Forfatter Emne: pair systemet  (Læst 3541 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
pair systemet
« Dato: November 22, 2007, 12:37:22 am »
Hej allesammen! Jeg er stort set helt ny her på forumet, og vil gerne starte med at sige tak til alle jer som tager jer tid til at dele jeres erfaringer med os andre! Efter at have fulgt lidt med herinde kan jeg se at det i høj grad er en lille hård kerne som er meget aktive, så mange tak for jeres tid og gode råd!  :respekt:

Mit spørgsmål drejer sig om pair systemet! Jeg har set at man kan købe et pair removal kit hos chewys-stuff !

1. hvad har folk af erfaringer med dette kit?
 - umiddelbart ser det jo ud til at det er temmeligt enkelt, og noget man kan lave selv?

2. Andre fordele end at man undgår de høje knald ved nedgearing?
  - sker der noget ved motorgangen eller benzin økonomien?

På forhånd tal for jeres indlæg

Kennet
kilosvin med div udstyr...

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: pair systemet
« Svar #1 Dato: November 22, 2007, 04:45:45 am »
1: Ja!
jeg har dog valgt den nemme løsning hvor jeg bare har blokeret den i luftfilterkassen

2: Jeg oplevede ingen væsentlige forskelle ved motorgangen eller benzinøkonomien

steen

• Roadracer
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
« Svar #2 Dato: November 22, 2007, 08:10:55 am »
Jeg har lagt to rustrfri plader ind imellem reed-ventilerne og slangestudsen ved topdækslet. Resten af PAIR systemet sidder stadig på sin normale plads.
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #3 Dato: November 22, 2007, 10:31:18 am »
jeg har ikke kigget efter endnu - men luft indsugningen til PAIR-systemet sidder ved luftfilterkassen?

har noget tykt plexiglas jeg tænkte at bruge til at lukke det med - hvis det ikke bliver for varmt

nogen der har et billede - bare for at være på den sikre side ;)
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

roadpilot

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: November 22, 2007, 10:45:09 am »
Jeg vil klart helst have en løsning, hvor det kan instaleres igen. - Nogen som har erfaringer med garanti problemer grundet blokering eller afmontering af systemet?

Så løsningen med bare at lade selve pairsystemet sidde er nok mest mig! -desuden hvis målet er at tabe 250g i vægt, så løb en tur et par gange om ugen... :innocent:

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #5 Dato: November 22, 2007, 10:51:55 am »

roadpilot

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: November 30, 2007, 12:48:05 am »
Er der nogen som ved om det kan købes i dk? Eller er det noget som skal købes i UK? -jeg er snart ved at være træt af at betale "postman Pat" for at sende ting fra England!

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #7 Dato: November 30, 2007, 08:14:09 am »
hvis der nu er nogen der har købt dem kunne di lave en tegning med mål - så vi andre der har adgang til et metalværksted kunne fremstille dem selv ud at rest metal ;)

roadpilot

• Sandt SVin
« Svar #8 Dato: November 30, 2007, 10:33:04 am »
een af mine klub kammerater har lige købt et sæt hjem, glemte bare lige at spørge om jeg ville have et sæt med!!  :whatever: -Men jeg har ikke adgang til et ordentligt værksted / sikkert heller ikke evnerne , til at lave et sæt selv!  8) -Men jeg skal derned i dag, jeg kan da lige se om jeg ikke kan lave en tegning til dig! -Samt se hvilken modstand det er der følger med

kennet

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #9 Dato: November 30, 2007, 10:38:20 am »
een af mine klub kammerater har lige købt et sæt hjem, glemte bare lige at spørge om jeg ville have et sæt med!!  :whatever: -Men jeg har ikke adgang til et ordentligt værksted / sikkert heller ikke evnerne , til at lave et sæt selv!  8) -Men jeg skal derned i dag, jeg kan da lige se om jeg ikke kan lave en tegning til dig! -Samt se hvilken modstand det er der følger med

kennet
lyder fint - modstanden skal kun bruges hvis man fjerner den helt - ellers kan man stoppe for luft tilførelsen med beslagne og la den sidde

roadpilot

• Sandt SVin
« Svar #10 Dato: November 30, 2007, 04:55:20 pm »
Ups! Glemte da lige at lave den tegning da jeg var i klubben! Nå men vi holder julefrokost dernede i morgen, så jeg tager derned lidt før og får lavet en tegning til dig!

Ja jeg ser at modstanden kun er der for at snyde systemet,så maskinen tror at pair systemet er der endnu!

Simon

• Plastikrocker
  • Det er livet at køre
« Svar #11 Dato: December 03, 2007, 06:57:08 pm »

kennet
ja det gjore jeg  :blink:, men som vi snaked om ,blev det købt hjem kun for at få tegningen og se om man kunne lave det selv
V strom 1000  år 2007    powercomander,mivpotter,plus en masse andet gejl

roadpilot

• Sandt SVin
« Svar #12 Dato: December 04, 2007, 10:37:00 am »
Jamen så er den jo i vinkel Sims, vi starter en produktion ik? :innocent:-Og med vi mener jeg jo dig, det er jo ikke mig som er mekanikker :lol:

roadpilot

• Sandt SVin
Bedre sent end aldrig
« Svar #13 Dato: December 10, 2007, 04:59:57 pm »
Hej Blz , Ja nu har jeg rendt rundt med den tegning i lommen en hel uge men har ikke været i nærheden af en scanner! Nå men her er den så, - hvis der er nogen som vil i gang med at lave en produktion. Jeg har scannet tegningen og lagt den ind i et word doc. så det kan læses af alle! Den er tegnet af efter originalen og de nøjagtige mål står også på tegningen!

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #14 Dato: December 10, 2007, 06:28:47 pm »
fedt - jeg undersøger lige hvad det kommer det at koste hvis en af mine venner sætter lærlingen til at fremstille en del ;)