Forfatter Emne: Hvordan renser jeg min kæde?  (Læst 4902 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jacob

• Roadracer
Hvordan renser jeg min kæde?
« Dato: Oktober 26, 2007, 08:48:51 am »
Som et punkt på min vinter-to-do liste vil jeg gerne have renset min kæde.

Der har tidligere været skrevet om det her på forummet. Bl.a. står der at jeg kan bruge petrolium, men hvordan?
Det er vel nødvendigt at tage kæden af? - og kan jeg gøre det uden specialværktøj?

På Louis.de kan man købe noget chainclaener: http://www.louis.de/_1081f5a93f844ad2a89725ca2572875a60/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=320&wgr=427&list_total=22&anzeige=0&page=0&artnr_gr=10059024

Nogen der har erfaringer med om noget sådan virker?
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Hvordan renser jeg min kæde?
« Svar #1 Dato: Oktober 26, 2007, 08:54:02 am »
den har været oppe maaange gange før

lampeolie, en gammel sur tandbørste et par klude, en passende beholder til lampeolie, 2 dåsepilz og lidt god musik og så må du gætte dig til resten... ;-)

Mads

• Sandt SVin
    • AMRacing.dk
« Svar #2 Dato: Oktober 26, 2007, 08:56:17 am »
lampeolie, en gammel sur tandbørste et par klude, en passende beholder til lampeolie, 2 dåsepilz og lidt god musik og så må du gætte dig til resten... ;-)
Og hvis du ønsker at spare lidt tid, som du så kan bruge på at drikke flere dåser, så kan du købe dig en Kettenmax. Der sættes en kasse omkring kæden, som har et par børster i. Du bruger også petrolium/lampeolie her, men det sviner lidt mindre end tandbørstefremgangsmåden. Den kan fås ved Louis.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #3 Dato: Oktober 26, 2007, 11:02:36 am »
Og hvis du ønsker at spare lidt tid, som du så kan bruge på at drikke flere dåser, så kan du købe dig en Kettenmax. Der sættes en kasse omkring kæden, som har et par børster i. Du bruger også petrolium/lampeolie her, men det sviner lidt mindre end tandbørstefremgangsmåden. Den kan fås ved Louis.

Hygge
Ja, og lortet holder ikke!

Min er stort set fuldstændigt disintegreret efter 2½ år.... :x
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Mads

• Sandt SVin
    • AMRacing.dk
« Svar #4 Dato: Oktober 26, 2007, 12:12:11 pm »

Hygge

:( Er hårene faldet af eller plastikken knækket?

Hygge

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #5 Dato: Oktober 29, 2007, 01:10:34 pm »

Hygge

Hygge
Nej, men de nipler som man skal sætte slangerne på er nærmest opløst/pulveriserede. Desuden virker pumpeflasken ikke (den røg en tur allerede første år) og elastikken til at holde de to halvdele af børsteholderen sprang også ret hurtigt.
Desværre er det ikke til at få reservedele udover børster, så jeg har været nød til at 'nigger-rigge' den med alle mulige smådele, for at jeg kan bruge den.
Princippet i den er dog fint nok, det er kvaliteten af de valgte materialer der halter noget.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Mads

• Sandt SVin
    • AMRacing.dk
« Svar #6 Dato: Oktober 31, 2007, 07:17:53 pm »

Hygge

Hygge
Nej, men de nipler som man skal sætte slangerne på er nærmest opløst/pulveriserede. Desuden virker pumpeflasken ikke (den røg en tur allerede første år) og elastikken til at holde de to halvdele af børsteholderen sprang også ret hurtigt.
Desværre er det ikke til at få reservedele udover børster, så jeg har været nød til at 'nigger-rigge' den med alle mulige smådele, for at jeg kan bruge den.
Princippet i den er dog fint nok, det er kvaliteten af de valgte materialer der halter noget.
Æv :( Jeg satser på at de har rettet op på de ting du nævner, siden du har købt den... Jeg tvivler bare lidt, men nu må vi se...  :?

Hygge

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #7 Dato: November 12, 2007, 08:47:49 pm »
er der nogen der har et billed af den dims der tales om.?
det er ikke tandbørsten jeg taler om :wink:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Mads

• Sandt SVin
    • AMRacing.dk
« Svar #8 Dato: November 12, 2007, 08:52:14 pm »
er der nogen der har et billed af den dims der tales om.?
det er ikke tandbørsten jeg taler om :wink:
Altså Kettenmax? Den kan ses her: http://www.louis.de?topic=artnr_gr&artnr_gr=10003135

Hygge

SWínger

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #9 Dato: November 21, 2007, 02:53:52 pm »
Og når du så har renset den kan du prøve det her.. http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=46961.

Husk i øvrigt aldrig at bruge diesel eller benzin for det virker nemlig også rigtig godt. Det ødelægger bare o-ringene..

Ole Jensen

• Roadracer
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

Bo

• Sandt SVin
  • DFM
« Svar #11 Dato: November 21, 2007, 03:13:35 pm »
Og når du så har renset den kan du prøve det her.. http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=46961.

Husk i øvrigt aldrig at bruge diesel eller benzin for det virker nemlig også rigtig godt. Det ødelægger bare o-ringene..

Top najs! Skal da ha' til den nye sæson...

Hvis det virkelig virker så godt kan jeg godt overskue at bruge 159 danske dollars for 400ml :)

/bo
MC-løs :-/