Forfatter Emne: anmeldelse af bike magasinet  (Læst 4135 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
anmeldelse af bike magasinet
« Dato: November 13, 2007, 09:02:03 am »
jeg stod på stationen i morges og ærgede mig lidt over jeg ikke nåede toget pga det faktisk kørte til tiden en sjælden gang...

i kiosken kiggede jeg lidt på forskellige magasiner og fandt bike
der er lidt for en hver smag - en del tests af forskellige mc'ere, noget om streetfightere, cruisers og bane/gade racere
dette nr: stor artikkel om B-Kinkg og 2008 Hayabusa

efter 50min tog tur og læst de fleste artikler synes jeg godt om bladet

tænkte på at kigge på nogle andre magasiner i den nærmeste fremtid


koster 60,-

konklusion kommer når jeg har mere at sammeligne med - hvis det er interresse?
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: anmeldelse af bike magasinet
« Svar #1 Dato: November 13, 2007, 09:29:57 am »
God ide  :thumbsup:

M.h.t. Bike så synes jeg også det er ganske ok.

Jeg ville gerne se, at de ud ovar at lade deres proffer, også lod helt almindelige dødelige køre de cykler de tester.
Det er da fedt at læse at den nyste GSXR er 2/10 sek hurtigere end sidste års model.  :whatever:
Men hvordan er den at køre for den helt almindelige halvfede dansker, der triller til og fra job,og så ellers lidt rundt ? ?

Det aller sjoveste de har lavet, var da de "langtids" testede en stor BMW.
30.000Km kørte de, og så splittede de den ad, og kommenterede det slid de så  :lmao:
Næh nej ! Så skulle de sgu have kikket på fars SV i stedet  8)
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: anmeldelse af bike magasinet
« Svar #2 Dato: November 13, 2007, 10:57:27 am »
Det er en super ide med små test af diverse motorcykelmagasiner. Desværre er der bare lige nogle forhold som man skal have forøje. Jeg har kun lige skimtet igennem nogle enkelte numre af BIKE og problemet med bladet er at det er skrevet på engelsk og så oversat til dansk. Ikke at der er noget ivejen med oversættelsen, men konklusionerne er ofte totalt urealistiske ift. danske forhold. Ofte syntes de at man lige så godt kan vælge den dyreste cykel fordi man får mere for pengene osv. men i Danmark hvor forskellen ikke er 5.000 kr men 30.000 kr så gør det altså ondt i pengepungen. Det er præcist det samme som er problemet med blibladende Nyt om biler og Autobild. Det tager ikke lige hensyn til afgiften som altså er meget afgørende for danske købere. Faktisk er det eneste MC blad i DK som er realistisk omkring danskernes forbrugsvaner MC Touring nyt. Man kan mene om bladet hvad man vil det er ikke det smarteste layout og der er vel lige mange nok reportager om gode campingpladser og test af feltkøkkener, men anmelderserne af motorcyklerne er lavet af danske mænd og kvinder med et naturligt forhold til motorcykler. Ingen roadracere her. Det er måske lidt morfar agtigt men meget godt. Ellers er John i Bilmagasinet ved fast at have en test af en motorcykel med hver måned. Vi kan kun håbe at magasinet til næste år måske øger fokus på de tohjulede en smule.

/Ole J.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: anmeldelse af bike magasinet
« Svar #3 Dato: November 13, 2007, 11:19:40 am »
MC Touring nyt er et kanon blad
men står lidt for sig selv - vil ik sammenligne det med et magasin - det vil være synd
ser det mere som et fagblad hvor faget er MC'eren og MC'isten

magasinerne ligger vægt på hvad der er hot inde for de 2 hjulte med test, anmeldelser og tips og triks

det med priserne synes jeg de har taget højde for det
jeg stødte på nogle priser - en super duke vs en tuono stemte priser godt med hvad MC revyen siger
og sjovt nok nævner de ingen priser på hverken på B-King, Busa eller ZZR 1400(2008) 
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Henning_F

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 278
Re: anmeldelse af bike magasinet
« Svar #4 Dato: November 13, 2007, 01:10:42 pm »
Det er præcist det samme som er problemet med blibladende Nyt om biler og Autobild. Det tager ikke lige hensyn til afgiften som altså er meget afgørende for danske købere.

/Ole J.

Det er ikke korret, ihvertfald omkring Autobild. Selvom de har navnet til fælles, så er 90% af artiklerne skrevet af deres danske redaktion og med henblik på de danske priser.
SV650N ABS K8

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: anmeldelse af bike magasinet
« Svar #5 Dato: November 13, 2007, 01:38:21 pm »
MC Touring nyt er et kanon blad
men står lidt for sig selv - vil ik sammenligne det med et magasin - det vil være synd
ser det mere som et fagblad hvor faget er MC'eren og MC'isten

magasinerne ligger vægt på hvad der er hot inde for de 2 hjulte med test, anmeldelser og tips og triks

det med priserne synes jeg de har taget højde for det
jeg stødte på nogle priser - en super duke vs en tuono stemte priser godt med hvad MC revyen siger
og sjovt nok nævner de ingen priser på hverken på B-King, Busa eller ZZR 1400(2008) 

Det er ikke fordi de oplyser de forkerte priser, men problemet er deres opfattelse af cyklerne og vurderingen af værdi, kvalitet osv. for prisen. I og med at priserne ligger meget mere tæt i udlandet og generelt er alt billigt. i deres konklusioner i test vægter de bare prisen meget mindre en vi gør i DK.

Du har ret MC Touring er det bedste blad på det danske marked.

/Ole J.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: anmeldelse af bike magasinet
« Svar #6 Dato: November 13, 2007, 01:40:54 pm »
Det er præcist det samme som er problemet med blibladende Nyt om biler og Autobild. Det tager ikke lige hensyn til afgiften som altså er meget afgørende for danske købere.

/Ole J.

Det er ikke korret, ihvertfald omkring Autobild. Selvom de har navnet til fælles, så er 90% af artiklerne skrevet af deres danske redaktion og med henblik på de danske priser.

Jeg skal være dig svar skyldig. Jeg har ikke rigtig læst Autobild. Jeg har kun kigget lidt på deres hjemmeside lige da de begyndte i DK og der var meget lånt fra den tyske. Det lyder godt at det er blevet bedre nu. Jeg holder mig nu til Bilmagasinet alligevel.

/Ole J.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: anmeldelse af bike magasinet
« Svar #7 Dato: November 13, 2007, 02:14:11 pm »
Det er en super ide med små test af diverse motorcykelmagasiner. Desværre er der bare lige nogle forhold som man skal have forøje. Jeg har kun lige skimtet igennem nogle enkelte numre af BIKE og problemet med bladet er at det er skrevet på engelsk og så oversat til dansk.

/Ole J.
Det er ikke helt korrekt, bladet er skandinavisk med Klavs Lyngfelt som redaktør. Testene der foretages er med skandinaviske kørere.
(bare det var mig)
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: anmeldelse af bike magasinet
« Svar #8 Dato: November 13, 2007, 02:17:21 pm »
Det er en super ide med små test af diverse motorcykelmagasiner. Desværre er der bare lige nogle forhold som man skal have forøje. Jeg har kun lige skimtet igennem nogle enkelte numre af BIKE og problemet med bladet er at det er skrevet på engelsk og så oversat til dansk.

/Ole J.
Det er ikke helt korrekt, bladet er skandinavisk med Klavs Lyngfelt som redaktør. Testene der foretages er med skandinaviske kørere.
(bare det var mig)

lyder rigtig nok - det var en skandinavisk importør med hayabusa testen - den første i skandinavien
der står ik præsis hvilket land
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: anmeldelse af bike magasinet
« Svar #9 Dato: November 13, 2007, 02:19:36 pm »
forsæt debatten - jeg opretter en ny tråd med en lidt længere konklusion senere ;)
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Morfar

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 46
  • Been there, Done that, Bought the Hayabusa
    • Se Flakse Her :
Re: anmeldelse af bike magasinet
« Svar #10 Dato: November 13, 2007, 02:42:02 pm »
Bike ...

Lad os nu bare kalde det et Nordisk blad. Klavs Lyngfeldt er den danske redaktør,Norge har en, Finland har en og resten af redaktionen sidder i Sverige. Det giver så godt 20 mill. indbyggere - måske 10 % har MC og 10 % køber blade ... ialt 200.000 eksemplarer. Så kan det løbe rundt.

Det var den norske importør af Suzuki der havde fået fløjet en 'Busa hjem ... og den er i øvrigt vældig dyr i Norge ... 250.000 Norske olie-dollars  :shock:

Jeg køber de fleste Bike ... og forlænger med det svenske MC-Journalen (glimrende blad) og det engelske Superbike (meget engelsk)

Men - der er da artikler de har fra de andre europæiske Bike-redaktioner ... Det er trods alt et begrænset antal journalister der får lov til at tæve en Desmosedeci RR rundt på Maranello ... men vi vil jo alle gerne læse om den ... Og der er jo aligevel ingen der har råd til den ...

Men godt initiativ med denne tråd  :respekt: - der kan jo være mange blade man ikke kender til ...

/Morfar
Nu på IKEA-plader ...

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: anmeldelse af bike magasinet
« Svar #11 Dato: November 13, 2007, 08:46:57 pm »
Fint emne  :thumbsup:

Generelt vil jeg sige, at jeg savner kvalitet hos de danske mc blade.

Touring Nyt synes jeg består alt for meget af rejse stof - og alt for lidt af mc test. Maskinerne er ofte "halv gamle" inden TN for dem prøvekørt. I øvrigt synes jeg sproget/måden bladet er skrevet på, er noget gammeldags. Desuden får jeg personligt ikke noget ud af medlemsfordelene. Faktisk bruger jeg alene TN som kalender/opslagsværk for træf og ture m.v. Minder mig om, at jeg hellere må få mig meldt ud  :? Så sparer jeg også de ca. 220 kr. årligt  :wink:

Bike synes jeg er meget bedre end TN. En del tests, frisk sprog, til tider noget humor - men også meget præget af, at mange test og artikler er skrevet på fx svensk - og derefter oversat til dansk. Fx husker jeg en artikel omkring ham skuespilleren (kender ikke navnet, det er ham fra Beck, den svenske serie), som er vild med mc´ er. Den artikkel var så meget oversat fra svensk  :dead:

Personligt er jeg en stor fan af Bilmagasinet. Et mc-blad i samme kvalitet ønsker jeg mig; samme sprog, billeder, test af forskellige mc´er, motorsport m.v.

Må jeg i øvrigt være den første til at ønske jer alle en glædelig jul  :mrgreen:


/Morten
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: anmeldelse af bike magasinet
« Svar #12 Dato: November 13, 2007, 09:01:42 pm »
Jeg har kun lige skimtet igennem nogle enkelte numre af BIKE og problemet med bladet er at det er skrevet på engelsk og så oversat til dansk.
Helt enig (bortset fra at det er svensk som det allerede er blevet på peget :D). Jeg synes ofte man kan læse at den oprindelige artikel var svensk. Også når det kommer deres test af brugt cykler - jeg synes det er sjældent jeg ser de tester noget som er tæt på jeg kunne have råd til :D

Men ellers et ganske ok blad, med nogle gode tests og nyheder.

Fx husker jeg en artikel omkring ham skuespilleren (kender ikke navnet, det er ham fra Beck, den svenske serie), som er vild med mc´ er. Den artikkel var så meget oversat fra svensk  :dead:
HELT ENIG! Den artikel var godt nok noget tam... Der var også en lignende med en svensk stuntkører som jeg aldrig har hørt om... Den var der dog lidt mere kød på, meeen at læse om at han kommer fra en lille flække der er det og det sted i Sverige, er måske ikke så interessant.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Blue Thunder

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 137
Re: anmeldelse af bike magasinet
« Svar #13 Dato: November 13, 2007, 09:10:32 pm »
Mc blade er en udemærket måde at blive opdateret på, dog har flere blade, som tidliger omtalt her i tråden, aktikler der oprindeligt er skrevet til de udelandske magasiner som fx. MC Revyen - Motorrad - Motorradfahrer -Fast Bikes - MCM  og Bike, og netop derfor relateret til et andet forum. Men der er dog relevante nyhedder ind i mellem i nogen af disse nævnte, som også kaster lidt opklarende lys over de danske mcister.
Men personligt foretrækker jeg net- magasinerne istedet fx.

http://www.motorradonline.de/home  -  http://www.classicbike.co.uk/  -  http://mcnews.dk/



Blue Thunder, på vinter standbye
Man bliver aldrig for gammel til rigtige motorcykler

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: anmeldelse af bike magasinet
« Svar #14 Dato: November 13, 2007, 09:40:34 pm »
Rask - som jeg nævner er TN og et magasin ik det samme
største dele af MC befolkningen er oppe i årne og det gælder også deres MC - pga dansk afgift har de ik skiftet
som navnet nu er "Touring" nyt skal du ikke blive skuffet over der er meget om at rejse på MC
shh - det ligger i navnet  - men sig det ik til nogen  :blink:
det er bare bonus at de også skriver om så meget andet  :mrgreen:

magasiner er mest for unge/modne del - de skal være farvestrålende og lungte af noget giftigt stas så man ik er i tvivl om at man bliver syg af hvis man tager en bid...

::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::