Forfatter Emne: Nogle spørgsmål vedr modifikationer  (Læst 4280 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kralund

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
Nogle spørgsmål vedr modifikationer
« Dato: November 10, 2007, 12:13:24 pm »
1. Med en PCIII ombord, er der da fortsat behov for et TRE mod?

2. Hvor mange her kører med afkoblet/blokeret PAIR system? Nogen nytte af det?

3. Hvis man skal have Xenon, skal det vel være H4 pærer? Er det svært at skifte dem ud? Jeg har set guider til det men spørgsmålet er, er det noget jeg SELV kan rode med, eller er bare lidt elektriker-erfaring et must?

SV650S K6 - Yeah baby, yeah!

Masser af planer for nyt udstyr til *næste* sæson...

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Nogle spørgsmål vedr modifikationer
« Svar #1 Dato: November 10, 2007, 12:19:54 pm »
3. Hvis man skal have Xenon, skal det vel være H4 pærer? Er det svært at skifte dem ud? Jeg har set guider til det men spørgsmålet er, er det noget jeg SELV kan rode med, eller er bare lidt elektriker-erfaring et must?
Jeg tillader mig kun at svare på det sidste spørgsmål, da der garanteret er nogle herinde der har lidt bedre forudsætninger for at udtale sig om de to første :D Mht. xenon så er der ikke de store ben i at installere sættet - det er plug&play. Det sværeste for mit vedkommende var at finde plads til ballasterne. Du kan evt. søge lidt efter xenon her på forummet - der er efterhånden skrevet en del tråde om det, hvor der er anbefalinger vedr. sæt, og forskellen på bi-xenon og det almindelige.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Kralund

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
Re: Nogle spørgsmål vedr modifikationer
« Svar #2 Dato: November 13, 2007, 09:01:40 am »
Det sværeste for mit vedkommende var at finde plads til ballasterne.
Hygge

Dèr hopper kæden så allerede af for mig :dead: Ballasterne?? Er det andre modstande, eller? :huh:
Jeg må checke op på de andre tråde (selvom jeg har prøvet, uden at finde en punkt-for-punkt guide)


Mht til spørgsmål 1&2: Come on, drenge og piger. Jeg vèd Mr. Ewing må have noget input her?
SV650S K6 - Yeah baby, yeah!

Masser af planer for nyt udstyr til *næste* sæson...

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Nogle spørgsmål vedr modifikationer
« Svar #3 Dato: November 13, 2007, 09:46:02 am »
ballasterne kan sammenlignes med the transformator - der skal smæk på strømmen hvis lyset skal bliver skarperer/kraftigere
JJ har nogle billeder et sted -> http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=6452.0

den grå boks der sidder i hver side
på en naked kan man ligge dem i røven af biken - efter der ik er meget plads foran
« Senest Redigeret: November 13, 2007, 09:54:20 am af blz »
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Nogle spørgsmål vedr modifikationer
« Svar #4 Dato: November 13, 2007, 12:18:38 pm »
ad spsm. 1 & 2:

Da jeg fik rullet min SV+ PCIII ind hos Mr. dyno, debaterede vi kort nytteværdien af TRE-mod. Vi blev enige om at den skulle afmonteres.

Efter afmontering af PAIR systemet er min SV'er holdt op med at 'skyde'.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Nogle spørgsmål vedr modifikationer
« Svar #5 Dato: November 13, 2007, 02:22:12 pm »
Efter afmontering af PAIR systemet er min SV'er holdt op med at 'skyde'.
Og det samme gælder for 650'eren, af med PAIR systemet med mindre du vil vække hele nabolaget med nogle gevaldige brag  :mrgreen:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Nogle spørgsmål vedr modifikationer
« Svar #6 Dato: November 13, 2007, 02:28:45 pm »
Efter afmontering af PAIR systemet er min SV'er holdt op med at 'skyde'.
Og det samme gælder for 650'eren, af med PAIR systemet med mindre du vil vække hele nabolaget med nogle gevaldige brag  :mrgreen:
tja - det har sin charme - sådan et godt knald :mrgreen:
men hvornår er det PAIR systemet det skyder af - hvis det kan fremprovokeret
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Nogle spørgsmål vedr modifikationer
« Svar #7 Dato: November 14, 2007, 11:39:18 am »
tja - det har sin charme - sådan et godt knald :mrgreen:
men hvornår er det PAIR systemet det skyder af - hvis det kan fremprovokeret

Med PAIR system OG en åben potte skyder den ved nedgearinger hele tiden (her skulle der være en smiley med hænderne for ørene)
Selv med kun det ene topstykke blokkeret skyder den alligevel (Lars L  :shock:)

Det kan fremprovokeres med PAIR systemet afmonteret, men der skal man virkelig være rå i nedgearingerne. Min skyder ikke engang på banedage :)  Jeg har ihvertfald ikke lagt mærke til det  :rolleyes:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: Nogle spørgsmål vedr modifikationer
« Svar #8 Dato: November 14, 2007, 01:00:47 pm »
Spm 1: Jeg fatter brikker

Spm 2: Har aldrig hørt om det

Spm 3: Jeg fik monteret Xenon med både nær og fjernlys i for én måned siden. Det var en mekaniker som tidligere havde arbejdet ved bilxperten (Læs: Han har aldrig lavet andet end Xenon til Brian og Ali's GOLF'er). Det tog har godt 3 timer at monteret H4 Xenon, men han fik også monteret "boksene" rigtig fint. Det vil ikke være noget problem at monterer Xenon selv. Selve teknikken er ikke rocket sciences, men det er bare generelt bøvlet at skille SVinet ad osv. Jeg vil tro du kan gøre det selv, selvom du ikke er helt fiks på fingerne, men det kommer til at tage en hel søndag, så sæt kaffe over før du går igang og hav tolmodighed.

/Ole J.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

RonniB

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
Re: Nogle spørgsmål vedr modifikationer
« Svar #9 Dato: November 14, 2007, 02:56:06 pm »
1. Med mindre din PCIII også har et tændingsmodul, som den kan justere på (PCIIIr har tændingsmodul og PCIIIusb har udbygningsmulighed ) skal du stadig bruge din TRE boks.

2. Det er besvaret ovenfor, og når man skal dysse PC'en ind skal PAIR frakobles, da det giver falske ilt-værdier til dyno'en (PAIR lukker jo luft ind i udstødningen for forbrænde restgasser, det er den forbrænding man kan høre med åbne potter pga det mindre modtryk og mindre lyddæmpning)

3. El er ikke så svært som mange gør det, og alle stik m.v er monteret på de "gode" kits. Så det handler bare om at placere ballasten et sted hvor den ikke smelter kåben (ja, den bliver lidt varm)
"handling over power"

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Nogle spørgsmål vedr modifikationer
« Svar #10 Dato: November 14, 2007, 03:27:32 pm »
Det sværeste for mit vedkommende var at finde plads til ballasterne.
Hygge

Dèr hopper kæden så allerede af for mig :dead: Ballasterne?? Er det andre modstande, eller? :huh:
Jeg må checke op på de andre tråde (selvom jeg har prøvet, uden at finde en punkt-for-punkt guide)

Mht til spørgsmål 1&2: Come on, drenge og piger. Jeg vèd Mr. Ewing må have noget input her?

Jeg har ikke nogen erfaringer med nogen af de mods. Jeg kan godt lide af min MC prutter lidt ved nedgearinger. Der er alligevel fartbump på min vej, så det er begrænset hvor mange nedgearinger jeg laver i mine naboers umiddelbare nærvær. Jeg gav blot Mr. Dyno frie tøjler til at lave hvad der var nødvendigt for at kunne give mærkbar effekt. Jeg har aldrig rigtigt hørt om nogen wow-oplevelser i forbindelse med TRE-mod'et så det har jeg holdt mig fra.

1: Sakset fra http://www.suzukisv1000.com/faq/tre/tre.htm - It does not change total HP output on top, it just cleans up some F/I and timing issues at lower throttle positions. It will also work in conjunction with using a PCIII. .... "behov" for TRE-Mod... Jeg har IKKE TRE-mod på min og efter at den er blevet kørt ordentligt til kørere den som en drøm.

2: Som mange siger - så holder den op med at skyde hvis man afkobler pair. That's it!

3: Ved ikke...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Nogle spørgsmål vedr modifikationer
« Svar #11 Dato: November 14, 2007, 04:00:44 pm »
samme med tank raisers - det skylle give noget i mellem området pga mer luft
men man ligge mærke noget til det når man ikke har monster fin føling med gassen

jeg skal sikkert ha PCIII og et andet luftfilet på et tidspunkt - men kun for køre egenskaberne(føling med gassen) skyld - har stadig meget at lære af kilosvinet som den er ;)
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Kralund

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
Re: Nogle spørgsmål vedr modifikationer
« Svar #12 Dato: November 15, 2007, 10:24:38 am »
Yessør!

Så fik jeg besvaret mine spørgsmål, tak for indsparkene.

Jeg er usikker mht PAIR-systemet. "prutter" den, eller siger den KNALD (Så de gamle damer falder døde om)?

Mht afkobling af PAIR-systemet, så har jeg fundet et kit herinde (sry, kan ikke linke direkte: http://www.chewys-stuff.co.uk/

Er der andre/bedre alternativer og (vigtigst) kan jeg gøre det selv (med en Haynes manual i hånden)?
SV650S K6 - Yeah baby, yeah!

Masser af planer for nyt udstyr til *næste* sæson...

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Nogle spørgsmål vedr modifikationer
« Svar #13 Dato: November 15, 2007, 11:00:56 am »
hjælp med link -> http://www.chewys-stuff.co.uk/pair_removal/sv1k_sv650k3_pair.htm

pladerne kan man selv lave - ellers er det et par ledninger med en modstand - vil jeg gætte på
2 måder står der beskrevet - ene er at lukke for luft tilførelse tik PAIR systemet - det forbliver på og virker igen den dag du fjerner pladen for luft hullet
eller kan du fjerne det hele - spare et par 100g eller mere

info taget for ovenstående link
« Senest Redigeret: November 15, 2007, 11:12:42 am af blz »
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Nogle spørgsmål vedr modifikationer
« Svar #14 Dato: November 15, 2007, 11:27:15 am »
Yessør!

Jeg er usikker mht PAIR-systemet. "prutter" den, eller siger den KNALD (Så de gamle damer falder døde om)?

Mht afkobling af PAIR-systemet, så har jeg fundet et kit herinde (sry, kan ikke linke direkte: http://www.chewys-stuff.co.uk/

Er der andre/bedre alternativer og (vigtigst) kan jeg gøre det selv (med en Haynes manual i hånden)?
Den siger knald, så de gamle damer falder om  :lmao:

Afmonter hele lortet, der er ingen grund til at der sidder noget der ikke bliver brugt = 250g vægtbesparelse  :mrgreen:

Jeg kan varmt anbefale chewys PAIR remove kit, dog skal du ta og kaste strømtyvene lige så langt væk du kan...
Brug stik istedet. Sørg for at der er så meget ledning tilbage på servoen(eller hvad det er) så du kan lave den tilbage til standard.
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta