Forfatter Emne: TURBO på kilo SV! Erfaringer?  (Læst 2806 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
TURBO på kilo SV! Erfaringer?
« Dato: November 15, 2007, 08:41:13 pm »
Jeg faldt over dette helt fantastiskte kit til en SV1000(S). Kun 3999 €.

http://www.rf-biketech.de/shop/product_info.php?info=p340_Turboladerkit-SV-1000.html

Er der nogen som kender nogen der kender en, eller selv vil indrømme at de har været så vanvittige at monterer såden en fætter på cyklen. Det lyder godt nok vild. Selvom jeg ikke syntes det giver så meget, 160HK, der må da kunne hentes mere ud af motoren eller hva? Turbo giver jo normalt et enormt moment, så på en V-motor må det jo blive helt vildt.

Lidt mere søgen gav endnu et link

http://www.suzukisv1000.com/faq/tlrman/turbo.htm

Nu er der 195 HK men kun med oktan 105!!!  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Helt ærligt er der nogen som har erfaringer med dette. Turbo er ikke et projekt jeg selv vil kaste mig ud i, men det kunne da være lidt sjovt at hører hvis nogen har lidt gode historier om turboer.   :innocent:
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: TURBO på kilo SV! Erfaringer?
« Svar #1 Dato: November 16, 2007, 06:47:44 am »
det lyder lidt for sjovt :undecided:
spørgsmålet er om måden trækket kommer på bliver meget anderledes end man kender det og om forhjulet kan holdes nær vejen ellers er det intet værd.
har du ikke kræfter nok i en sv1000?
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: TURBO på kilo SV! Erfaringer?
« Svar #2 Dato: November 16, 2007, 07:51:49 am »
En af mine venner kører GPZ 750 Turbo..

Jeg tror at man skal være lidt påpasselig hvis der feks. er turbotøven og den først laver tryk når du er på vej ud af en kurve.. - så kan den vel snildt smide dig af..?

Men fedt projekt - Jeg har haft tankerne mange gange :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: TURBO på kilo SV! Erfaringer?
« Svar #3 Dato: November 16, 2007, 08:55:32 am »
En af mine venner kører GPZ 750 Turbo..

Jeg tror at man skal være lidt påpasselig hvis der feks. er turbotøven og den først laver tryk når du er på vej ud af en kurve.. - så kan den vel snildt smide dig af..?

Men fedt projekt - Jeg har haft tankerne mange gange :)
Tror du det bliver et problem med den turbo der er omtalt?  Jeg ser den yder et tryk på sølle 0,3 bar.  Det må siges at være en lavtryksturbo, og noget der har sin effekt ret hurtigt, altså ved lavere omdrejninger...eller hur?
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: TURBO på kilo SV! Erfaringer?
« Svar #4 Dato: November 16, 2007, 01:00:26 pm »
få en længere bagsvinger for at udnytte turboen bedre og man ser andet end fugle - men det gør meget ved køre egenskaberne
hvad går man efter - dragracer eller baneracer
glem svingteknik og indhent det på de lige stykke :lol:

men gælder reglen med max 20% tuning ik også på motorcykler?

::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: TURBO på kilo SV! Erfaringer?
« Svar #5 Dato: November 16, 2007, 03:05:18 pm »
få en længere bagsvinger for at udnytte turboen bedre og man ser andet end fugle - men det gør meget ved køre egenskaberne
hvad går man efter - dragracer eller baneracer
glem svingteknik og indhent det på de lige stykke :lol:

men gælder reglen med max 20% tuning ik også på motorcykler?


20% reglen gælder sjovt nok ikke turbo.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: TURBO på kilo SV! Erfaringer?
« Svar #6 Dato: November 16, 2007, 03:17:16 pm »
få en længere bagsvinger for at udnytte turboen bedre og man ser andet end fugle - men det gør meget ved køre egenskaberne
hvad går man efter - dragracer eller baneracer
glem svingteknik og indhent det på de lige stykke :lol:

men gælder reglen med max 20% tuning ik også på motorcykler?


20% reglen gælder sjovt nok ikke turbo.
dvs. at de turbo busa'erer det kommer op på 400-500hk er lovlige her hjemme???  :shock:
hmm - bliver forsikringen mon dyere...?
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Blue Thunder

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 137
Re: TURBO på kilo SV! Erfaringer?
« Svar #7 Dato: November 16, 2007, 04:48:13 pm »

20% reglen gælder sjovt nok ikke turbo.
[/quote]
dvs. at de turbo busa'erer det kommer op på 400-500hk er lovlige her hjemme???  :shock:
hmm - bliver forsikringen mon dyere...?
[/quote]


Nej det gør den ikke, den kan slet ikke forsikres i den konfiguration  :shock: :shock:
Man bliver aldrig for gammel til rigtige motorcykler

ajbuchardt

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 32
Re: TURBO på kilo SV! Erfaringer?
« Svar #8 Dato: November 17, 2007, 02:00:24 pm »
20% reglen gælder også vedr. trykladning, men der var engang det ikke var sådan. 20% reglen gælder for ændret slaglængde (krumtap) og topsykke med andet reservedelsnummer end det org. Dvs det man kan ændre er boring og modifikation af den original top, optimeret insprøjtning, "udsprøjtning" etc uden at være begrænset af denne regel bare det kan overholde emissions krav.


Julius