køre / trafik kursus hvert 5. år de havde kørekort?
Det kender jeg da de første 15 mennesker som godt kunne have alvorligt brug for...
Det har mange flere fordele, da man f.eks ved træning i afstands- og hastighedsbedømmelse, ville dække ALLE bilistens modtrafikanter ind og på den måde få mange flere faresituationer udryddet i et hug...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #4 Dato: November 30, 2007, 04:43:25 pm »

1. Det har aldrig gjort en forskel, og vil aldrig gøre det. Ingen relevante personer ser det, og endnu færre vil tage det seriøst.

2. Det er ca verdens ringeste ide at knallerter SKAL have gule forlygter. Jeg tror ikke ret mange er klar over hvor ringe man ser med en gul forlygte - specielt hvis man har akavet farvetolerance i øjnene (eller hvad det nu hedder). Hvorfor skal vi gøre forskel på trafikanterne?

Skulle man ikke hellere bruge noget energi på at uddanne bilister bedre - evt med påtvunget køre / trafik kursus hvert 5. år de havde kørekort?
Det kender jeg da de første 15 mennesker som godt kunne have alvorligt brug for...
Det har mange flere fordele, da man f.eks ved træning i afstands- og hastighedsbedømmelse, ville dække ALLE bilistens modtrafikanter ind og på den måde få mange flere faresituationer udryddet i et hug...

X2 hvis koen havde overholdt sin frikkin vigepligt som hun skal, knallert eller ej, var ulykken ALDRIG sket.

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #5 Dato: November 30, 2007, 08:31:43 pm »
kender desværre flere der er smuttet i manglende overholdelse af vigepligt,
 :( det var bedre at 45knallerten kunne køre 70 så var alle klar over at man bevæger sig. der er iøvrigt alt for mange oldinge der hverken kan høre eller se der kører. :police:
hvis kørekortet skulle fornyes med en prøve hver 5- 10. år så var der ryddet gevaldigt op i folk som ikke kan og aldrig lære at færdes i trafkken.
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Blinklys

• Gæst
« Svar #6 Dato: November 30, 2007, 09:29:01 pm »
Grundlæggende er det så ikke et spørgsmål om at holdningen:

"Der kommer et tohjulet køretøj, men det er bare en 45-knallert, så det kan jeg godt lige nå..."

skal ændres til:

"Der kommer et tohjulet køretøj, det er en 45-knallert eller en motorcykel, jeg må hellere holde tilbage..."

?

Tror heller ikke det med forskellige farve lygter er løsningen, omænd intentionerne bag forslaget sikkert er gode :)

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #7 Dato: December 01, 2007, 01:38:01 am »
Grundlæggende er det så ikke et spørgsmål om at holdningen:

"Der kommer et tohjulet køretøj, men det er bare en 45-knallert, så det kan jeg godt lige nå..."

skal ændres til:

"Der kommer et tohjulet køretøj, det er en 45-knallert eller en motorcykel, jeg må hellere holde tilbage..."

?

Tror heller ikke det med forskellige farve lygter er løsningen, omænd intentionerne bag forslaget sikkert er gode :)

Enig - den skal bare tænkes mere igennem.

Jeg holder på at mit forslag med regelmæssig køreprøve / kursus er god fordi den dækker over mange flere situationer end kun vigepligt.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

ottedk

• Søndagskører
  • **
« Svar #8 Dato: December 01, 2007, 10:22:53 am »
det vil ikke hjælpe med forskellige lygter på på knallert motorcykel.

jeg har personligt haft 3 near miss ved vigepligt. Jeg så dem alle gange og var parat.

Jeg tror at vi som motorcyklister må lære at der findes folk som ikke kan bedømme os. mht hastighed.

Det er jo desværre os som ligger på hospitalet,  med kommentaren han/hun holdt ikke sin vigepligt.

selv i bil har jeg mange oplevelser ved vigepligt som ikke bliver overholdt. og det er overvejende ældre folk som fejl bedømmer.

Næste problem er at når de kommer ud opdager de ikke at den er gal. og hjælper derved ikke ham der kommer bagfra. en hård acc eller at lægge sig helt ud til højre vil kunne kompensere den evt kommende ulykke.  dette hjælper dog ikke ved venstre svings ulykker.

Alt i alt skal vi alle passe på os selv. og vi er de bedste til at udføre dette job.

Hudson_W

• Gæst
« Svar #9 Dato: December 01, 2007, 11:28:53 am »

Enig. Lige som et køretøj skal til syn for at blive checket igennem sikkerhedsmæssigt, bør en chauffør også blive checket igennem med jævne mellemrum. Jeg tog mit mc-kørekort 10 år efter mit bilkørekort og der var da nogle ting jeg havde glemt i tidens løb. Hvad kan man så ikke glemme efter 30-40 år?

Simon

• Plastikrocker
  • Det er livet at køre
« Svar #10 Dato: December 01, 2007, 01:56:16 pm »
Der er sku stadig oldies der ikke ved vi har fået ubetinget og højre vigepligt siden de fik lov til at køre over på hjørnet og trække et førebevis. Og når deres læge siger de ikke kan få fornyet kortet mer , så finder de bare en læge der vil...............

Så pas på der ude

Kør som alle ville køre dig ned , og ha altid 2 finger på bremsen ,det skulle give et par % mere i overlevelse
V strom 1000  år 2007    powercomander,mivpotter,plus en masse andet gejl

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #11 Dato: December 01, 2007, 03:33:28 pm »
Enig. Lige som et køretøj skal til syn for at blive checket igennem sikkerhedsmæssigt, bør en chauffør også blive checket igennem med jævne mellemrum. Jeg tog mit mc-kørekort 10 år efter mit bilkørekort og der var da nogle ting jeg havde glemt i tidens løb. Hvad kan man så ikke glemme efter 30-40 år?

Havde samme oplevelse... et teorikursus hvert femte år ville være fint. Det er jo også folks eget ansvar at holde sig opdateret mht. færdselsloven, men det er min fornemmelse at mange ikke er helt gode til det. Man ser fx stadig mange som åbenbart nægter at blinke ved vognbaneskift på motorvejen.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Hudson_W

• Gæst
« Svar #12 Dato: December 01, 2007, 06:49:38 pm »

Havde samme oplevelse... et teorikursus hvert femte år ville være fint. Det er jo også folks eget ansvar at holde sig opdateret mht. færdselsloven, men det er min fornemmelse at mange ikke er helt gode til det. Man ser fx stadig mange som åbenbart nægter at blinke ved vognbaneskift på motorvejen.
For ikke at tale om dem der nægter at blinke når de skal dreje til højre ind over cykelstien. Jeg cykler (altså på pedalcyklen) til og fra arbejde ad ringvej 02, og gennemsnitligt 2 gange om ugen er der en der drejer ind over cykelstien tæt foran mig. Det er ikke alle der blinker af, og de fleste drejer slet ikke hovedet og ser bagud.  :shock:
For ikke at tale om venstresvingende billister der ser efter modkørende, men glemmer at modkørende også kan komme på cykelstien. Nå, nu skal jeg ikke komme for godt igang med at sprede galle over alle de gange jeg har set galaksechefen i øjnene som cyklist. Jeg tror bare jeg prøver at sige at jeg synes der er kommet mærkbart flere dårlige trafikanter inden for de sidste 5 år. Jeg tror ikke et opfriskende teorikursus er nok, så en kontrollerende køreprøve i ny og næ ville nok heller ikke være af vejen.

Kenneth P

• Roadracer
« Svar #13 Dato: December 01, 2007, 08:11:29 pm »
Der er sku stadig oldies der ikke ved vi har fået ubetinget og højre vigepligt siden de fik lov til at køre over på hjørnet og trække et førebevis. Og når deres læge siger de ikke kan få fornyet kortet mer , så finder de bare en læge der vil...............

Så pas på der ude

Kør som alle ville køre dig ned , og ha altid 2 finger på bremsen ,det skulle give et par % mere i overlevelse

Jeg tror det er forkert at skære de "ubetinget-vigepligt-overtrædere" over en kam og blive ved med at påstå at det er de gamle det er i vejen med :undecided: Jeg mener det er folks generelle holdning til medtrafikanter der er kørt af sporet. Folk er blevet vildt egoistiske både i trafikken og andre forhold i samfundet :loser: Det gælder hele tiden om at komme først og tænke: Jeg kan godt køre ud så må bilisten/motorcykelisten bare bremse og holde sig bagved :club:
Det samme sker gang på gang på motorvejen. Vi bliver tudet ørerne fulde om at man skal holde en sikker afstand til den forankørende når man ligger i overhalingsbanen. Men hvad fanden hjælper det når folk gang på gang rykker ud foran en, fordi de mener der er plads, og pludseligt halverer ens sikkerhedsafstand :brok: Eller ham der ligger bagved bliver træt af at køre i kø og overhaler indenom og kører ind foran en :brok: Så bliver man jo nødt til at gå på kompromis med sikkerheden og ligge alt for tæt på den forankørende.
Se bare på denne tråd, den bærer klart præg af at det altid er de andres skyld :rolleyes: Vi skal lære at æde vores indre egoist og være venlige mod medtrfikanterne, så kan man bare håbe på at det begynder at smitte af :innocent: :innocent:
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

Claus m

• Sandt SVin
« Svar #14 Dato: December 02, 2007, 08:17:40 am »

Eller ham der ligger bagved bliver træt af at køre i kø og overhaler indenom og kører ind foran en :brok: Så bliver man jo nødt til at gå på kompromis med sikkerheden og ligge alt for tæt på den forankørende.

Så træk for helvede da ind i højre side af motorvejen, hvis der er plads til at bagfrakommende kan overhale indenom, så tyder det på at der er for meget plads, og der så var nogen der skulle trække ind, og vente med at trække ud til de skal overhale igen. Jeg hader når folk mener at de skal bestemme hvor hurtigt, dem der kommer bagfra skal køre, ved at blokere overhalingssporet. HOLD TIL HØJRE
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde