Forfatter Emne: Erfarringer med Ricambi-Weiss.de?  (Læst 5745 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Erfarringer med Ricambi-Weiss.de?
« Dato: November 11, 2007, 04:15:41 pm »
Hejsa

Er der nogle der har erfarringer med www.Ricambi-Weiss.de ?

Jeg overvejer nemlig at købe en plov dernede fra, men jeg har lidt svært ved at finde noget om kvaliteten af ploven. Jeg har dog fundet et par tråde på SVRider.de (http://www.svrider.de/Forum/viewtopic.php?t=45648&highlight=ricambi og http://www.svrider.de/Forum/viewtopic.php?t=28190 ), hvor de vidst forklarer lidt om at man er nødt til at lave egne beslag, men ellers ikke rigtigt noget. Derudover er der de to vedlagte billeder med ploven monteret. Men hvis der er nogle der kan finde andre flere billeder af ploven monteret hører jeg gerne fra jer!

På forhånd tak.

Hygge

P.s. Det er denne det drejer sig om: http://www.ricambi-weiss.de/shop/catalog/product_info.php?cPath=66_71&products_id=241

[Edit] Jeg fandt lige et par billeder mere: http://svrider.de/index.php?seite=umbauten&sv=650&details=102
« Senest Redigeret: November 11, 2007, 04:20:23 pm af Mads »
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Erfarringer med Ricambi-Weiss.de?
« Svar #1 Dato: November 11, 2007, 09:56:51 pm »
Hej Mads,

Hvis ikke jeg husker helt galt, har en af mine kammerater en komplet kåbe fra Ricambi. Det er fin kvalitet  :thumbsup:
Kig evt efter det på eBay.de - måske er det billigere at købe det dér.

 :afro: Niels

Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Erfarringer med Ricambi-Weiss.de?
« Svar #2 Dato: November 11, 2007, 10:18:30 pm »
Hey Niels!

Okay, det lyder jo ikke tosset... 300 kr. er trods alt ret billigt, så hvis den er helt gal med kvaliteten overlever jeg nok også.

Mht. ebay kontra købe ved dem selv, så er der ikke den helt store forskel. Lige umiddelbart ser det faktisk ud til at det er billigere at købe det ved butikken - men tak for tippet!  :thumbsup:

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Erfarringer med Ricambi-Weiss.de?
« Svar #3 Dato: November 20, 2007, 11:47:13 am »
Hej Mads, prøv at søge på Ricambi-Weiss her på siden! Så kommer der en p-a frem, som har købt en plov fra dem, umiddelbart ser det ud til at han ikke helt kan finde ud af at få den monteret, men prøv at sende ham en besked, måske kan du få lidt info der? Jeg har også været inde og checke deres hjemmeside, og overvejer at købe en plov til min, så jeg er meget interesseret i udfaldet? -Som jeg ser det inde på deres side så følger der beslag med (haltersatz)? mvh Kennet
kilosvin med div udstyr...

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Erfarringer med Ricambi-Weiss.de?
« Svar #4 Dato: November 20, 2007, 04:14:03 pm »
Hej Mads, prøv at søge på Ricambi-Weiss her på siden! Så kommer der en p-a frem, som har købt en plov fra dem, umiddelbart ser det ud til at han ikke helt kan finde ud af at få den monteret, men prøv at sende ham en besked, måske kan du få lidt info der?
Jeg så ham godt, men så vidt jeg husker var det noget tid siden han havde været online, så tænkte at han var forsvundet igen. Men skriver sgu en besked til ham :D

Mht. beslag så synes jeg at de tråde jeg har fundet, tyder lidt på at beslagene ikke passer eller bare er noget bras...

Hygge

P.S. Hvor i landet bor du? Vi kunne jo evt. dele noget porto?
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Erfarringer med Ricambi-Weiss.de?
« Svar #5 Dato: November 20, 2007, 08:33:02 pm »
Jeg bor i Kbh! Jeg kører i valby mc.

Jeg har lige købt dyret her før sæsonen sluttede (Den er slut for min del, jeg ved godt at der stadig er folk som kører - jeg forstår det ikke! :huh:) ? Jeg regner med  at bygge den om til streetfighter her i løbet af vinteren! Så din tråd, og var inde og checke siden. Men jeg har også set en del fede dele på poly26 har du været der?
Der er det dog en lidt anden pris en hos ricambi!
-hvad med dig hvor i landet holder du parkeret?
 
kilosvin med div udstyr...

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Erfarringer med Ricambi-Weiss.de?
« Svar #6 Dato: November 20, 2007, 08:37:38 pm »
Okay så lige du var i Aalborg! Jeg har en kammerat her fra klu´bben som er ved at købe hus i Hobro så det kan godt være vi kan finde ud af noget fælles porto! hvis det bliver aktuelt?

Hygge mvh Kennet
kilosvin med div udstyr...

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Erfarringer med Ricambi-Weiss.de?
« Svar #7 Dato: November 20, 2007, 10:14:25 pm »
Jeg har lige købt dyret her før sæsonen sluttede (Den er slut for min del, jeg ved godt at der stadig er folk som kører - jeg forstår det ikke! :huh:) ?
Ja, min er sgu også kommet i hi! :D

Men jeg har også set en del fede dele på poly26 har du været der?
Der er det dog en lidt anden pris en hos ricambi!
Jeps, den kender jeg godt til. Men priserne er for peberet for mig, på nuværende tidspunkt.. Der er ting jeg hellere vil have for de penge (potte!  :mrgreen: ).

Okay så lige du var i Aalborg! Jeg har en kammerat her fra klu´bben som er ved at købe hus i Hobro så det kan godt være vi kan finde ud af noget fælles porto! hvis det bliver aktuelt?
Det er vidst gammel info jeg har i min profil  :oops: Er flyttet til Århus i løbet af sensommeren. Men derfor kunne vi jo godt klare lidt fælles porto? Men nu ved jeg slet ikke hvad Ricambi tager for porto. Har sendt dem en mail, da jeg også regner med at købe en baghjulsløfter dernede fra, men jeg har endnu ikke fået svar.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Erfarringer med Ricambi-Weiss.de?
« Svar #8 Dato: November 21, 2007, 03:56:18 pm »
okay! Men det er jo på vejen i alt fald! Hmm jeg har et par blueflame på min mums... 8) har du planer om et køb her i nærmeste fremtid? eler er du bare ved at sondere terrænet?
-jeg regner med at købe her inden jul!
kilosvin med div udstyr...

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Erfarringer med Ricambi-Weiss.de?
« Svar #9 Dato: November 21, 2007, 04:01:52 pm »
okay! Men det er jo på vejen i alt fald! Hmm jeg har et par blueflame på min mums... 8) har du planer om et køb her i nærmeste fremtid? eler er du bare ved at sondere terrænet?
-jeg regner med at købe her inden jul!
Jeg overvejer faktisk stærkt en blueflame titanium med dobbelt afgang  :mrgreen: Men nu må vi lige se hvad det bliver til... Mht. plov forventer jeg også at købe inden jul - kunne være lækkert at gå og bakse lidt med i ferien.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Erfarringer med Ricambi-Weiss.de?
« Svar #10 Dato: November 21, 2007, 08:00:26 pm »
lige præcis! -og særligt hvis der lige skal fixes lidt inden den kan males og monteres, ville det være rart hvis man har lidt fridage til det! Skriv når du hører noget!
Kennet
kilosvin med div udstyr...

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Erfarringer med Ricambi-Weiss.de?
« Svar #11 Dato: November 21, 2007, 08:04:54 pm »
lige præcis! -og særligt hvis der lige skal fixes lidt inden den kan males og monteres, ville det være rart hvis man har lidt fridage til det! Skriv når du hører noget!
Kennet
Will do!  :thumbsup:

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

p-a

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 19
Re: Erfarringer med Ricambi-Weiss.de?
« Svar #12 Dato: November 22, 2007, 02:44:39 pm »
Hej
Det var mig der i sin tid søgte gode råd angående montering af en plov fra Ricambi-Weiss.
Selve kvaliteten er ploven synes er ret god, men problemet er at de "beslag" der fulgte med ikke passede. På mototorens højre endte jeg med at få dem bukket og savet til så de kom til at passe. Det helt store problem var den venstre side hvor jeg ikke umiddelbart kunne finde velegnede steder at skrue den fast. Jeg fik så lavet en bolt med gevind der kunne monteres under motoren (der er ligesom en hul gang - muligvis til at løfte motorcyklen i?). Herpå kunne ploven så skrues fast. Det endte faktisk med at blive rimeligt godt. Det eneste minus er, at hullet til at checke olien i ikke sidder nøjagtigt hvor det skal.
Hvis der er nogen spørgsmal, så skriv endelig. Vil også lige få taget nogle billeder næste gang jeg har mulighed for det

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Erfarringer med Ricambi-Weiss.de?
« Svar #13 Dato: November 22, 2007, 04:04:20 pm »
Tak for svaret! Jeg ser frem til lidt billeder :D Hvis du evt. kigger på et af de links jeg har sat ind i det første indlæg, kan du se hvordan tyskeren har løst monteringsproblemet. Lyder umiddelbart som noget af det du har haft gang i.

Fulgte der egentlig beslag med?

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Erfarringer med Ricambi-Weiss.de?
« Svar #14 Dato: November 22, 2007, 10:29:15 pm »
Ja det ville være fint med billeder! Umiddelbart ser det jo ud til, hvis man følger mads's link, at beslagene er der, men at de ikke er blevet bukket rigtigt / eller måske slet ikke bukket i det hele taget!?

kilosvin med div udstyr...