Forfatter Emne: MC Handel - hvad gør i med pengene?  (Læst 2170 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
MC Handel - hvad gør i med pengene?
« Dato: Oktober 27, 2007, 02:03:12 pm »
Jeg så lige denne på MCG - ikke fordi jeg vil sælge min MC, men hvad gør man med pengene så man undgår sådan nogle oplevelser som denne:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51598244
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

runes-mc.dk

• Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: MC Handel - hvad gør i med pengene?
« Svar #1 Dato: Oktober 27, 2007, 02:29:14 pm »
Kontanter.
De er trods alt sværere at forfalske  :wink:
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #2 Dato: Oktober 27, 2007, 02:34:45 pm »
Kontanter ..

Eller tag med køber i banken og få lavet overførslen der. .når overførslen er modtaget og bankdamen siger god for at pengene nu er overført til ens konto, så kan han få sin reg. attest og MC..

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #3 Dato: Oktober 27, 2007, 02:44:10 pm »
legitimation på køber med navn og adresse

Henning_F

• Roadracer
« Svar #4 Dato: Oktober 27, 2007, 05:29:49 pm »
Da jeg solgte min sorte lille Busa(Den ligner da lidt...  :mrgreen: ) fik jeg en bankudstedt check. Det havde jeg ikke de store betænkeligheder ved da vedkommende virkede reel nok og først kom og kiggede inden den blev hentet efterfølgende.

Hvad jeg har hørt af den omtalte historie, så var det også nogle suspekte typer, som kom og hentede den. I sådan et tilfælde ville jeg nok ringe ned til banken og få bekræftet checken inden jeg ville overgive min MC til vedkommende.
SV650N ABS K8

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #5 Dato: Oktober 27, 2007, 05:41:18 pm »
Igår fik jeg en banknoteret check for min RF´er, havde jeg ikke de store betænkeligheder ved. Ellers ved jeg hvor køberen bor og hvor han arbejder (samme sted) så har ikke tænkt meget over risikoen ved det. Selvom jeg godt så den omtalte annonce for noget tid siden.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Oktober 27, 2007, 06:47:13 pm »
Da jeg handlede benyttede jeg mig også af banknoteret check. Køber fik sin bank til at ringe min op om formiddagen for at bekræfte checken... Omvendt fik jeg stillet sikkerhed for, at sælger indfriede sit lån, så jeg ikke stod med bæh'en senere. Dvs. han kunne ikke få pengene udbetalt, før de havde været forbi hans egen bank, og de havde gjort lånet op.

:thumbsup:
« Senest Redigeret: Oktober 27, 2007, 06:52:03 pm af Kondi »
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

LunD^

• Plastikrocker
« Svar #7 Dato: Oktober 29, 2007, 08:43:43 pm »
cash only..
Suzuki SV650s ´99 powered by Mivv. Check møgSVinet ud på http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8009

Hudson_W

• Gæst
« Svar #8 Dato: Oktober 29, 2007, 09:13:26 pm »
Jeg har kun prøvet med cool cash. Jeg tilbød at lave en bankoverførsel mens sælger kiggede mig over skulderen, men han ville helst have cool cash.

Jeg tror dog ikke jeg ville have problemer med at en evt. køber i fremtiden ville betale mig på den måde. Hvis man kan se der er dækning på hans konto og at man får lov at checke sit konto nr, kan jeg ikke se hvad der skulle være af problemer med det.

Mads

• Sandt SVin
    • AMRacing.dk
« Svar #9 Dato: Oktober 29, 2007, 09:16:59 pm »
Jeg har kun prøvet med cool cash. Jeg tilbød at lave en bankoverførsel mens sælger kiggede mig over skulderen, men han ville helst have cool cash.

Jeg tror dog ikke jeg ville have problemer med at en evt. køber i fremtiden ville betale mig på den måde. Hvis man kan se der er dækning på hans konto og at man får lov at checke sit konto nr, kan jeg ikke se hvad der skulle være af problemer med det.
Han kan altså gå ind samme dag og annullere overførslen....

Hygge

[Edit] Med mindre man er kunde i samme pengeinstitut som ham.
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #10 Dato: Oktober 30, 2007, 01:34:37 am »

Han kan altså gå ind samme dag og annullere overførslen....

Hygge

[Edit] Med mindre man er kunde i samme pengeinstitut som ham.

Jeg solgte GS'eren på samme måde... Men det var også temmeligt betryggende at hele familien var kommet hele vejen fra Varde for at kigge på den og faren var medlem af en eller anden hygge-klub derovre. Vi fik også lige en kop kaffe og et stykke kage for at fejre transaktionen.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4