Forfatter Emne: Sommerkørsel og påklædning  (Læst 6967 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Oxygen

• Søndagskører
  • **
Sommerkørsel og påklædning
« Dato: Maj 28, 2005, 05:31:40 pm »
Hej forum

Eftersom jeg er ret ny og uerfarn, har jeg det bedst med at køre i ordentlig påklædning, men hvad gør man når det er så varmt, som det feks. er i dag, at man ikke kan holde ud at ha' det på? Man har jo mest lyst til bare at tage hjelmen og et par handsker på...

Hvad gør I??

Det er vel egentlig kun et problem ved bykørsel, men der er trafikken også tættere og risikoen større. Det er jo bare ikke så fedt med alt det udstyr hvis man feks. skal i biffen. Er det bare mig der piver?  :)
Sort SV650SK1

Søren22

• Søndagskører
  • **
« Svar #1 Dato: Maj 28, 2005, 09:00:45 pm »
Jeg ved godt hvad du mener......

Tit blir det heller ikke til mere end jakken og hjelmen!!!!

Men de sidste  to dage har det kun været hjelm og handsker :)
Red sv650s 1999.... Komplet Arrow Titanium, KN filter, Jetkit, Spyball

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #2 Dato: Maj 28, 2005, 10:58:00 pm »
Tja.. jeg er belevet bedre til at tage hele udstyret på - så det er slut med at køre i jeans & T-shirt...
Men jeg kører heller ikke smutture med praktisk formål længere - kun ture med det formål at nyde køreturen!
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

LSJ

• Roadracer
« Svar #3 Dato: Maj 28, 2005, 11:33:03 pm »
Enig med dig nyg...
Har som minimum altid hjelm,handsker,rygbeskytter,støvler og jakke på. Og næsten også altid læderbukserne.. Og det er egentlig ligemeget om det er inde i byen, eller ude på de små veje, for inde i byen er der jo som nævnt masser af traffik. Men på de små veje er der jo ofte grus eller andet møg på vejen. Og derude får SV´en jo også noget at leve af :twisted:  :twisted:

Desuden husker vi vel alle hvor pisseondt det gjorde på hænderne når man kørte på almindelig cykel (specielt når ens psykopatforældre skulle rense småstenene ud!!!)... tænk på hvor NASSSSSSSSS det gør med 60+ og bar hud :(  :(  Og skadestuen er befolket med psykopater
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #4 Dato: Maj 28, 2005, 11:38:52 pm »
Det er kun tudsnuder der piver over at det er for koldt eller for varmt.
KØR NU FOR F.... ALTID MED ORDENTLIGT TØJ PÅ!!!!

Hvis man er i tvivl om man gidder så se jer lige i spejlet inden i vælger at køre uden sikkerhedsudstyret!

Bare en mening fra en der ALTID har hele lortet på selv på prøvkørsler af mc´en.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

ThomasM

• Plastikrocker
« Svar #5 Dato: Maj 29, 2005, 09:33:02 am »
ja det er vel et spørgsmål om man har lyst til at tage chanchen.. husk at en stor del af mc uheldene ikke er mc'istens skyld men en eller anden blind billist.. derfor kan det være når som helst hvor som helst det kan gå galt.. nu skal jeg ikke lyde hellig.. ikke altid jeg har bukser og rygbeskytter på, men er også blevet bedre og bedre til det.. kig evt på et par billeder af folk der "tog chancen" og var nede og ligge.. de fleste af dem ville ønske de havde haft mere udstyr på, også selvom det var 30 grader.. som min gamle mc lærer altid sagde.. at køre på mc er sjovt, men ikke rart.. enten fryser man eller også sveder man.. lev med det.. for det er en del af sporten.. :)
SV650S K4 Blå/YC2
Mods: suzuki hugger, lucas fender elim, spyball.
Klip: 1.

Bongers

• Gæst
« Svar #6 Dato: Maj 29, 2005, 10:36:02 am »
Jeg køre i brynje  :D  :D  det er alt for dejligt.. ingen problemer med varmen – og tror der er mere sikker end jakken.... an kun anbefale det !!!

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #7 Dato: Maj 29, 2005, 10:37:59 am »
Citat fra: Bongers
Jeg køre i brynje  :D  :D

Mit bullshitmeter er ude af drift, så... seriøst? Vi vil da se billeder :) Eller mener du sådan et net med skaller i?
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Oxygen

• Søndagskører
  • **
« Svar #8 Dato: Maj 29, 2005, 10:53:29 am »
Den med spejlet er nok meget god. Den vil jeg huske, og fortsætte som jeg hidtil har gjort... Som ThomasM siger kan man jo ikke forberede sig på andres fejl...

Jeg har også lige bestilt noget sommertøj fra Louis, til de dage hvor det er rigtig varmt. Sikkerhed er vel værd at betale for..!

Ja Bongers, ser også gerne at du lige uddyber dit indlæg  :D
Sort SV650SK1

ThomasM

• Plastikrocker
« Svar #9 Dato: Maj 29, 2005, 12:22:34 pm »
Jeg køre i brynje  :D  :D  det er alt for dejligt.. ingen problemer med varmen – og tror der er mere sikker end jakken.... an kun anbefale det !!!

det tager vel kun slagstederne.. asfalteksem beskytter det vel ikke mod..?
SV650S K4 Blå/YC2
Mods: suzuki hugger, lucas fender elim, spyball.
Klip: 1.

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
« Svar #10 Dato: Maj 30, 2005, 10:15:35 am »
Citat fra: Jannik
Det er kun tudsnuder der piver over at det er for koldt eller for varmt.
KØR NU FOR F.... ALTID MED ORDENTLIGT TØJ PÅ!!!!

Hvis man er i tvivl om man gidder så se jer lige i spejlet inden i vælger at køre uden sikkerhedsudstyret!

Bare en mening fra en der ALTID har hele lortet på selv på prøvkørsler af mc´en.

Enig  :!:
For godt to år siden blev kæresten og jeg smidt af SVinet, da en flink bilist skar et sving  :evil: .
Det foregik i en by og farten har næppe været mere end 45Km/t, men kæresten havde desværre ikke sine kørebukser på  :oops:  :cry:
Resultatet var en stor gang asfalteksem, der krævede forbindingsskift hver dag i små to uger  :cry:  :cry:

Så på med klunset rødder  8)
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
.
« Svar #11 Dato: Maj 30, 2005, 10:36:51 am »
Jeg er rimelig grim i forvejen så jeg kører i korte bukser...

Det er jo næsten ligemeget når man ikke har så meget at miste.

:lol:
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: .
« Svar #12 Dato: Maj 30, 2005, 10:55:45 am »
Citat fra: Nikolaj
Jeg er rimelig grim i forvejen så jeg kører i korte bukser...

Det er jo næsten ligemeget når man ikke har så meget at miste.

:lol:

Hørt!
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Bongers

• Gæst
« Svar #13 Dato: Maj 30, 2005, 01:02:00 pm »
Citat fra: ThomasM

det tager vel kun slagstederne.. asfalteksem beskytter det vel ikke mod..?

Den tager det hele.... og sidder skide godt...

Billederne er på vej...

Andreas

• Plastikrocker
« Svar #14 Dato: Maj 30, 2005, 04:08:48 pm »
Jeg har lige været i League city i Texas...
Der er intet krav om at bruge hjelm, så alle kører rundt i shorts, t-shirt og selvfølgelig solbriller :roll:

Men det har jo også nogle at de bedste kiruger  :lol:
Andreas
----------
Solgt!!! SV1000 NAKED K4, Leo Vince SBK bolt-on, Pyramid Hugger, Hamicat fender eliminator, Tre-Mod, Pair system - fix...