Forfatter Emne: Så blev kværnen skiftet  (Læst 5019 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hudson_W

  • Gæst
Så blev kværnen skiftet
« Dato: Oktober 29, 2007, 10:20:15 pm »
Så oprandt den weekend hvor min kære CB500S blev solgt. Det var en svær afsked. Efter ca 21.000km og to rejser på den var det med en hvis bedrøvelse jeg måtte sige farvel. Den har været min elskede lille kværn på godt og ondt. Tak honda, for en rigtig lille kilometerspiser der troligt klarer alt hvad den bliver udsat for(med undtagelse af MC-hjørnet, men de har vist også en særligt udviklet evne til at få cykler til at fungere dårligere efter service hos dem).

Jeg måtte naturligvis straks fylde det tomme hul og dagen efter for jeg ud for at købe et SVin. En oldschool fra 99 i den rigtige farve, gul. Billeder kommer snart. Døbt "Frøken Solvej" af første ejer, og jeg er nu den tredie. Bortset fra fuld Arrow-udstødning, kn-filter, indrulning og tonet kåbeglas står den fuldstændigt stock. Så er der basis for at smide sit eget lir på  :) Jeg skal selv syne den, så nu må jeg se om den slipper igennem med den potte. Jeg synes nu ikke arrowpotten er så slem, jeg har hørt det der larmer mere. Ellers står den så pænt som den nu kan stå efter 23.000km og 8 år. Den har jo ikke specielt mange flere heste end min gamle(72 mod 57), men goddammit efter første lyskryds forstod jeg hvad folk mener med at bundtrækket trækker det brede smil frem på ansigtet. Og hurra for den sødmefulde musik en V2'er kan spille når den får en rigtig potte at blæse i. I'm in love  :D

Pyrotek

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 264
  • Nu med underseat Exhaust
Re: Så blev kværnen skiftet
« Svar #1 Dato: Oktober 29, 2007, 10:23:54 pm »
Ja men tillykke med SVinet kan kun tilslutte mig det med farven :mrgreen: Min gamle SV'er var også en old school i gul og den nye ja gul igen og med sort stel  8)
Gul SV 650S K5

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Så blev kværnen skiftet
« Svar #2 Dato: Oktober 30, 2007, 01:35:41 am »
Stort tillykke med SVinet
 :orkester: :orkester: :orkester:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: Så blev kværnen skiftet
« Svar #3 Dato: Oktober 30, 2007, 10:41:17 am »
Tillykke med SVinet - kender godt fornemmelsen. Kom selv fra en GS 500 til SV 650S eren...

Og nu står jeg så med ingenting. SVen er solgt - jeg satser på en SV 1000 N til foråret. Håber fornemmelsen/springet er lige så stort fra 650eren til 1000eren  :mrgreen:

Er det snart forår  :huh:


/Morten
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

Bo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 633
  • DFM
Re: Så blev kværnen skiftet
« Svar #4 Dato: Oktober 30, 2007, 10:43:10 am »
Tillykke med maskinen.. Krydser fingre for at sæsonen næste år bliver bedre end i år så du kan få mest muligt ud af dyret :)

/bo
MC-løs :-/

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Så blev kværnen skiftet
« Svar #5 Dato: Oktober 30, 2007, 10:50:51 am »
Tillykke  :respekt:
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

pling

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 260
  • SV 650S - 1999
Re: Så blev kværnen skiftet
« Svar #6 Dato: Oktober 30, 2007, 11:04:07 am »
Tillykke med den helt rigtige maskine - blot farven er ikke den optimale.... :blink:
Rød SV 650 S - fuld Akrapovic titanium - jetkit - hævet tank - huller i luftfilter...... (er nu konens maskine)

Rød Aprilia RSV Mille 2003 (Min "nye" maskine)

Sort GSX-R250 toprestaureret 1992 (Sønnens maskine)

Jacob

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 325
Re: Så blev kværnen skiftet
« Svar #7 Dato: Oktober 30, 2007, 09:26:58 pm »
Tillykke med svinet  :mrgreen:
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

Simon

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Det er livet at køre
Re: Så blev kværnen skiftet
« Svar #8 Dato: Oktober 30, 2007, 10:46:55 pm »
Tillykke med SVinet :thumbsup:
V strom 1000  år 2007    powercomander,mivpotter,plus en masse andet gejl

Hudson_W

  • Gæst
Re: Så blev kværnen skiftet
« Svar #9 Dato: November 01, 2007, 11:42:22 am »
Tak skal i have.

Ja lad os håbe på en hård vinter med masser af dårligt vejr, så vi kan få det overstået til næste sæson.

Henning_F

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 278
Re: Så blev kværnen skiftet
« Svar #10 Dato: November 02, 2007, 10:39:10 pm »
Tillykke med dit nye SVin.  :respekt: :thumbsup:

Fandt faktisk en sammenligning af en CB500 med en SV650S og noget endnu hurtigere. Det er alligevel lidt af en spring.  8)
SV650N ABS K8

Hudson_W

  • Gæst
Re: Så blev kværnen skiftet
« Svar #11 Dato: November 04, 2007, 12:30:35 pm »
Ja det må man sige. Jeg havde ikke fornemmelsen af at springet var så stort inden jeg prøvede den. Og det er jo næsten skræmmende at kigge på forskellen i bremselængden.  :shock:

ANDERSHP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 279
Re: Så blev kværnen skiftet
« Svar #12 Dato: November 05, 2007, 11:00:13 am »
Jeg så lige at der var én der ville købe en 1000N til foråret - det skal i så fald være en brugt, fordi de udgår af produktion. Jeg havde også selv tænkt mig at købe til foråret, men indså pludselige at jeg skulle få fingeren ud for at få en nøgen. Der er totalt udsolgt her på Sjælland, så jeg var i Horsens og hente min.

Der er stadig få tilbage i landet, men skal skynde sig.....
Drengerøve har ingen alder!!

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Så blev kværnen skiftet
« Svar #13 Dato: November 05, 2007, 12:00:27 pm »
Ja det må man sige. Jeg havde ikke fornemmelsen af at springet var så stort inden jeg prøvede den. Og det er jo næsten skræmmende at kigge på forskellen i bremselængden.  :shock:
Må indrømme at det også overrasker mig !
Lillebror havde en CB500s, og jeg syntes den bremsede rigtigt godt.
Kan ske det var fordi der var så pokkers god føling, med Bremboen, der klemte om den ene skive  :roll:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Hudson_W

  • Gæst
Re: Så blev kværnen skiftet
« Svar #14 Dato: November 05, 2007, 04:26:49 pm »
Ja det må man sige. Jeg havde ikke fornemmelsen af at springet var så stort inden jeg prøvede den. Og det er jo næsten skræmmende at kigge på forskellen i bremselængden.  :shock:
Må indrømme at det også overrasker mig !
Lillebror havde en CB500s, og jeg syntes den bremsede rigtigt godt.
Kan ske det var fordi der var så pokkers god føling, med Bremboen, der klemte om den ene skive  :roll:
Ja jeg har nu heller ikke noget indtryk af at den bremser dårligt. Der er god føling med den om end min var lidt svampet. Jeg må se at komme på noget bronzekursus næste år så jeg har noget at sammenligne med.