Forfatter Emne: nye dæk  (Læst 5009 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

veldorm

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 97
nye dæk
« Dato: November 26, 2007, 02:36:05 pm »
Jeg skal som minimum have nyt fordæk på kiloSvinet i vinter men hvor køber i og hvad er bedst til prisen??
lige nu sidder der michelin sport på.
lad mig høre hvor i køber og helst billigt  :mrgreen: :blink:
Er yamaha ikke et el orgel?  og Kawazaki er da nogle møggrimme sko som vi gik med i 80érne :-)

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: nye dæk
« Svar #1 Dato: November 26, 2007, 02:53:31 pm »
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

bdamkjaer

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 312
Re: nye dæk
« Svar #2 Dato: November 26, 2007, 03:18:11 pm »
Et godt bud på et dæk kunne være Michelin Road 2.
SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: nye dæk
« Svar #3 Dato: November 26, 2007, 03:51:56 pm »
Når du har fundet ud af hvad du vil have så PM mig så skal jeg se hvad jeg kan skaffe dig dem til. (såfremt det er Michelin du vil have)

Kører selv med Michelin Pilot Road 2CT, kan klart anbefales hvis du ikke er den der kører med knæet i asfalten


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: nye dæk
« Svar #4 Dato: November 26, 2007, 03:52:44 pm »
Et godt bud på et dæk kunne være Michelin Road 2.

Har jeg også lige købt - bagdæk - 1188 + 100,- for montering (hvis man bor i nærheden af Århus)
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: nye dæk
« Svar #5 Dato: November 26, 2007, 11:46:41 pm »
Jeg snuppede lige 2 styks 180/55-17 og et 120/70-17 Pirelli Diablo Strada til min for 2800 kroner fra MyNetMoto - og så koster det kun 10 euro i fragt.   :mrgreen:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: nye dæk
« Svar #6 Dato: November 27, 2007, 10:53:15 am »
Hvilket dæk er egentlig et godt dæk til en sv1000s. Jeg bruger min cykel til daglig transport og engang imellem kører drengene og jeg lidt råddent på nogle snoede landeveje, men aldrig bane og race. I instruktionsbogen anbefaler Suzuki at man bruger Michelin Pilot Sport. Hvad er forskellen på de forskellige dæk og hvilket skal man vælge? Diablo lyder jo meget sejt  :lol:

/Ole J.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: nye dæk
« Svar #7 Dato: November 27, 2007, 12:46:20 pm »
Jeg kører ikke ret meget ligeud, så mine dæk er normalt slidt fornuftigt over det hele når de bliver skiftet.

Bagdæk slid med min kørsel - dvs sving og leg 90% af tiden.
Fordæk holder ca 3 bagdæk hos mig.

Baseret på erfaringer fra i år :

Pilot Road : 4900km men det var slidt da jeg fik cyklen.
Pilot Power : 3200km
Continental SportAttack : 2200km
Pirelli Dragon Corsa : 5900km
Pirelli Diablo : 7200km
Metzler M3 : Har et liggende som har kørt max 1000km før det blev pillet af. Det bliver mit første dæk i 2008.

Jeg har haft et par dæk ind imellem, men jeg synes ikke banekørsel tæller med i sammenligningen.   :mrgreen:

Jeg har købt Diablo Strada fordi jeg er meget tryg ved dem - og de får fornuftige karakterer i alle dicipliner - og de har samtidigt holdt længst af alle de dæk jeg har prøvet.

Jeg har prøvet en cykel med Pilot Road 2, og dem ville jeg holde mig fra. Jeg synes de de er meget luskede ved moderat nedlægning - og de ændrer styrevillighed meget brat når man går hårdt til dem.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

bdamkjaer

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 312
Re: nye dæk
« Svar #8 Dato: November 27, 2007, 07:37:19 pm »
Prøv at kigge dæktest

Jewg mener at både FDM og Bike.dk havde dæk test tidligere i år. Dæk valget afhænger helt af din primære kørestil, hvad der er godt for nogen er måske mindre godt for andre.

se bl.a. http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=5908.0
« Senest Redigeret: November 27, 2007, 07:56:50 pm af bdamkjaer »
SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: nye dæk
« Svar #9 Dato: November 28, 2007, 08:12:10 am »
Jeg kører på en SV1000 (N) og bruger Metzeler Sportec-M1. De står rigtig godt fast og har kun meget få gange sluppet for mig. Min kørestil er mest sving og hurtig accelleration ud af svingene - her passer M1'erne godt efter min smag. De holder desværre ikke specielt længe ( måske p.g.a. det meget spidse profil ) men jeg har valgt at få max køreglæde når jeg kører og så skifte dæk når det er nødvendigt.

Jeg har tidligere kørt på Michelin pilot road og Continental force men begge kan jeg ikke anbefale da de begge har for lidt bid.

Jeg tror at der er stor forskel på hvor længe et fordæk holder på en SV1000 og en SV1000S. I mit tilfælde kan jeg slide tre bagdæk pr. fordæk og det tror jeg ikke går på SV1000S så der skal nok lyttes til de inkarnerede S-kørere for at få erfaringer som du kan bruge.
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

jeppe

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 125
Re: nye dæk
« Svar #10 Dato: November 29, 2007, 11:36:56 pm »
pilot power er det bedste dæk jeg har kørt på endnu den passer perfekt på sv 1000 s. jeg kørte 2ct før men kører alm ny og syntes faktisk det virker bedre med den alm

mvh
jeppe
SV1000S med öhlins gaffel og bagdæmper så bliver det ikke meget bedre

veldorm

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 97
Re: nye dæk
« Svar #11 Dato: November 30, 2007, 02:52:22 am »
når dækkene så er indkøbt hvor for i så monteret og hvad koster det for begge hjul?
Er yamaha ikke et el orgel?  og Kawazaki er da nogle møggrimme sko som vi gik med i 80érne :-)

jeppe

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 125
Re: nye dæk
« Svar #12 Dato: December 02, 2007, 10:51:21 am »
jeg monterer mine på et autoværksted og afballansere dem mellem to ølkasser det virker fint

det koster ingenting
SV1000S med öhlins gaffel og bagdæmper så bliver det ikke meget bedre

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: nye dæk
« Svar #13 Dato: December 02, 2007, 10:54:49 am »
Ham jeg har værksted ved siden af, låner jeg monteringsapparatet af - og abalancerer mellem to ting jeg nu kan finde som er høje nok.  :)
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: nye dæk
« Svar #14 Dato: December 03, 2007, 10:37:52 am »
Jeg faldt lige over denne sprit nye dæktest fra motorrad.

http://fpn.dk/motor/mc/article1189719.ece

Det lader til at der er næsten dødt løb mellem Michelin, Metzeler og Pirelli. :thumbsup:

/Ole J.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031