Forfatter Emne: Belt drive  (Læst 3277 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Belt drive
« Svar #15 Dato: November 19, 2007, 10:24:17 am »
Kæden bliver smurt efter hver køretur også selv om den kun har været på ganske få kilometre, og efter min mekanikers vurdering kører jeg længere end godt er på en kæde, 2 cylindrede mcer skal have skiftet kæde efter hver 10000 kilometre for at cyklen har fuld effekt

Aghhh er du nu også sikker på det????

Hudson_W

  • Gæst
Re: Belt drive
« Svar #16 Dato: November 19, 2007, 12:57:34 pm »
Bælte kunne da være en ide. Det må også være mere lydløst end kæden selvom den er svær at høre for de dobbelte Akrapovic.

Hvad er en scootoiler? Billede/link  :shock:

/Ole J.

Link til producenten: http://www.scottoiler.com/

Artikel samt gode billeder om montering: http://www.motorcyclenews.com/MCN/advice/searchresults/MCN-Articles/2005/Jan12-04-fit-scottoiler/?&R=EPI-663

Hudson_W

  • Gæst
Re: Belt drive
« Svar #17 Dato: November 19, 2007, 01:02:34 pm »
Sv1000'eren kørte 27000 K på et kædekit... uden alt det dersens scottoiler osv.. men med ganske almindelig håndkraft når den skulle smøreres.. Den kunne godt have kørt længere... sagde mekanikeren ( Aagesen )

Det var en pæn sjat.

Jeg er enig i at det scottoileren gør, sagtens kan gøres med håndkraft. Men du slipper for det fordi det sker automatisk. Og når scottoileren bruger tynd oile, i forhold til kædespray der klistrer mere, får du også en mere rensende effekt på kæden fordi olien slynger skidtet med af.

MUUNK

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Belt drive
« Svar #18 Dato: November 19, 2007, 09:42:16 pm »
Jeg skrev til ejeren af siden, om det kunne skaffes til SV1000(S)

Her er svaret:

"Hej Jacob.
 
Der er flere der har efterlyst remtræk til SV 1000, men ifølge leverandøren er der for mange modifikationer på cyklen, for at få det til at virke.(desværre)
 
Ole Pedersen"
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Belt drive
« Svar #19 Dato: November 21, 2007, 12:43:25 am »
Kæden bliver smurt efter hver køretur også selv om den kun har været på ganske få kilometre, og efter min mekanikers vurdering kører jeg længere end godt er på en kæde, 2 cylindrede mcer skal have skiftet kæde efter hver 10000 kilometre for at cyklen har fuld effekt

Den påstand har jeg hørt flere gange før. Der er et engelsk motorcykelmagasin som har testet påstanden - og den målbare forskel er 2-2,5 hk forskel på om kæden har kørt 10.000km og er i perfekt stand eller om den har kørt 30.000 og er hvad jeg vil kalde "slidt op". Jeg skal se om jeg kan finde artiklen et sted i min bladsamling og scanne den...
Min pointe er dog at man bilder sig selv noget irrationelt ind hvis man mener man kan mærke den forskel...  :loser:



Jeg skrev til ejeren af siden, om det kunne skaffes til SV1000(S)

Her er svaret:

"Hej Jacob.
 
Der er flere der har efterlyst remtræk til SV 1000, men ifølge leverandøren er der for mange modifikationer på cyklen, for at få det til at virke.(desværre)
 
Ole Pedersen"

Grunden til det virker på en TL'er, er at den kører med koblingskabel hvor en SV'er hydraulisk.

Jeg overvejer rigtigt meget at købe et kit og modde det selv så det kommer til at virke.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Belt drive
« Svar #20 Dato: November 21, 2007, 03:02:06 pm »
Den påstand har jeg hørt flere gange før. Der er et engelsk motorcykelmagasin som har testet påstanden - og den målbare forskel er 2-2,5 hk forskel på om kæden har kørt 10.000km og er i perfekt stand eller om den har kørt 30.000 og er hvad jeg vil kalde "slidt op". Jeg skal se om jeg kan finde artiklen et sted i min bladsamling og scanne den...
Min pointe er dog at man bilder sig selv noget irrationelt ind hvis man mener man kan mærke den forskel...  :loser:
Det kan sku godt være at der er noget om snakken :undecided:
Muligt at man ikke kan mærke det på en 1000'er...  men på en 650'er kan man (muligvis) De første gange jeg var på Knutstorp kunne jeg lige præcis nå 200 km/t (på speedometeret) for enden af langsiden.
Nu kan jeg lige få den op på 195 inden jeg smider ankeret :(  Til gengæld har jeg så kappet 10-15 sek. af omgangstiden   :? :D
Nå, det jeg vil sige er at, den kan da godt ha tabt lidt hk på en slidt kæde, (og lidt brugte tændrør osv.)
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Belt drive
« Svar #21 Dato: November 21, 2007, 04:26:28 pm »
Den påstand har jeg hørt flere gange før. Der er et engelsk motorcykelmagasin som har testet påstanden - og den målbare forskel er 2-2,5 hk forskel på om kæden har kørt 10.000km og er i perfekt stand eller om den har kørt 30.000 og er hvad jeg vil kalde "slidt op". Jeg skal se om jeg kan finde artiklen et sted i min bladsamling og scanne den...
Min pointe er dog at man bilder sig selv noget irrationelt ind hvis man mener man kan mærke den forskel...  :loser:
Det kan sku godt være at der er noget om snakken :undecided:
Muligt at man ikke kan mærke det på en 1000'er...  men på en 650'er kan man (muligvis) De første gange jeg var på Knutstorp kunne jeg lige præcis nå 200 km/t (på speedometeret) for enden af langsiden.
Nu kan jeg lige få den op på 195 inden jeg smider ankeret :(  Til gengæld har jeg så kappet 10-15 sek. af omgangstiden   :? :D
Nå, det jeg vil sige er at, den kan da godt ha tabt lidt hk på en slidt kæde, (og lidt brugte tændrør osv.)

Det er nemt at forklare.  :mrgreen:

Din kørestil er blevet mindre aggressiv og mere flydende, og du ser længere frem i forløbet (alt i alt MEGET hurtigere) - og du bremser derfor tidligere for at få en god linje til svinget.
Den største fejl "nybegyndere" gør (inklusive mig selvom jeg har fået terpet teorien 30 gange) er at bremse sent og give hastigheden på langsiden skylden for ens omgangstider - på trods af at alle ved det er flydende kørestil som giver høj hastighed.

Jeg siger ikke at du ikke har ret angående effekttabet - men det er altså kun et rullefelt som kan give et endegyldigt svar på spørgsmålet.   :wink:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Belt drive
« Svar #22 Dato: November 22, 2007, 08:06:44 am »
Det er nemt at forklare.  :mrgreen:

Din kørestil er blevet mindre aggressiv og mere flydende, og du ser længere frem i forløbet (alt i alt MEGET hurtigere) - og du bremser derfor tidligere for at få en god linje til svinget.
Den største fejl "nybegyndere" gør (inklusive mig selvom jeg har fået terpet teorien 30 gange) er at bremse sent og give hastigheden på langsiden skylden for ens omgangstider - på trods af at alle ved det er flydende kørestil som giver høj hastighed.

Jeg siger ikke at du ikke har ret angående effekttabet - men det er altså kun et rullefelt som kan give et endegyldigt svar på spørgsmålet.   :wink:
Du har ret i alt.... næsten :mrgreen:
Jeg har altid været en tidlig bremser for enden af langsiden, for det er efter min mening det sted hvor der er størst chance for at bukke sin racer eller gademc.
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Belt drive
« Svar #23 Dato: November 23, 2007, 05:04:24 pm »
 :afro:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!