Forfatter Emne: DANSK VERSION AF TPS-JUSTERINGEN - Indsprøjtningsmotor  (Læst 64001 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
DANSK VERSION AF TPS-JUSTERINGEN - Indsprøjtningsmotor
« Dato: Maj 28, 2005, 02:30:59 pm »
LÆS BESKRIVELSEN TIL HVERT BILLED!!!
 
Tps justering.

MOTOREN SKAL VÆRE VARM MENS MAN JUSTERE!!!!

Start derfor og lad motoren blive varm inden du slukker motoren for at montere lusen i stikket! (billed 1)

Vent med at starte motoren til lusen er lagt i stikket. (Stikket findes under bagsædet tæt på forsædet se billed 6)

Det man skal justere er det sorte gasspjældspotentiometer vist med en gul pil på billed:2

Billed 3 viser hvad displayet ændre sig til når lusen er lagt og tændingen er tændt.
           -c00 betyder at insprøjtningen står i midten (det er - der indikerer det) og c00 betyder at der ingen fejl er i computeren.

Billed 4: brug torx 25 med hul i (sikkerhedsbits som eks kan købes i silvan)

billed 5: juster tomgang til ca 1200 når den er varm.

billed 6 & 7: viser hvor du kan finde stikket til lusen.

Fremgangsmåde:

Når cyklen står i tomgang og er varm skal der stå -c00 i display med lusen lagt.

DEN MÅ ALDRIG STÅ _c00 for så står den ALT for lavt i indsprøjtningen.

I frigear drejer du på gassen og ser hvornår stregen foran c går fra at stå i midten til at stå i toppen af "c´et"
Det skal den gerne gøre ved 1500 omdr/min (mellem 1400 og 2000 er fint!)

Hvis den ikke gør det løsner man de 2 skruer til gasspjældspotentiometeret ved kun lige at løsne den i toppen så den stadigt sidder lidt fast, og løsner den i bunden lidt mere.

MAN SKAL DREJE LIDT MERE END INGENTING NÅR MAN JUSTERE!!!!

Vær opmærksom på at den ændre sig en smule når man spænder skruerne igen så det skal gøres forsigtigt, og skiftevis på de 2 skruer.

Når man ramme inden for området for det der er ok skal man bare slukke motoren, hive lusen ud, samle skidtet og se om det har hjulpet...

Var det til at forstå ellers skriv til mig...
« Senest Redigeret: April 23, 2008, 08:50:45 pm af Jannik »
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: DANSK VERSION AF TPS-JUSTERINGEN - Indsprøjtningsmotor
« Svar #1 Dato: Juni 11, 2007, 08:01:57 pm »
HOV!!!! Hvor er beskrivelsen blevet af????  :rolleyes: :rolleyes: Hmmm... nå men jeg må jo skrive den igen en dag...  :hand:

Hhhhmmmm... Kan også se at der mangler nogle billeder, eller at den ikke kan åbne dem i hvertfald. :club: :club: :club:
« Senest Redigeret: Juni 11, 2007, 08:03:39 pm af Jannik »
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: DANSK VERSION AF TPS-JUSTERINGEN - Indsprøjtningsmotor
« Svar #2 Dato: Juni 13, 2007, 08:02:02 pm »
Dejlig guide... der... eller noget...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Kasper N

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 64
  • Sort som piloten i en thai fighter!
Sv: DANSK VERSION AF TPS-JUSTERINGEN - Indsprøjtningsmotor
« Svar #3 Dato: April 05, 2010, 08:44:55 pm »
Hejsa.
Du skriver mellem 1400-2000 omdrejninger er det fint

Min ændrer sig først ved 2600rpm og jeg skal justere i morgen. Skal jeg sigte efter 1500 rpm eller hvad skal jeg sigte efter? :-)

Mvh
Kasper

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: DANSK VERSION AF TPS-JUSTERINGEN - Indsprøjtningsmotor
« Svar #4 Dato: April 06, 2010, 06:59:00 am »
Bare du kommer ind i området så skal du være glad. (så kan du ikke mærke forskel)

Husk det ændre sig når du spænder skruerne...  :rolleyes:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Kasper N

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 64
  • Sort som piloten i en thai fighter!
Sv: DANSK VERSION AF TPS-JUSTERINGEN - Indsprøjtningsmotor
« Svar #5 Dato: April 06, 2010, 08:35:03 am »
ok jeg takker mange gange. Skal bare lige have købt den der djævelske bits  :evil: (jeg vidste godt udfra den glimrende guide at den skulle bruges men ville lige kontrollere først)

Jeg takker ihvertfald så langt  :thumbsup:

Drlund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 332
Sv: DANSK VERSION AF TPS-JUSTERINGEN - Indsprøjtningsmotor
« Svar #6 Dato: Maj 09, 2010, 07:27:17 pm »
Du er en guttermand Jannik! Meget nem guide - Har lige justeret min. Den gik meget uroligt omkring de 2800-3400rpm og stod da også helt hen i vejret da jeg fik lusen i...håber nu det er væk :D :thumbsup:
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: DANSK VERSION AF TPS-JUSTERINGEN - Indsprøjtningsmotor
« Svar #7 Dato: Maj 09, 2010, 08:46:53 pm »
Du er en guttermand Jannik! Meget nem guide - Har lige justeret min. Den gik meget uroligt omkring de 2800-3400rpm og stod da også helt hen i vejret da jeg fik lusen i...håber nu det er væk :D :thumbsup:
Du er velkommen... Jeg er ikke i tvivl om at det har hjulpet på din ged.  :thumbsup:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

SVinke

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 115
  • the devil rides with me
Sv: DANSK VERSION AF TPS-JUSTERINGEN - Indsprøjtningsmotor
« Svar #8 Dato: Maj 13, 2010, 02:20:36 am »
Det er åbenbart et latterligt suzuki problem det der.

jeg har hørt flere med samme problem (og samme løsning) på GSX-R 600-750 og problemet var det samme på min GSR600 k8
Til vejen: Hmm ja når de skide forsikringsfolk får taget sig sammen til at smide nogle penge ind på min konto en SV 650 Oldschool

Tidligere cykler: GSR 600 K8
                         Husqvarna te 610. 1994

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: DANSK VERSION AF TPS-JUSTERINGEN - Indsprøjtningsmotor
« Svar #9 Dato: Juni 14, 2010, 10:38:54 pm »
PDF udgave af Janniks danske TPS justeringsguide.
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

skagbo

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 72
Sv: DANSK VERSION AF TPS-JUSTERINGEN - Indsprøjtningsmotor
« Svar #10 Dato: Juli 11, 2010, 05:56:41 pm »
rigtig fin guide :lol: har lige tjekket min og den står så stregen skifter til toppen når omdrejningerne når 1900-2000rpm, bør jeg justere den, så den ligger nærmer ved de 1500 rpm??

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: DANSK VERSION AF TPS-JUSTERINGEN - Indsprøjtningsmotor
« Svar #11 Dato: Juli 11, 2010, 08:30:49 pm »
hvis den er under 2000 omdr når den går høj så får du ikke noget ud af at justere. :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

skagbo

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 72
Sv: DANSK VERSION AF TPS-JUSTERINGEN - Indsprøjtningsmotor
« Svar #12 Dato: Juli 11, 2010, 08:59:09 pm »
fint, så vil jeg ikke røre ved den, takker.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: DANSK VERSION AF TPS-JUSTERINGEN - Indsprøjtningsmotor
« Svar #13 Dato: Juli 11, 2010, 09:32:16 pm »
Du er velkommen.  :blink:

Jeg plejer nemlig selv at sige at bare den er under 2000 så er den fjong.  :afro:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Hr.Maul

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 141
  • huba huba
Sv: DANSK VERSION AF TPS-JUSTERINGEN - Indsprøjtningsmotor
« Svar #14 Dato: Marts 11, 2013, 08:13:46 pm »
Hej Jannik

Skal lige prøve på min SV om den er helt hen i vejret eller er fjong  :rolleyes:

Du skriver til slut:

Vær opmærksom på at den ændre sig en smule når man spænder skruerne igen så det skal gøres forsigtigt, og skiftevis på de 2 skruer.

Når man ramme inden for området for det der er ok skal man bare slukke motoren, hive lusen ud, samle skidtet og se om det har hjulpet..


Betyder det ikke at hvis man slukker mototren, spænder de samme 2 skruer man lige har løsnet at det hele kommer tilbage til samme punkt som før man justerede...  :shock:
SV1000N - ZX10R bagdæmper - Wirth progressive fjedre - PiperX filter - MIVV Titanium - armerede slanger - plov - Rizoma lir