Der er sku stadig oldies der ikke ved vi har fået ubetinget og højre vigepligt siden de fik lov til at køre over på hjørnet og trække et førebevis. Og når deres læge siger de ikke kan få fornyet kortet mer , så finder de bare en læge der vil...............
Så pas på der ude
Kør som alle ville køre dig ned , og ha altid 2 finger på bremsen ,det skulle give et par % mere i overlevelse
Jeg tror det er forkert at skære de "ubetinget-vigepligt-overtrædere" over en kam og blive ved med at påstå at det er de gamle det er i vejen med
Jeg mener det er folks generelle holdning til medtrafikanter der er kørt af sporet. Folk er blevet vildt egoistiske både i trafikken og andre forhold i samfundet
Det gælder hele tiden om at komme først og tænke: Jeg kan godt køre ud så må bilisten/motorcykelisten bare bremse og holde sig bagved
Det samme sker gang på gang på motorvejen. Vi bliver tudet ørerne fulde om at man skal holde en sikker afstand til den forankørende når man ligger i overhalingsbanen. Men hvad fanden hjælper det når folk gang på gang rykker ud foran en, fordi de mener der er plads, og pludseligt halverer ens sikkerhedsafstand
Eller ham der ligger bagved bliver træt af at køre i kø og overhaler indenom og kører ind foran en
Så bliver man jo nødt til at gå på kompromis med sikkerheden og ligge alt for tæt på den forankørende.
Se bare på denne tråd, den bærer klart præg af at det altid er de andres skyld
Vi skal lære at æde vores indre egoist og være venlige mod medtrfikanterne, så kan man bare håbe på at det begynder at smitte af